| |

مصاحبه گواردیولا قبل از بازی منچسترسیتی و پاری‌سن‌ژرمن ،لیگ قهرمانان

به‌گزارش فوتبال۷۲۴ در هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا مرحله گروهی تیم پپ گواردیولا به مصاف تیم پاری سن ژرمن خواهد رفت

پپ گواردیولا می‌گوید اعتماد مهم‌ترین عامل در همکاری موفقیت‌آمیز او با تکسیکی بگیریستین بوده است، او اعلام کرد که کار با مدیر فوتبال منچسترسیتی بسیار لذت بخش است.

این دو مرد در طول 30 سال رابطه کاری خود به دوستان خوبی تبدیل شده اند، و در دوران سرمربیگری گواردیولا در نوکمپ، امپراطوری بارسا را ساختند و از زمانی که پنج سال پیش دوباره به هم پیوستند، همین کار را در ورزشگاه اتحاد انجام دادند.سرمربی سیتی می‌گوید تکسیکی بگیریستین محیطی عالی برای کار او ایجاد کرده است، اما با وجود تمام نقاط قوتش به عنوان مدیر فوتبال، گواردیولا معتقد است که بزرگترین ویژگی همکارش فروتنی اوست.

گواردیولا در کنفرانس مطبوعاتی خود قبل از بازی سیتی مقابل پاری سن ژرمن توضیح داد: 🔻

یکی از دلایلی که دو بار قراردادم را تمدید کردم این بود که تیکسی اینجا است.”ما با هم فوق العاده خوب کار می کنیم. وقتی پیروز می شویم، سعی می کنیم دلیل آن را تحلیل کنیم. وقتی شکست می‌خوریم سعی می‌کنیم دلیل آن را تحلیل کنیم. ما دیگری را قضاوت نمی کنیم. هر دوی ما برای بهترین ها برای این باشگاه تلاش می کنیم.مهم‌تر از همه، او متواضع‌ترین فردی است که تا به حال دیده‌ام. او هرگز سراغ رسانه ها نمی رود. همیشه، موفقیت برای دیگران است. او همیشه در پشت صحنه است.شما چنین افرادی را در این دنیا نمی‌یابید، زیرا منیت آنها همیشه بسیار بالاست و من خودم را به عنوان مثال [از آن] قرار می‌دهم.او همیشه به بازیکنان، مدیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل اعتبار می دهد.به همین دلیل است که کار کردن با او لذت بخش است زیرا می توانم کارم را کاملا راحت انجام دهم و لحظات خوب و بد را بپذیرم و با هم به اشتراک بگذارم.در لحظات بد ما بیشتر از همیشه به هم نزدیک هستیم و در لحظات خوب با یک لیوان شراب جشن می گیریم.
به همین دلیل است که کار کردن در اینجا با افرادی مانند تکسیکی بگیریستین لذت بخش است.

تأثیر بیگیریستاین در دوران مربیگری گواردیولا قابل اغراق نیست.
در سمت قبلی خود به عنوان مدیر ورزشی بارسلونا، این مرد 57 ساله نقش کلیدی در انتصاب گواردیولا به عنوان مدیر غول های کاتالونیا پس از تنها یک فصل هدایت تیم B این باشگاه داشت.
این تصمیمی بود که سرمربی سیتی را در مسیر تبدیل شدن به یکی از بهترین مربیان تاریخ قرار داد و مربی ای که همیشه از آن سپاسگزار خواهد بود.

گواردیولا اعتراف می کند که حمایت و اعتماد تکسیکی بگیریستین به او بسیار ارزشمند بوده است و اذعان می کند که همیشه بین مدیران و مدیران فوتبال اینطور نیست.

گواردیولا افزود:🔻

پیدا کردن یکی مانند تکسیکی بگیریستین دشوار است.
وقتی 19 ساله بودم با هم آشنا شدیم. ما با هم بازی کردیم، رابطه ای به عنوان مربی و مدیر ورزشی در بارسلونا داشتیم.
زمانی که من در مدیریت فوتبال نبودم، او به من اعتماد کرد. او می توانست در آن زمان مدیران زیادی را انتخاب کند.
«قدردانی من ابدی است. بدون او من اینجا نخواهم بود، مطمئناً. او بخصوص در لحظات بد به من نشان داده که کیست.فکر می کنم منچستر سیتی با داشتن او بسیار خوش شانس است. او چقدر آرام است، چگونه همیشه به آکادمی فکر می کند و با حمایت جیسون ویلکاکس و نحوه کار آکادمی این را نشان می‌دهد. من می بینم که او برای باشگاه چه می کند.من می گویم زمانی که مدیر ورزشی به مربی اعتماد کند، شرایط ایده آل است. او می داند و من می دانم که اگر ما برنده نباشیم، او اخراج می شود و من اخراج خواهم شد.تا آن زمان، مدیر ورزشی باید به طور مطلق از سرمربی حمایت کند. خیلی مهم است.»

آیا پوچتینو از زمانی که در تاتنهام بوده همان مربی است؟ پپ گواردیولا 🔻

“هر فصل مربیان پیشرفت می کنند و یاد می گیرند. من مطمئن هستم که او مربی خوبی است.” شما می توانید مربی خوبی حتی بدون کسب جام باشید.

گورادیولا در باره این مرحله 🔻

احساس کردم که صعود به مرحله یک هشتم نهایی هر فصل سخت تر می شود. تیم ها هر فصل قوی تر می شوند.”
ما شانس صعود داریم. اگر این کار را انجام دهیم برای باشگاه و بازیکنان خوب است. ما تلاش خواهیم کرد.”

گواردیولا درباره جامها 🔻

“مربیانی که شانس کسب عناوین را دارند، کسانی هستند که در باشگاه هایی کار می کنند که سرمایه گذاری می کنند.”

گواردیولا درباره پی‌اس‌جی گفت🔻

“همه کیفیت و توانایی های پاریس را می شناسند. البته بازی کاملاً متفاوت از بازی اورتون خواهد بود.”

گواردیولا در مورد تیم گفت 🔻

گریلیش در حال بهتر شدن است. دی بروین در دسترس نیست. برخی از بازیکنان مشکلات کوچکی دارند. خواهیم دید.”

چگونه خطر مسی را محدود می کنید؟ گواردیولا 🔻

“خیلی سخت است. وقتی این بازیکنان توپ را در اختیار دارند، خودشان نمی دانند با آن چه کار کنند، بنابراین نمی توانم به بازیکنان بگویم که او قرار است چه کار کند، اما خوشحالم که او در این بازی و چنین سطحی بازی می کند

گواردیولا در مورد توپ طلا🔻

“کاری که مسی و رونالدو انجام دادند نادر است و فکر نمی کنم دوباره تکرار شود.”

گواردیولا درباره حضورش در سیتی 🔻

“وقتی شش فصل با یک تیم هستید، همه راه‌ها را برای رویارویی با حریفان امتحان می‌کنید. ما در برخی مسابقات تهاجمی بازی کردیم و در برخی دیگر برعکس.”

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید