منچستریونایتد در دوره رانگنیک : یک فاجعه فوتبالی در زمینه روحی ، تاکتیکی ، مدیریتی

به گزارش فوتبال۷۲۴ بعد از نزدیک به نیم فصل بالاخره رالف رانگنیک از روی نیمکت منچستریونایتد بلند شد و به سمت دفتر مدیریتی خود رفت

این دوره کوتاه یکی از بدترین دورهای تاریخ منچستریونایتد از بابت نرخ پیروزی به نسبت تعداد بازی بود

نشریه اسپن به شرح وقایعی از داخل رختکن و اتفاقات زنجرواری که موجب این وضعیت شده میپردازد 🔻

همه چیز خیلی بد است، بازیکنان گستاخ شده اند، رانگنیک و کارکنانش مانند مربی تربیت بدنی بودند
در میان اختلاف و ناآرامی تیم اما با آمدن تن‌هاخ و انتصاب ریچارد آرنولد به عنوان مدیر، خورشید بر فراز اولدترافورد تابید.

درگیری های درون تیمی را منبعی به بهترین شکل توصیف می کند که به ESPN گفت که🔻

ایجنت یکی از بازیکنان ارشد به باشگاه شکایت کرده است که رونالدو در کمپین های تبلیغاتی بیشتر از مشتری آنها مورد توجه قرار گرفته است.
نماینده یکی از بازیکنان بیشتر نگران این بود که چقدر از رونالدو برای تبلیغ اسپانسرهای باشگاه استفاده می شود.

رالف رانگنیک، مدیر موقتی که پس از اخراج اوله گونار سولسشر در نوامبر منصوب شد، هفته گذشته در مورد فقدان روحیه تیمی و انسجام تیم صحبت کرد، اما منابع متعدد به ESPN گفتند که این فصل وحشتناک بسیار فراتر از مشکلات بازیکنان بوده است.

حتی در زمان سولسشر هم اینگونه بود. او فردی بلاتکلیف، ضعیف و فاقد تیزبینی تاکتیکی به حساب می آمد، مزخرفات و سوء تفاهم ها با او در تیم شروع شد. مربی نروژی در پیش فصل به بازیکنان گفت که سیستم 4-3-3 را اجرا خواهد کرد که به تیم اجازه می دهد هجومی تر بازی کند، اما به محض شروع فصل، او به سیستم 4-2-3 بازگشت و پس از انتقال رونالدو از یوونتوس، راهی برای قرار گرفتن مناسب او در زمین پیدا نکرد.

به گفته منابع، همچنین تعجب فراوانی در‌تیم وجود داشت که چرا سولسشر به ادینسون کاوانی اجازه داد تا دو هفته اضافی را در تعطیلات در اروگوئه بگذراند و شروع فصل خود را به تعویق بیاندازد فقط به این دلیل که سال سختی را پشت سر گذاشت و می خواست در کنار خانواده اش باشد.

منابع می گویند اگر این تصمیم برای اطمینان از وفاداری کاوانی بود، وقتی به مهاجم گفته شد که پیراهن شماره 7 را به رونالدو بدهد، به سرعت این وفاداری از بین رفت، کاوانی که شماره و جایگاه خود را در تیم اصلی به رونالدو از دست داده بود، در پایان پنجره نقل و انتقالات می خواست پیشنهاد بارسلونا را بپذیرد، اما یونایتد حاضر نشد او را آزا کند و به این بازیکن 35 ساله گفت که برای جایگاهش در تیم بجنگد.

یک منبع به ESPN گفت: 🔻

کاوانی از این موضوع عصبانی بود. او واقعاً فصل گذشته روزهای خوبی را سپری کرد، علیرغم اینکه سازگاری با زندگی در منچستر دشوار بود. در ابتدا نمی توانست باور کند که در زمستان در انگلستان ساعت سه بعد از ظهر تاریک می شود. او فهمید که با حضور رونالدو در تیم بازی نمی کند، بنابراین می خواست به بارسا برود. او در تمام فصل تنها 8 بازی را شروع کرد و تنها دو گل به ثمر رساند، بنابراین هیچکس از ماندن در آن سودی نبرد.

منابع به ESPN گفتند 🔻

چهره های مطرح در یونایتد سعی کردند راشفورد را متقاعد کنند که فعالیت های غیر فوتبالی خود را ترک کند و روی بازگشت به فرم و بازی تمرکز کند، اما بازیکن در عوض تصمیم گرفت به ترکیب هر دو ادامه دهد. این بازیکن 24 ساله انگلیسی فصل را با 5 گل در 32 بازی به پایان رساند و جایگاه خود را در ترکیب انگلیس از دست داد.

در ماه نوامبر، سولسشر برکنار شد و به گفته بسیاری در باشگاه، در این مقطع بود که همه چیز بد و بدتر شد.

با این حال، دوره سه بازی کریک به عنوان سرمربی موقت ثبات و آرامش را به ارمغان آورده است . یونایتد در مدت کوتاه خود دو برد و تساوی کسب کرده است اما علیرغم حضور آنتونیو کونته در بازار، منابع به ESPN گفتند 🔻

اولدترافورد خواسته‌های او را “بیش از حد ” می داند. و بازیکنانی که وارد ترکیب ما می شوند را تیم رد میکند».

در حالی که روند دقیق یافتن یک سرمربی دائمی در یونایتد در حال انجام بود، رانگنیک از راه رسید.

نشریه ESPN در اوایل این فصل گزارش داد که یکی از بازیکنان به هم تیمی‌هایش اعتراف کرد که باید اطلاعات مربوط به آلمانی 63 ساله را در گوگل جستجو کند که با استخدام مربیان ناشناس کریس آرماس و اوان شارپ نتوانست تیمی بدبین را تحت تأثیر قرار دهد، زیرا او آنها را از طریق کار در سالزبورگ و لایپزیگ میشناخت

منابع گفتند رانگنیک از اینکه مایکل کریک و کیران مک کنا تصمیم به ترک پست های مربیگری خود گرفتند ناراحت شد و سپس سه گزینه اصلی او به دلیل کمبود فرصت و برگزیت رد شد، اما آرماس و شارپ با این وجود توانستند به باشگاه بیایند.

رانگنیک همچنین دوست نداشت به او هشدار داده شود که مدیریت در یونایتد منجر به بررسی بی‌سابقه رسانه‌ها و هواداران از نتایج تیم و تصمیم‌گیری می‌شود.

رانگنیک در برابر این حرف که یونایتد فشار زیادی وارد میکند فقط لبخند زد و گفت: 🔻

“نگران نباشید، من قبلاً زمانی که هوفنهایم را به مقصد شالکه ترک کردم به یک باشگاه بزرگ نقل مکان کردم، بنابراین می دانم چه انتظاری دارم.”
منصفانه است که بگوییم او نمی‌دانست چه انتظاری باید داشته باشد.

در ژانویه، رونالدو به باشگاه اعلام کرده بود که اگر رانگنیک کار تمام وقت پیدا کند، در یونایتد نخواهد ماند. مهاجم پرتغالی تنها بازیکنی نبود که تحت تأثیر سرمربی موقت و مربیانش قرار نگرفت.

آرماس، مربی سابق تورنتو، پس از مربی تخیلی و ناموفق آمریکایی در سریال کمدی محبوب، تد لاسو لقب گرفت.

چندین بازیکن از اظهارات صریح رانگنیک در کنفرانس‌های مطبوعاتی خشمگین شدند و تنش‌ها در تیم شروع شد، با اظهارات رانگنیک در مورد بازیکنان مختلف از جمله رونالدو، مگوایر، راشفورد و کاوانی، اختلاف نظر عمیق‌تر شد.
یک منبع به ESPN گفت: 🔻

«بازیکنان بریتانیایی به هم چسبیده بودند در حالی که بسیاری از مردان خارجی از رونالدو الگو گرفتند. زمانی که مطبوعات از نارضایتی برخی از اعضای تیم از کاپیتان بودن مگوایر مطلع شدند، بازیکنان ناراحت شدند. اما این واقعیت بود.”

احساسات بد به کسانی که با بازیکنان مرتبط بودند و به خانواده های آنها و نمایندگان بازیکنان منتقل شد

منابع به ESPN گفتند که دو گروه رقیب در مادرید پیش از بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل اتلتیکو مادرید در ماه فوریه با یکدیگر درگیر شدند.

باشگاه همچنین مشکوک بود که بسیاری از درز خبرهای رختکن مربوط به سه بازیکن خاص بوده است که یکی از آنها به عنوان مزاحم ذکر شده است.

تا پایان فوریه، روحیه در تیم بدتر شد – جو در غذاخوری برای کارکنان و بازیکنان “وحشتناک” بود.

در ماه آوریل، در جریان باخت 4-0 مقابل لیورپول، درگیری خشنتری رخ داد که رنگنیک تصمیم گرفت با سه مدافع بازی کند، فیل جونز را رها کرد و سپس او را جایگزین کرد.

یک منبع به ESPN گفت: 🔻

«رانگنیک فیل جونز را کاملاً بی دفاع در آنفیلد رها کرد. او عملاً به مدت سه ماه او را نادیده گرفت و سپس او را در چنین وضعیت داغی به وسط زمین انداخت. هری مگوایر نیز شب بدی را در آنفیلد سپری کرد، اما رانگنیک تصمیم گرفت در نیمه دوم جونز را جایگزین کند، زیرا جرات حذف مگوایر را نداشت.
ده روز بعد، رانگنیک اعلام کرد که با وجود قرارداد مشاوره ای دو ساله با یونایتد، هدایت تیم ملی اتریش را برعهده خواهد گرفت.

یک منبع به ESPN گفت:🔻

“رانگنیک با موافقت با کار در اتریش به یونایتد لطف کرد.” این بدان معناست که آنها می توانند او را برای کار دیگری در تابستان امسال کنار بگذارند، مشاوره های او را فراموش کنند و زیر 6 ماه فاجعه بار او در باشگاه خط بکشند.”

حالا چه خواهد شد؟ تن‌هاخ در رقابت برای هدایت یونایتد پیروز شده است و سرمربی سابق آژاکس با تصمیم خود برای شروع قبل از اول ژوئیه، روسای جدید را تحت تاثیر قرار داده است.
رالف رانگنیک در پس‌زمینه محو خواهد شد، در حالی که پل پوگبا، ادینسون کاوانی، جسی لینگارد، خوان ماتا و نمانیا ماتیچ به‌عنوان بازیکنان آزاد تیم را ترک خواهند کرد.

ریچارد آرنولد تنها به مدت سه ماه به عنوان مدیرعامل خدمت کرده است و در پایان ژانویه جایگزین معاون اجرایی رئیس هیئت مدیره اد وودوارد شد و قبلاً تغییراتی را در بخش شبکه آکادمی و بخش رسانه ایجاد کرده است.
آرنولد کارکنان یونایتد را تحت تاثیر قرار داد. یکی از منابع گفت: 🔻

“ریچارد با اد متفاوت است.” ما هرگز اد را ندیده‌ایم، در حالی که ریچارد با کارکنان در اتاق ناهار خوری اولدترافورد غذا می‌خورد و شما به راحتی می‌توانید به او نزدیک شوید. اکنون این احساس واقعی در باشگاه وجود دارد که فردی که در راس آن قرار دارد ایده دارد که می خواهد چه کاری انجام دهد و چگونه آن را انجام خواهد داد. زمانی که او کار خود را آغاز کرد، از اسطوره های باشگاه مانند برایان رابسون، دنیس اروین و گری نویل دعوت کرد تا به آنها بگوید که می خواهد چه کار کند و به ایده های آنها گوش دهد. جو قبلاً برای بهتر شدن تغییر کرده است.»

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید