یوسف موکوکو
| | |

ظهور یک عجوبه دیگر در فوتبال؟

استعداد نوجوان دورتموند از چراغ سبز برای بازی در بوندس لیگا استفاده می‌کند.

بوندس لیگا قانون حداقل سن برای بازی در سطح اول را از 17 به 16 سال کاهش داده است. قانون جدید از فصل آینده به مرحله اجرا گذاشته می شود و می تواند باعث شود یوسف موکوکو در تیم اول بوروسیا دورتموند بازی کند. این مهاجم 15 ساله تقریباً مورد انتظارترین استعداد در سن زیر ۱۸سال آلمان است و قانون جدید می تواند به دورتموند اجازه دهد او را در ماه نوامبر با رسیدن به 16 سالگی به تیم اول بیاورد.

چرا یوسف موکوکو اینقدر پررنگ شده است و از او صحبت می‌شود؟
موکوکو با نمایش باورنکردنی خود در مسابقات جوانان آلمان به این سوال پاسخ داده است. نکته اصلی صحبت البته سن او بوده است. این مهاجم در 13 سالگی بخشی از تیم زیر 17 ساله های بوروسیا دورتموند بود و در پایان 25 بازی در بوندس لیگا U-17 موفق به زدن 37 گل شد.

موکوکو به گلزنی در رقابت های بعدی ادامه داد و 46 گل در همان تعداد بازی ها به ثمر رساند. رکورد حیرت انگیز او در نهایت دورتموند را متقاعد کرد که تابستان گذشته وی را به تیم زیر 19 سال انتقال دهد. و این جوان همچنان برنده جایزه هایی درباره عملکردهایش بوده است.

در حقیقت، موکوکو با 20 بازی در لیگ بوندسلیگا غرب در حال حاضر 34 گل در 20 بازی به ثمر رسانده و در حالی که در 7 بازی در لیگ جوانان یوفا نیز چهار گل به ثمر رسانده است.

منتقدین نظر خود را دارند
موکوکو درگیر بخشی از گمانه زنی هایی است که حول سن وی می چرخد. در حقیقت، مدیر تیم زیر 23 سال دورتموند تیمو پروس در سال 2017 به اسکور گفت که سن موکوکو “فقط حدس زده شده است”. با این حال، هماهنگ کننده جوانان این باشگاه از بازیکن دفاع کرد و ادعا کرد که سن و مدارک موکوکو کاملاً قانونی است.

ریک در ادامه با تمجید از موکوکو اظهار داشت:

“ما این را سال مناسبی برای بازی او در این گروه سنی می دانیم که مطابق با عملکرد وی است.”

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید