نیوکاسل انگلیس
| |

نماینده مجلس انگلیس : دولت اجازه خرید نیوکاسل توسط سعودی ها را ندهد

فوتبال724– طبق گفته کارل مک کارتی، نماینده محافظه کار، دولت انگلیس باید به مسائل مربوط به پیشنهاد صندوق عربستان سعودی برای خرید باشگاه فوتبال نیوکاسل ورود کند و آن را متوقف کند.

مک کارتنی معتقد است الیور داودن وزیر امور فرهنگ، رسانه و ورزش، باید به نمایندگی از دولت مداخله کند. او می‌گوید:

نیوکاسل یونایتد باشگاه قدیمی فوتبال انگلیس و بزرگانی مانند آلن شیرر، جان بارنز، پل گاسکوئین، کوین کیگان و سر بابی رابسون در آن بازی کرده‌اند.

با توجه به مسائل شخصی او در کشورش، مشکلات آزادی اجتماعی و محکومیت مخالفین، همچنین قتل جمال خاشقجی در سال 2018 که گفته می شود مرگ وی به دستور ولیعهد محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور بوده است، این خبر‌ خرید نیوکاسل بسیاری از ما را نگران کرده است.

وی ادامه داد:

با وجود نگرانی های سازمان عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر، به نظر می رسد که این توافق نامه با نگرانی زیادی پیش می رود.

من میدانم این خرید به سود لیگ است. این سود چیز بدی نیست، اما نباید به خاطر آن موارد دیگر ‌را نادیده گرفت. هدف اصلی خریداران صرفا فوتبال نیست. یاسر الرومیان رئیس احتمالی نیوکاسل مهمترین مشکل را در کارنامه خود دارد. او با هر سرمایه گذاری صندوق سعودی بازگشت دو رقمی سود را بزای عربستان سعودی داشته و در‌پایان این برای عربستان سود دارد نه فوتبال انگلیس.

وی گفت:

سرمایه گذاری گسترده آنها در باشگاه نیوکاسل، اصلا شبیه به خرید منچسترسیتی نیست.

وی گفت:

دو هفته پیش، همکار من، الیور داودن، هنگامی که در جلسه کمیته انتخاب دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش حاضر شد، درباره این مسئله قانع نشد.

فوتبال یکی از بزرگترین بازارهای بین‌المللی ما است، بنابراین ما‌ روی این موضوع حساس هستیم.

بی پرده بگویم لیگ برتر، ویمبلدون، اسب سواری و فرمول یک برخی از بزرگترین صادرات ورزشی کشور ما هستند. و طرفداران فوتبال در سراسر انگلیس، و بسیاری از ما، از دولت خود انتظار مداخله داریم.

وی گفت:

در شرایطی که کل کشور از بحران کورناویروس رنج می برد، در اوایل هفته گذشته در جلسه تحقیق کمیته DCMS عنوان شد که درآمد حاصل از لیگ برتر (با درآمد 3 میلیارد پوند) به سختی کل دستمزد بازیکنان را پوشش می دهد (2.9 میلیارد پوند).

وی افزود:

هر چیزی که ارزش فوتبال انگلیس را تضعیف کند، باعث کاهش ارزش درآمدهای حق پخش شده و پایداری مالی باشگاهها در معرض خطر خواهد بود. این به معنی مجوز به تیمها برای کسب هر نوع درآمدی است.

این موضوع برای ما ننگ است. وقت آن است که ما این را جدی بگیریم. ارزش فوتبال نمی تواند برای فوتبال انگلیس به عنوان یک نهاد بالاتر باشد. وقت آن است که قمار را با آینده اش متوقف کنیم. وقت آن است که جلوی غارتگری عربستان را بگیریم. بهترین راه برای مقابله کردن در سریعترین زمان ممکن، اعمال برخی مقررات جدید و تحریم‌ها در جریان فروش نیوکاسل به شرکت سعودی است.

در غیر این صورت این امر منجر به کاهش دستمزد (شاید به تأخیر افتادن) و مالیات کمتر می‌شود. همچنین باشگاه های بیشتری تحت فشار مالی و آسیب پذیری قرار می گیرند.

من به بازارهای آزاد اعتقاد دارم، اما من همچنین به یک سطح رقابت عادلانه اعتقاد دارم. وقت آن است که ما به آنها و دیگران در سراسر جهان پیام دهیم، با صدای بلند و واضح: از فوتبال ما دست بکشید، دست از سرقت دارایی های ملی ما بردارید و طبق قوانین بازی کنید یا عواقب آن را متحمل شوید.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید