فصل گذشته بوندس لیگا
| | | | |

نگاهی اجمالی به فصل گذشته بوندس لیگا (فصل 20-2019)

فوتبال724– بعد از 306 مسابقه، 982 گل و طولانی ترین فصل به لطف همه گیری کروناویروس، سرانجام فصل 2019-20 بوندس لیگا به پایان رسید. در طول فصل گذشته بوندس لیگا شگفتی و درام زیادی وجود داشت، اما در پایان قابل پیش بینی ترین اتفاقات رخ داد، بایرن مونیخ قهرمان شد و بوروسیا دورتموند دوم. هر دو تیم آزادانه به ویژه در نیمه دوم فصل گلزنی کردند و بایرن برای دومین بار در تاریخ خود با 100 گل فصل را تمام کرد، درحالی که دورتموند با 84 گل رکورد خود را بهبود بخشید.

رابرت لواندوفسکی بیش از یک سوم گل های بایرن را به ثمر رساند و اگر او سه بازی را از دست نمی‌داد، شاید می توانست با رکورد گرد مولر برابری کند. در عوض، او با 34 گل بوندس لیگا به پایان رساند. بهتر فصل برای او در رکورد گل‌زنی. تیمو ورنر در رقابت های بهترین گلزن بعد لواندوفسکی بود، اما زمان حضور او در بوندس لیگا تمام شده زیرا او در تاریخ 1 ژوئیه موافقت کرده به چلسی بپیوندد، به این معنی که او هیچ نقشی در بازی های باقیمانده لیگ قهرمانان اروپا برای لایپزیگ نخواهد داشت.

با وجود پیوستن در ژانویه، ارلینگ هالند در لیست بهترین گلزنان ششم جدول شد و تا سالهای آینده یکی از بهترین مهاجمان جهان خواهد بود. سانچو، بازیکن بوروسیا دورتموند می تواند به ورنر در لیگ برتر بپیوندد، اما د,رتموند تمام تلاش خود را برای نگه داشتن او در آلمان انجام می دهد و برای فروش او پول هنگفتی طلب می‌کند. شاید منچستر یونایتد بیش از هر باشگاهی ممکن است آماده خرج کردن باشد.

این تابستان کای هاورتس، که در طول فصل 21 ساله شد، در سراسر اروپا خواهان زیادی دارد و بایر لورکوزن آگاه است که دیر یا زود او را در رقابت با تیم بزرگتری از دست می دهد. بایرن مونیخ، دو تیم بزرگ اسپانیا و همه تیم های برتر انگلیس پیگیر وضعیت او هستند. بوروسیا مونشن گلادباخ در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا به بایرن، دورتموند و لایپزیگ پیوسته و در روز پایانی لورکوزن را به پایین کشید و به لیگ اروپا فرستاد. آنها توسط مارکو رز مربی جدید هدایت می شدند. دو ستاره اصلی تیم مارکوس تورام و آلسان پله هستند.

بسیاری از ستاره های جدید دیگر در فصل 2019-20 به دنیا معرفی شدند. جیو رینا آخرین جوان آمریکایی بوندسلیگایی شد. فلورین ویرتز که به نام هاورتس جدید خوانده می شود، او در لوركوزن خوش خواهد درخشید، در حالی كه اسماعیل جكوبز برای تیم‌هایی بزرگتر از كلن نقشه می‌کشد. با این حال، بزرگترین پدیده جدید لیگ، آلفونسو دیویس است که با کسب قهرمانی سال را پایان رساند. او همچنین در بازی با چلسی اروپا را متحیر کرد تا بایرن مونیخ را راه لیگ قهرمانان اروپا مسیر راحتی داشته باشد.

لورکوزن، هافنهایم و وولفسبورگ فصل آینده همه در لیگ اروپا بازی خواهند کرد و آینتراخت فرانکفورت آن را از دست داده است، در حالی که برای فرایبورگ در تمام فصل کریستین استریچ مربیگری خوبی داشت ولی به هیچ لیک اروپایی راه پیدا نکرد. شالکه زیر نظر دیوید واگنر خوب کار را شروع کرد اما در نیمه دوم فصل به خصوص پس از مصدومیت های اوزان کاباک و سوات سردار راه خود را از دست داد.

طرفداران یونیون برلین دقیقاً نشان دادند که چرا آنها با هوادارن خود تیم سرسختی می‌شوند تا اینکه هواداران در هنگام کووید-19 ورودشان به ورزشگاه ممنوع شد.

وردربرمن در آخرین روز از فصل بوندسلیگا، یک بازی شگفت انگیز را به نمایش گذاشت تا از سقوط خود جلوگیری کند و باعث شود تا فورتونا دوسلدورف در پایان فصل به بوندسلیگا 2 برود و به پادربورن بپیوندد.

اگرچه بایرن مونیخ یک بار دیگر قهرمان شد، ولی در کل فصل گذشته بوندس لیگا بسیار عالی بود و اگر باشگاه‌های آلمانی بتوانند در اروپا پیروز شوند، شرایط بهتری پیدا می کند، خصوصاً که مینی مسابقات لیگ اروپا در ماه آگوست به این کشور می آید.

رونان مورفی «خبرنگار نشریه GOAL»

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید