نگاهی به نتایج مربیان اخیر بایرن مونیخ در فصل اول مربیگری در مونیخ

به گزارش فوتبال۷۲۴ در‌پی حذف بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا به دست ویارئار ،هواداران این تیم و مطبوعات نسبت به عملکرد سرمربی ۳۴ساله و جوان تیم باواریائی‌ها موض‌گیریهای مختلفی انجام داده‌اند که اکثرا دیدگاهی منفی را القا میکند

در زیر به بررسی عملکرد پنج مربی مطرح قبل ناگلزمن می‌پردازیم

جولیان ناگلزمن

  •  از آنجایی که مونیخ در اکتبر سال گذشته در دور دوم جام حذفی مقابل بوروسیا مونشن گلادباخ متحمل شکست واضح 5-0 شد، این مربی “فقط” می تواند به قهرمانی لیگ امیدوار باشد و این باید با 9 امتیاز بالاتر از بروسیا دورتموند رده دومی محقق شود. با این حال، پس از حذف شدن از لیگ قهرمانان، اکنون کل باشگاه از جمله خود مربی باید از خود بپرسند که واقعاً بایرن با مربیان قبلی چگونه شروع کرده است
    در زیر به بررسی این موارد میپردازیم 🔻

پپ گواردیولا

  •  کارشناسان در یک چیز اتفاق نظر دارند: پپ گواردیولا از نظر فوتبالی بایرن را بهتر کرد این مربی کاتالانی که پیش از این با 14 جام به موفق ترین مربی باشگاه بارسلونا تبدیل شده بود، در فصل 2013/14 با انتظارات زیادی به مونیخ آمد.مربی اسپانیایی با قهرمانی در جام یوفا مقابل چلسی اولین جام را به دست آورد. بلافاصله پس از اینکه یوپ هاینکس آن را در فصل قبل با قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا محیا کرده بود.

گواردیولا به طور چشمگیری به کار در بایرن ادامه داد.رهبران لیگ هرگز پیش از این (دور 27) قهرمانی را کسب نکرده بودند. در فینال جام حذفی پوکال ، تیم پپ نیز دورتموند را شکست داد. تنها نقص این بود که در سه سالی که در مونیخ سپری کرد، او قهرمان لیگ قهرمانان اروپا نشد و یا بهتر از بگویم به شکل عجیبی حذف شد. این مربی اسپانیایی همیشه از هموطنانش (رئال، اتلتیکو و بارسلونا) شکست خورده است. حتی در منچسترسیتی که از سال 2016 سرمربیگری را برعهده گرفت، هنوز نتوانسته “تیم” را بالاتر ببرد.

 

کارلو آنچلوتی

  • گواردیولا در فصل 2016/17 با آنچلوتی که پیش از این سه بار (دو بار با میلان و یک بار با رئال) قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده بود، جایگزین شد. اما در بایرن مونیخ یک ستاره نباید به این راحتی بدرخشد. این ایتالیایی در مونیخ بعداً به سرنوشت ناگلزمن دچار شد: در پایان اولین فصل او، فقط یک جام وجود داشت، بوندسلیگا. در جام حذفی آلمان از بازی نیمه نهایی مقابل دورتموند و در لیگ قهرمانان اروپا از مرحله یک چهارم نهایی مقابل رئال مادرید حذف شد. این شکست ها از وجه آنچلوتی کاست، زمانی که او اولین مربی شد که چهار قهرمانی از پنج تورنمنت بزرگ (آلمان، فرانسه، انگلیس و ایتالیا) را بدست آورد
    این مربی ایتالیایی اجازه نداشت دومین فصل خود را در بایرن مونیخ به پایان برساند. پس از 0:3 در مرحله گروهی مقابل پاری سن ژرمن، بایرن برای او به پایان رسید.

یوپ هاینکس

  • (تقریبا) هر چیزی که یوپ هاینکس لمس می کند به طلا تبدیل می شود. پس از سه گانه 2013، او در فصل 2017/18 با رقابت برای رسیدن به قهرمانی لیگ آمد. یوپ در اکتبر 2017 پس از جایگزینی موقت آنچلوتی، برای چهارمین بار هدایت بایرن مونیخ را بر عهده گرفت. بازگشت هاینکس دائمی نبود، این یک خدمت دوستانه برای اولی هوینس بود
    این طرح جواب داد: هاینکس اختلاف پنج امتیازی خود را نسبت به دورتموند جبران کرد و در اوایل هفته بیست و نهم قهرمانی را جشن گرفت.
    اما این بار چیزی جز قهرمانی لیگ نبود چون در نیمه نهایی لیگ قهرمانان بایرن دوباره به مصاف رئال رفت. در فینال جام نیز باید شکست مقابل فرانکفورت را می پذیرفت. برای اسطوره مربیگری که 77 ساله می شود، این ممکن است آخرین ایستگاه در دوران حرفه ای او باشد.

نیکو کواچ

  •  نیکو کواچ پس از قهرمانی در جام حذفی آلمان مقابل باشگاه جدید (بایرن)، در تابستان 2018 در خانه سابق خود ، مونیخ قرارداد امضا کرد. شروع کندتر از حد انتظار بود. پایان لیگ قهرمانان اروپا در مرحله یک هشتم نهایی بود. علاوه بر این، قهرمانی پاییزی به رقیب دورتموند رسید. اما در نیم فصل دوم شاگردان کواچ ظاهر شدند و با برتری 9 امتیازی جبران کردند. کروات در دور سی و چهارم با پیروزی 5 بر 1 مقابل تیم سابقش اینتراخت فرانکفورت به قهرمانی رسید.
    اگرچه کواچ توانست در اولین فصل خود دبل جام‌کند، این همکاری در دومین فصل او با بایرن به پایان رسید. آنهم پس از شکست 1 بر 5 ویرانگر در هفته دهم مقابل فرانکفورت

 

هانسی فلیک

  •  او آمده است تا در هر مسابقه برنده شود! او که در ابتدا به عنوان کمک مربی برای فصل 2019/20 منصوب شد، در نیم فصل اول پس از اخراج کواچ به عنوان سرمربی منصوب شد. تحت رهبری فلیک، تیم به سرعت دوباره سرعت خود را به دست آورد و به قهرمانی سه گانه، جام حذفی آلمان و لیگ قهرمانان اروپا دست یافت. به ویژه پیروزی 8 بر 2 در لیگ قهرمانان اروپا در لیسبون مقابل بارسلونا موج جهانی را برانگیخت و در پایان، فلیک با 6 جام و 32 بازی متوالی بدون شکست خود را در تاریخ ثبت شد.

پس از یک فصل رکورد زدن، به ویژه برای تیم و مربی ، ساختن تیم برای فصل 2020/21 تقریبا غیرممکن بود.
دوران فلیک همچنین با اختلاف نظر با مدیر ورزشی حسن صالحیمیدزیچ همراه بود، اما به لطف قهرمانی لیگ، آنها با لحنی آشتی جویانه به استقبال هم رفتند. فلیک با خداحافظی در جهت اتحادیه فوتبال آلمان، در آگوست 2021 مربی ملی شد. در آنجا – مانند قبل در بایرن – اولین بازی خود را به صورت درخواستی انجام داد و با هفت پیروزی پیاپی برای اولین بار به جام جهانی راه یافت.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید