ونگر
| | | | |

ونگر : پنجره ژانویه باید حذف شود، حقوق بازیکنان محدود شود، دست و پای ایجنت ها بسته شود

فوتبال724– آرسن ونگر می خواهد که پنجره نقل و انتقالات ژانویه برداشته شود. زیرا این بهانه ای برای بازیکنان نیمکت نشین است که برای به دست آوردن جایگاهی در ترکیب تیم تلاشی نکنند.

سرمربی افسانه ای آرسنال، ونگر اکنون سرپرست توسعه جهانی فیفا است و نظرات خود را در مورد چگونگی بهبود مدیریت مالی فوتبال در پی همه گیری کروناویروس به اشتراک گذاشته است.

ایده های وی شامل اعمال محدودیت هایی درمورد اینکه باشگاه ها چه میزان می توانند دستمزد بپردازند، و اعطای مجوز برای ایجنت ها و همچنین لغو پنجره نقل و انتقالات میان فصل است.

ونگر در طول 22 سال حضور خود در آرسنال در پنجره نقل  انتقالات بسیار محتاطانه عمل می کرد. و او معتقد است كه پنجره ژانویه باعث می شود  بازیکنان از تلاش برای تطابق با تیم و به دست آوردن جایگاهی در ترکیب ثابت دست بکشند، و همچنین باعث ایجاد سردرد برای مدیران و مریبان می شود.

ونگر گفت:

من به دنبال حذف پنجره نقل و انتقالات ژانویه هستم. مربیان با این پنجره دوم به خوبی برخورد نمی کنند.

سرمربی فرانسوی افزود اگر بازیکنی در ابتدای فصل خود را از ترکیب تیم خارج ببیند، پنجره ژانویه راهی برای خروج بسیار آسان وی است.

ونگر گفت:

در ماه اکتبر، به محض اینکه بازیکنی از تریکب اصلی دور شود، سعی می کند در جایی دیگر راه حلی پیدا کند و منتظر است تا ژانویه تیم را ترک کند.

ونگر توپچی ها را به سه قهرمانی در لیگ برتر و هفت جام حذفی هدایت کرد تا قبل از کناره گیری در سال 2018. او به یک ساختار مالی دست یافت که مانع می شد دستمزد بازیکنان از کنترل خارج شود.

با توجه به اینکه باشگاه های سراسر جهان تأثیر مالی گسترده ای را از همه گیری کرونا احساس کرده اند، این اسطوره 70 ساله معتقد است که باید کنترل هایی اعمال شود تا دستمزد فوتبالیست ها به سطح معقولی کاهش یابد.

این فرانسوی گفت:

من طرفدار محدود کردن سهم بودجه اختصاص داده شده باشگاه به دستمزد بازیکنان هستم. به عنوان مثال در 50٪.

نیمی از بودجه باشگاه به حقوق بازیکنان اختصاص می یابد. نیمی دیگر به هزینه های سرمایه گذاری و هزینه های عملیاتی اختصاص می یابد. در آرسنال، این قانون توسط بانک ها به ما تحمیل شد: ما نمی توانستیم بیش از درصد خاصی از بودجه خود را صرف حقوق بازیکنان کنیم. اما این مانع از پرداخت حقوق بالا برای ما نشده بود.

ونگر همچنین اظهار داشت که مجوز کارگزاران، ایجنت، بازیکنان که توسط فیفا در سال 2015 کاهش یافته بود، باید دوباره بازگردد تا از حیف و میل پول جلوگیری شود.

ونگر گفت:

من هیچ مشکلی با پاداش یک نماینده که باعث می شود من قرارداد خوبی را ببندم، ندارم.

وقتی مارک راجر و ژان فرانسوا لاریوس در سال 1996 پاتریک ویرا را برای من به آرسنال آوردن ، وقتی او در آستانه امضای قرارداد با آژاکس بود، خوشحال شدم که به آنها کمیسیون پرداخت کردم.

وی گفت:

اما وقتی مجبور به پرداخت به ایجنت شوم زیرا بازیکن وی قرارداد خود را تمدید می کند، من اطمینان ندارم که او کار خاصی کرده است.

وی افزود:

آنچه من را در مورد کمیسیون ها ناراحت می کند این است که یک نماینده می تواند آنها را از هر دو طرف دریافت کند. هم باشگاه خریدار و هم باشگاه فروشنده.

این غیرقانونی است اما با ایجاد دو چارچوب مختلف، بعضی مواقع موفق می شوند. من طرفدار بازگشت به الزامات پروانه نمایندگی هستم. این اتفاق خوبی بود.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید