| | |

پایان کار فوتبال به دلیل همه گیر شدن کرونا ویروس؟! چه بر سر قهرمانی لیورپول می آید؟

فوتبال به دلیل فراگیری کرونا ویروس در بحران به سر می برد.

در بیانیه ای که پس از نشست اضطراری قرائت شد، بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا تمام رویداد های ورزشی در جزیره را ممنوع اعلام کرد. در حالی که میکل آرتتا، سرمربی آرسنال از مثبت بودن تست کرونا ویروس خود و ابتلا به این بیماری خبر داد. کمتر از یک ساعت پیش از اعلام ابتلای آرتتا، مسئولان لیگ برتر و فوتبال انگلیس با وجود افزایش شمار مبتلایای به کرونا ویروس، از تصمیم خود مبنی بر ادامه رقابت ها پرده برداشتند. اما پس از آن و طی یک نرمش قهرمانانه و چرخش 180 درجه ای و در پی اعلام مثبت بودن تست آرتتا، مسئولین فوتبال انگلیس خبر دادند که یک نشست اضطراری در صبح جمعه برگزار خواهد شد. پس از همه این ها، باشگاه برایتون اعلام نمود که بازی آنان در روز یکشنبه مقابل آرسنال لغو شده است.

در ساعات اولیه امروز خبر دیگری در همین راستا منتشر شد؛ کالوم هادسون اودوی بازیکن جوان و با استعداد چلسی هم به کرونا ویروس مبتلاست. در پی این اتفاقات، شمار زیادی از لیگ های فوتبال و ورزشی در سراسر اروپا اعلام نمودند که بازی ها باید تعلیق شوند، هر چند که برخی از آن ها در پشت درهای بسته در حال برگزاری هستند.

بازی منچستر سیتی مقابل رئال مادرید در چارچوب دور برگشت رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، پس از اعلام باشگاه اسپانیایی مبنی بر قرنطینه شدن اعضای باشگاه لغو شد. در حالی که شمار زیادی از بازی ها در سراسر اروپا بدون حضور تماشاگران برگزار شده است.

ادامه رقابت ها در لالیگای اسپانیا، لیگ ۱ فرانسه، اردیویسه هلند، لیگ برتر پرتغال، لیگ فوتبال آمریکا (MLS) و سوپر لیگ ترکیه، همگی تاکنون لغو شده است، همچون بسیاری از لیگ های ورزشی در اروپا و آمریکا. همچنین یورو 2020 در آستانه تعویق یک ساله قرار دارد. در حالی که سران اروپا در هفته آینده نشست درباره بحران پیش رو برگزار می کنند. در حالی که لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپای این فصل نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت.

آیا لیورپول می تواند قهرمانی را پشت درهای بسته کسب کند؟

یکی از ترس هایی که برای باشگاه لیورپول و هوادارانش وجود دارد، این است که مسابقات تعطیل نشود و تا کسب یک یا دو برد که منجر به مسجل شدن قهرمانی آنان می شود، مسابقات پشت در های بسته انجام شود. در حالی که فقط دو بازی لیگ جزیره تا وقفه بازی های ملی باقی مانده است و با رشد پذیرش این که بازی های فوتبال تا قبل از پایان ماه میلادی تعطیل خواهند بود، موجب تشدیداین ترس ها شده است. هیچ برنامه ای هم مبنی بر اهدای جام قهرمانی به لیورپول پیش از آخرین بازی خانگی آن ها در این فصل و در نهم ماه مِی وجود ندارد.

آیا لیورپول هنوز می تواند قهرمان لیگ لقب بگیرد؟

همه گزینه ها دارای پیچیدگی های فراوانی است. تعویق یک ساله رقابت های یورو که یکی از گزینه هاست و به اتمام رساندن رقابت های داخلی و اروپایی در تابستان، امکانی عملی به نظر می رسد. اما هیچ یک از گزینه ها با توجه به مقیاس زمانی و پایان همه گیری کرونا ویروس در جهان، همچنان قطعی نیست. اعلام پایان فصل با همین تعداد بازی و اعلام رتبه های کنونی به عنوان جایگاه پایانی تیم ها، با توجه به شرایط لیورپول و اختلاف امتیازی زیاد آن ها با سایر تیم ها برای اعلام قهرمانی آنان عادلانه خواهد بود. اما برای تیم هایی که برای بقا یا صعود به لیگ می جنگند، عادلانه نخواهد بود. در هر یک از این نقشه ها، متغیر های زیادی وجود دارد.

کسی پیشنهاد بهتری دارد؟

اعلام پایان فصل بدون قهرمان و تیم های سقوط کننده!!! این قطعا موجب خشم فوق العاده لیورپول خواهد شد. همچنین برای لیدز یونایتد و تمام باشگاه هایی که برای کسب موفقیت و به دست آوردن افتخارات در پایان فصل می جنگند، ناگوار خواهد بود. اما نارضایتی آن ها در مقابل موضوع همه گیری که ممکن است میلیون ها نفر را به کام مرگ بکشاند، جزئی به حساب می آید. داستان این فصل را تمام کنیم و امیدوار باشیم که فصل آینده به طور کامل برگزار شود.

در صورتی قهرمانی لیورپول، امکان برگزاری یک رژه و دور افتخار در شهر خواهد بود؟

چنین امکانی وجود نخواهد داشت، حداقل تا زمانی که وضعیت کرونا ویروس در جهان مشخص نشده است. البته اگر این مشکل تا آغار فصل آینده رقابت ها حل نشود، هرگز رژه افتخاری نخواهد بود.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید