مسی بارسلونا
| | |

پرونده پرداختهای مجهول اعضای هیات مدیرها بارسلونا به نایب رئیس کمیته داوران لالیگا

فوتبال۷۲۴ – درگذشته نچندان دور پرونده‌های مختلف مالی عجیبی از بارسلونا دیده شده است ، از فرارهای مالیاتی ستارگان گرفته تا رد پولهای کثیف در سیستم مالی تیم کاتالان و یا رشوهای بارتومئو به موسسات مجازی برای ساخت شایعه یا جهت دهی اخبار

اینبار پرونده عجیبتر است !

بارسلونا به نایب رییس کمیته داوران لالیگا به عنوان مشاور پول پرداخت می‌کرده است !

آنها میگویند این پول را میدادند تا داوری‌ها عادلانه تر شود !

نشریه آاس در ستون خبری ویژه خودش در این باره مقاله ای نوشته است :

بارسا در سه فصل 1,392,680.02 یورو به نایب رئیس کمیته داوران پرداخت کرده است.

خوزه ماریا انریکز نگریرا (متولد بارسلونا، 6 سپتامبر 1945) به مدت 13 فصل در دسته اول (1977-1992) داوری کرد. زمانی که او بازنشسته شد، به مدیریت کالج داوران کاتالونیا ادامه داد و سپس تا می 2018 به عنوان نایب رئیس کمیته فنی داوران دست راست ویکتوریا سانچز آرمینیو بود. در حالی که او این سمت نهادی را داشت، از باشگاه بارسلونا نیز درآمد کسب کرد.

حداقل به مدت سه سال (2016، 17 و 18) که از طریق شرکت DASNIL 95 SL در سه فصل مبلغ 1.392.680 یورو دریافت کرده است.

برنامه Qué t’hi jugues SER Catalunya این خبر را اعلام کرد که دادگاه در حال بررسی جرم ادعایی فساد بین افراد است و AS که مدتی است روی همین موضوع کار می کند، می تواند آن را تأیید کند و داده هایی ارائه دهد که اجمالی یک سناریوی بسیار نا مفهوم و گنگ را برای چندین سال رقم زده است

خوزه ماریا انریکز نگریرا تنها شریک شرکت DASNIL 95 SL بود، شرکتی که در سال 2016 مبلغ 532728.02 یورو از باشگاه بارسلونا دریافت کرد. در سال 2017 آنها 541،752 یورو و در سال 2018، 318،200 یورو دریافت کرده است . مفهوم این پرداختها برای “مشاوره فنی” بود، زیرا طبق گزارش آژانس مالیاتی “FCB (sic) می خواست مطمئن شود که هیچ تصمیم داوری علیه آن گرفته نشده است، یعنی “همه چیز بی طرف است”.

از منابع مدیریت باشگاه در آن زمان، این رابطه تجاری به رسمیت شناخته شده است، گفته می شود که این کارها انجام شده است و گزارش های DASNIL 95 SL در پرونده موجود است و آنها می توانند در هر زمان آنها را در دادگاه ارائه کنند.

در اینکه پولی پرداخت شده (کم یا زیاد)شکی نیست و کار انجام شده است.

در حال حاضر، آلبرت سولر، مدیر سابق ورزش حرفه ای باشگاه، و اسکار گراو، مدیر عامل سابق این نهاد، در این پرونده شهادت داده اند.

بر اساس گزارش سازمان امور مالیاتی، با وجود پرداخت ها، هیچ سندی مبنی بر وجود رابطه تجاری ارائه نشده است. آنها حتی خود را اعلام کردند و سعی کردند این رقم را از مالیات کسر کنند. و آنجا بود که همه چیز منفجر شد.

خزانه داری زمانی وارد پرونده شد که مشکوک شد که DASNIL 95 SL در تلاش است مبالغی را از مالیات های خود کسر کند که به نظر واضح نمی رسید.

این واقعیت یک بازرسی مالیاتی را تسریع کرد که مبالغ پرداختی سازمانی بارسلونا به شرکت نایب رئیس وقت داوران را کشف کرد.

به گفته همان AEAT، “انریکز نگریرا هیچ مدرکی مبنی بر ارائه خدمات به بارسا ارائه نکرده است.”

داور سابق به Cadena SER اطمینان داد که هیچ مدرکی وجود ندارد زیرا کار او شامل مشاوره شفاهی به باشگاه بارسا، از جمله مسائل دیگر، در مورد نحوه رفتار بازیکنان در مقابل هر داور بود.

فراتر از اصول اخلاقی این عمل، شرایطی رخ می‌دهد که خاویر انریکز رومرو، پسر خوزه ماریا انریکز نگریرا، همزمان دوره‌های «کوچینگ» را برای داوران در تمرکز آنها برگزار می‌کرد و حتی درمانگر برخی از آنها در یک مکان خصوصی بود.

یعنی پدر (نایب رئیس CTA) به بارسلونا و پسرش به داوران مشاوره می داد. علاوه بر این، پسر به بازرسان خزانه داری گفت که گزارش های خاصی را به مسئولان باشگاه ارائه کرده است.

هیئت مدیره قبلی بارسلونا تأیید می کند که این قرارداد از سال 2009 (دوران اول لاپورتا) به ارث رسیده است و این جوزپ ماریا بارتومئو بود که آن را در سال 2018 لغو کرد، سالی که مصادف با تاریخی است که انریکز نگریرا پست خود را در کمیته داوری ترک می کند.

آخرین فاکتور صادر شده توسط DASNIL 95 SL به باشگاه بارسلونا به تاریخ 5 ژوئن 2018 می رسد. منابعی از هیئت مدیره ساندرو روسل نیز در بیانیه های برنامه ‘Què t’hi Jugues’ از این نسخه پشتیبانی و تایید می کنند.

گاسپارت اطمینان می دهد که از این موضوع آگاه نیست و خوان لاپورتا از اظهار نظر در مورد آن خودداری کرده است.

این اولین مورد مبهمی نیست که انریکز و پسرش را تحت تاثیر قرار می دهد. در ژوئیه 2016، همین روزنامه منتشر کرد که فرانسیس کازجوانا ریفا، که دوازده سال هدایت داوران کاتالونیایی را بر عهده داشت، پس از انریکز، مواد لازم برای کمیته را از شرکتی خریداری کرد که متعلق به پسر خود بود.

کازجوانا 4000 آیین نامه چاپ کرد، در حالی که تعداد کالج ها در کاتالونیا 1400 بیشتر نیست.

او گفت که برخی از ویدیوها را ویرایش کرده است که به نظر می رسد هرگز مشاهده نشده اند و هنوز هم نمی توان آنها را پیدا کرد.

او همچنین دقیقه ها را با قیمت 0.17 یورو در روز اعلام کرد، در حالی که در آن زمان هزینه آنها 0.09 یورو بود. همه اینها در فاکتورها و اسنادی که فدراسیون کاتالان در آن زمان صادر کرد و توسط AS در جولای 2016 منتشر شد تأیید شد.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید