پلیس لیورپول
| | | | | | |

پلیس مخالف برگزاری قهرمانی لیورپول در آنفیلد نیست، سازمان لیگ انگلیس مخالف است

فوتبال724– پلیس مرسی‌ساید برخلاف سازمان ‌لیگ‌های ‌انگلیس هیچ اعتراض و مشکلی نسبت به برگذاری بازی در ورزشگاه‌ های آنفیلد و گودیسن‌پارک ندارد. ممکن است بازی قهرمانی لیورپول در آنفیلد باشد!

سردرگمی برای بازیها و نیاز به استفاده از زمین‌های بی‌طرف برای بازی های لیگ برتر بعد از اظهارات دو نیروی کلیدی پلیس در روز جمعه ایجاد شد.

مارك رابرتز، معاون ارشد پلیس از یوركشایر جنوبی، پیش از این پیشنهاد كرده بود كه محل برگذاری بازی ها را به درخواست نیروهای محلی برای تامین امنیت به زمینی بی طرف منتقل کنند.

این طرح حداقل برای 5 بازی برنامه‌ریزی شده است، که باید در مکان های بی‌طرف انجام شود، به علاوه هر بازی دیگری که لیورپول بتواند در آن عنوان قهرمانی را کسب کند.

از بین بازی های انتخاب شده، دربی مرسی‌ساید، بازی لیورپول و منچسترسیتی و همچنین منچستر یونایتد مقابل شفیلد یونایتد به چشم میخورد.

حال پلیس مرسی‌ساید اظهار داشته که هیچ درخواست انتقالی از سوی این نیرو برای برگزاری بازی های لیورپول و اورتون در پارک گودیسون یا آنفیلد در رابطه با نقض قوانین بهداشتی اجتماعی وجود ندارد، در حالی که پلیس منچستر اعلام کرد هنوز تصمیمی در مورد انتقال بازیهای پرخطر گرفته نشده است.

معاون پلیس مرسی‌ساید رابر کاردن در گفتگو با لیورپول اکو گفت:

پلیس مرسی‌ساید آماده است هر آنچه را که پلیس می خواهد در رابطه با بازی هایی که در استادیوم‌های منطقه ما انجام می شود، مهیا کند.

وی گفت:

در رابطه نقض قوانین تجمعات، هیچ اعتراضی به هیچ یک از بازی های خانگی اورتون یا لیورپول نداریم.

ما با هر دو باشگاه و گروه های هواداری آنها رابطه خوبی داریم و راضی هستیم که می توانیم قبل از شروع مجدد فصل با هم همکاری کنیم.

وی گفت:

تصمیمات مربوط به خطرات بهداشت عمومی توسط دولت و بهداشت عمومی انگلیس اتخاذ می شود و در نهایت تصمیم نهایی به گروه مشورتی ایمنی با ریاست شورای شهر لیورپول سپرده می‌شود و آنها نیز در راستای تصمیماتی که در سطح ملی در رابطه با رویدادهای ورزشی گرفته می‌شود، تصمیم می‌گیرند.

نیک بیلی، مدیر ارشد پلیس GMP ، گفت:

در حالی که همه بازی ها به طور معمول ارزیابی می شوند، سلامتی و ایمنی همه افراد درگیر اولویت اصلی ما هستند. ملاحظات ما در شرایط فعلی یک بُعد متفاوت دارد و باید اطمینان حاصل کنیم که آیین نامه ها و دستورالعمل های دولت رعایت می شود.

وی گفت:

ما سه بازی را در منطقه نیروی خود داریم که دارای فاکتورهایی هستند که نیاز به بررسی بیشتر دارند و GMP با هر دو باشگاه و گروه های مشاوره ایمنی مربوطه (SAG) همکاری می کند تا ارزیابی کند که آیا با اطمینان می توانیم بازی‌ها را در مکان های مورد نظر خود مدیریت کنیم یا نیاز به تغییر داریم.

تصمیمات توسط SAG در موعد مقرر اتخاذ خواهد شد و ما از هر نتیجه‌ای که این تصمیم داشته باشد، حمایت خواهیم كرد.

بازی های دیگر که گفته می شود در معرض خطر قرار گرفته، بازی خانگی من سیتی در مقابل نیوکاسل و سفر لیورپول به سنت جیمزز‌پارک بود.

منچستریونایتد از این موضوع که مورد بررسی قرار می گیرد خوشحال است. این باشگاه امیدوار است که بتواند بازی های خانگی خود را در اولدترافورد انجام دهد و تمام شرایط ایمنی را اجرا کند.

لیگ برتر انتظار ندارد بازی های بیشتری به این لیست اضافه شود، حتی اگر صدیق خان شهردار لندن، نگرانی هایی در مورد تجمع هواداران در این شهر ابراز کند.

رابرتز، معاون ارشد، در بیانیه ای به خبرگزاری PA گفت:

گفتگوهای ما با لیگ برتر روند مثبت داشته است، تمرکز ما مشترک و بر اولویت بهداشت عمومی است.

وی گفت:

به همین ترتیب ما به یک اجماع رسیده ایم که نیازهای فوتبال را برطرف کنیم و در عین حال تقاضای پلیس را نیز به حداقل برساند.

اکثریت مسابقات باقیمانده طبق برنامه ریزی در خانه و خارج از خانه برگزار می شود و تعداد کمی از مسابقات در مکان های بی‌طرف برگزار می شود که برخلاف برخی گزارش ها هنوز توافق نشده اند.

وقتی باشگاه ها برای جلسه در تاریخ 4 ژوئن جمع شوند، مجدداً این مورد بحث قرار می گیرد.

لیگ برتر بیانیه ای را منتشر کرد مبنی بر اینکه آرزوی آن تکمیل فصل به صورت خانگی و خارج از خانه “در صورت امکان” است:

ما برای همه نتایج آمادگی داریم و شرایط احتمالی را تحت بررسی قرار می‌دهیم.

ممکن است شرایط به نحوی پیش برود که درخواست هایی را برای جابجایی به دلایل ایمنی یا امنیتی به وجود بیاورد.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید