| | |

پنج قدمی که بروسیا دورتموند برای قهرمانی باید بردارد!

فوتبال724- در ابتدای این فصل امید زیادی به دورتموند فاوره بود تا با توجه به اختلاف 2 امتیازی برای قهرمان شدن در فصل قبل، این فصل به قهرمانی های بایرن پایان دهد. اما این امر محقق نشد و بایرن 8امین قهرمانی متوالی اش را جشن گرفت. امروز قصد داریم تا 5 قدمی که دورتموندی ها برای قهرمانی در فصل بعد باید بردارند را بیان کنیم.

قدم اول: قرار دادن جیووانی رینا در ترکیب

جیووانی رینا یک استعداد به تمام معنا است. او در این فصل به نوعی اعتماد فاوره را جلب کرد. حال زمانش رسیده است که این نوجوان آمریکایی نقش مهمش را در رقابت غیر قابل پیش بینی 21-2020 بوندسلیگا به نمایش بگذارد.

اما به این معنی نیست که در ترکیب اصلی قرار بگیرد. به جای آن، او باید به عنوان یک بازیکن معمولی برای جایگزینی خط میانی در آینده استفاده شود. او به قدرت و مهارت لازم برای پیشرفت در این نقش رسیده است. او به زمان و فرصت نیاز دارد تا در رقابت با دیگر استعداد های بوندسلیگا رشد کند. در پایان این مقاله به بررسی عملکرد جیووانی رینا پرداخته ایم.

قدم دوم: امره جان می‌تواند کمک بیشتری کند

دورتموند در ترکیب اصلی بازیکن های قدرتمند و با مهارت زیادی دارد. جان تنها بازیکنی است که با استفاده از تجربه خود، کار های کثیف لازم در زمین را انجام می‌دهد. او مقداری به کمک بیشتری نیاز دارد.

اما دورتموند نیازی به خرید بازیکنی مانند جان برای جایگزینی اش در خط میانی نیاز ندارد. اگر توماس دلینی به دور از مصدومیت بماند، می‌تواند همراه با جان به عنوان یک زوج در خط میانی که به دنبال چالش های متفاوت است تبدیل شوند.

هدف دورتموند باید خرید یک یا دو بازیکن در پستی باشد که می‌تواند استحکام بیشتری ببخشد. اضافه کردن بازیکن در خط دفاعی فشار زیادی را از روی امره جان بر می‌دارد. اضافه کردن یک وینگر توانا با عملکرد خوب در خط دفاعی می‌تواند این هدف را محقق کند.

در خط میانی امره جان نمی‌تواند تنهایی بار دفاع از ضد حملات را به دوش بکشد. او استعداد خوب با بدنی عالی و عملکرد خوب است. اضافه کردن بازیکنی در هرجایی از ترکیب اصلی که بتواند به او کمک کند می‌تواند عنوان قهرمانی را برای دورتموند به ارمغان بیاورد.

قدم سوم: اضافه کردن یک بازیکن شماره 9

در حال حاضر ارلینگ هالند تنها مهاجم دورتموند است. اگر زمانی به دلیل مصدومیت یا محرومیت نتواند تیمش را همراهی کند، دورتموند با ضعف بسیار بزرگی در خط حمله مواجه خواهد بود. این ضعف باید در پنجره نقل و انتقالات تابستان امسال رفع شود.

هر باشگاهی که آرزوی قهرمانی در بوندسلیگا را دارد باید حداقل دو بازیکن شماره 9 داشته باشد که بتواند به آنها اعتماد کند. تورگان هازارد و یولیان برانت بازیکنان خوبی هستند؛ اما هیچ یک از خصوصیات بدنی لازم برای رهبری خط حمله دورتموند در برابر تیم های با کیفیت را ندارند.

پیدا کردن بازیکن تمام کننده در خط حمله با وجود اینکه ارلینگ هالند در اکثر بازی ها در ترکیب خواهد بود به دورتموند بپیوندد سخت است. بنابراین باشگاه مجبور است تا بر روی یک بازیکن که استعداد و مهارت هایش ثابت نشده است ریسک کند.

خرید چنین بازیکنی در تابستان امر مهمی خواهد بود. زیرا حضور ارلینگ هالند در تمام بازی های فصل یک آرزو خواهد بود نه یک برنامه! زنبور ها برای غلبه بایرن باید مهاجم دیگری را به خدمت بگیرند.

 قدم چهارم: بازگشت مارکو رویس و زاگادو به وضعیت جسمانی کامل و دور بودن از مصدومیت

مصدومیت ممکن است گریبان گیر هر تیمی بشود. اما سهم دورتموند از مصدومیت ها در این فصل منصفانه نبود. مصدومیت مارکو رویس و دن اکسل زاگادو در پایان فصل امتیاز های مهمی را از دورتموند گرفت.

ممکن است که رویس سرعتی که در فصل های گذشته داشت را دیگر نداشته باشد؛ اما مهارت بازی با توپ همچنان در پاهای او قابل مشاهده است. همچنین او می‌تواند با مهارتش در ضربات آزاد نتیجه بازی هارا تغییر دهد. به همین دلیل دورتموند در از دست دادن او ضرر زیادی را متحمل شد.

مصدومیت های زاگادو شاید به اندازه رویس مورد توجه قرار نگیرد؛ اما با وجود مصدومیت او، دورتموند از داشتن بازیکنی با قدرت بدنی بالا در خط دفاعی در کنار هوملس محروم و متضرر شد. او بازیکن جوان و مستعدی شکوفا است که به دورتموند کمک می‌کند تا شکاف های خط دفاعی را برای مقابله با بایرن ببندد. کادر فنی قطعا به او در فصل بعد نیاز پیدا خواهد کرد.

ساده است که مصدومیت های کمتر بازیکنان دورتموند به آنها در تعقیب بایرن کمک می‌کند. واقعیت این است که به دلیل مصدومیت دورتموند نمی‌تواند به اندازه بایرن در درکلاسیکر ها فشار بر عمق خط دفاعی راد تحمل کند. یعنی آنها به آمادگی بدنی بیشتری نیاز دارند تا بتوانند رقیبی برای بایرن بمانند.

قدم پنجم: روشن کردن تکلیف سانچو و هالند

بیشتر موفقیت های دورتموند در این فصل بر پایه عملکرد سانچو و هالند بود. هر دوی آنها پتانسیل تبدیل شدن به یک فوق ستاره جهانی را دارند. دورتموند می‌تواند انتظار دریافت پیشنهادات برای این دو بازیکن را داشته باشد. این امکان دارد که پیشنهاد هایی شود که دورتموند نتواند به سادگی آنها را رد کند.

نکته مهم این نیست که دورتموند به هر قیمتی به سانچو و هالند ادامه می دهد. نکته مهم این است که آنها با درک روشنی از اینکه آیا این بازیکنان در طول فصل کامل به باشگاه متعهد باقی خواهد ماند یا نه، وارد فصل 2020-21 می شوند. دورتموند نمی تواند با سؤالاتی درباره آینده نزدیک هر یک از بازیکنان، وارد برنامه دیگری شود.

به زبان دیگر، دورتموند مشتاق حفظ آن دو برای یک فصل دیگر است. اگر دورتموند مجبور به فروش آنها شود، باید سریعا مبلغ به دست آمده را در ایجاد تغییر در ترکیب خرج کنند. پیدا کردن بازیکنانی همانند سانچو و هالند غیر ممکن خواهد بود. اما به جای آن، دورتموند باید آن دو بازیکن با کیفیت بالا را به چهار یا چنج بازیکن مبتدی برتر در بوندسلیگا تبدیل کند.

این یک چالش بزرگ برای این باشگاه است، اما داشتن ستاره های بسیار با استعدادی با چالش های بزرگی روبرو است. اطمینان از این که سانچو و هالند در جای خود باقی بمانند یا به جای مناسب جایگزین شوند، باید اولویت اصلی باشگاه باشد.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید