|

پیتر مور مدیرعامل لیورپول: ما همچنان بازیکن ساز خواهیم بود

پیتر مور، مدیرعامل لیورپول، پس از نمایش قدرتمند جوانترین تیم باشگاه در این فصل، به روش “خودسازی و آکادمی” باشگاه افتخار کرد. صعود لیورپول به صدر جدول رده بندی جهانی باشگاه ها از تسلط مدیریت این تیم در بازار نقل و انتقالات و تمایل مداوم برای ساختن تیم از پایه به رده های کلاس جهانی خبر می‌دهد.

قرمزها در حال حاضر با اختلاف 22 امتیاز صدر جدول لیگ برتر را در اختیار دارند؛ و همچنان در راه کسب هفتمین جام باشگاهای اروپا و جام حذفی هستند؛ که آخرین بار در سال 2006 به دست آوردند. این مهم زمانی اتفاق افتاد كه جوانترین ترکیب لیورپول، تحت هدایت نیل كریتچلی، مربی آکادمی باشگاه، با نتیجه 1 بر صفر شروسبوری از لیگ یک را در آنفیلد شکست داد.

با حضور یورگن کلوپ و دستیاران ارشد وی در تعطیلات زمستانی، آکادمی قرمزها در یک شب درخشان، نمایش پیروزمندانه ای را ارائه کرد؛ که نشان از ساختار منسجم و اصولی باشگاه می دهد که در صدر آن توجه به رده های پایه دیده می شود. با این وجود، فراتر از آنچه در زمین دیده شد، شواهدی هست که نشان از رویکرد “خود سازی” لیورپول دارد.

مور هنگام بازدید از کلوپ رسمی هوادارن لیورپول در کیپ تاون، از غرور و افتخار قرمزها درثبات مالی آنها و اینکه چگونه پیشرفت استعدادها در رده های پایه لیورپول وجود دارد صحبت کرد. وی گفت:

“نکته ای که ما در باشگاه فوتبال به آن افتخار می کنیم، به عنوان یک گروه ورزشی این است که ما کاملاً خودساز و آکادمی محور هستیم. “

وی گفت:

“این نمایش [برابر شروسبوری] قدرتی است که سیستم آکادمی قادر به انجام آن است.

وی گفت:

“در دنیای فوتبال که باشگاه ها بازیکنان را با 50، 100، 150 و در برخی موارد 200 میلیون پوند هزینه میکنند تا بتوانند بازیکنانی مانند ترنت الکساندر-آرنولد یا کورتیس جونز را از آن خود کنند، لیورپول خودش بازیکن میسازد.”

وی گفت:

“ما نه تنها در حال پرورش استعدادها هستیم، بلکه می توانیم مقداری پول را هم پس انداز کنیم. این بدان معنی است که شما همیشه مجبور نیستید به بازار بروید. “

با توسعه مرکز آموزش جدید در کرکبی، تیم اول و آکادمی از تابستان به بعد با هم ترکیب خواهند شد که کلوپ و آکادمی می توانند از نزدیک گروه های سنی مختلف را مورد توجه قرار دهند. علاوه بر این، ترنت الکساندر آرنولد جدیدترین داستان موفقیت بازیکن‌سازی است که به عضوی جدایی ناپذیر از تیم اول بدل شده است و ریشه های او در شهر تضمین می کند که این روش تیم همچنان به موفقیت منجر شود. از نظر مور ، حضور وی برای “اکوسیستم” مهم است و چالش این است که اطمینان حاصل کند که همیشه درها برای ترنت های آینده باز است تا بتوانند خود را در باشگاه به ستاره تبدیل کنند.

وی ادامه داد:

“شما ضرب آهنگ ترسناک برای دیگر تیمها را در تیم ما می‌شنوید؛ و برای اکوسیستم این تیم که باشگاه فوتبال لیورپول است، این فوق العاده مهم است .”

“ترنت در حال حاضر یکی از اینها است و زمان زیادی از دوران کاررا، استیون جرارد و قبل از آن رابی فاولر و استیو مکمنان نمی‌گذرد. ما همیشه این جریان بدون توقف بازیکن سازی لیورپول را داشته ایم.”

وی گفت:

“لیورپول اکنون در این دنیای فوتبال سطح بالا با هر شکلی سعی می کند تا اطمینان یابد که به تمام استعدادی بومی رسیدگی میشود. سیستم جدید آکادمی که در ماه ژوئیه افتتاح می شود کاملاً جهانی و فراگیر و پیشرفته است و محدود به شهر ما یا کشور ما نمی‌شود.”

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید