کلارک
| |

چه در جلسه گرگ کلارک با پارلمان انگلیس گذشت که مجبور به استعفا شد؟

فوتبال724– گرگ کلارک رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس عصر روز سه شنبه پس از استفاده از عبارات نژادپرستانه و توهین آمیز در جلسه دادرسی پارلمان اوایل روز استعفا داد.

کلارک از طریق ترم افزار زوم در کمیته انتخاب دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش حاضر شد تا به سالات اینکه چرا در تأمین بسته نجات مالی برای فوتبال انگلیس پیشرفت نکرده است، پاسخ دهد.

با این حال، اعضای پارلمان از کلارک در مورد موارد تبعیض سوال کردند و وقتی از آنها سوال شد که چرا در انگلیس یک فوتبالیست مرد همجنس باز وجود ندارد، کلارک گفت:

پاسخ این است که من نمی دانم، درست است، زیرا من من وقت زیادی را صرف صحبت با افراد جامعه همجنس گزایان کرده ام. من با ورزشکاران همجنس گرا از سایر ورزشها صحبت کرده ام.

وی افزود:

نظراتی که من شنیده ام این است که اگر ببینم چه اتفاقی برای فوتبالیست های زن حرفه ای، فوتبالیست های حرفه ای رنگین پوست و توهین هایی که به آنها در شبکه های اجتماعی می شود … چرا شما داوطلبانه نسبت به این توهین ها عکس العمل نشان نمی دهید؟

کلارک، که در سپتامبر 2016 به عنوان رئیس انتخاب شد، بعداً در جلسه دادرسی هنگام برجسته سازی نظرات عذرخواهی کرد و اندکی بعد اتحادیه فوتبال انگلیس بیانیه ای را منتشر کرد که در آن برای دومین بار ابراز پشیمانی کرد.

با این حال، هم FA و هم کلارک با واکنش شدید شخصیت های تأثیرگذار در طول بازی روبرو شدند، از جمله مبارزان ضد تبعیض و برابری مانند Kick It Out ، Show Racism the Red Card و Stonewall.

منابع به ESPN گفته اند كه این مدیر 63 ساله با چند عضو هيئت مديره FA براي حمايت از خود صحبت كرد اما نتوانست حمايت كافي را جلب كند و اين امر باعث اعلام استعفا شد. پیتر مک کورمیک به عنوان مسئول موقت معرفی شد.

کلارک در بیانیه ای گفت:

من به عنوان شخصی که عاشق فوتبال هستم و دهه ها خدمت به آن کرده ام، درست است که من علایق فوتبال را در اولویت قرار دهم.

2020 یک سال چالش برانگیز بود و من مدتی است که به فکر ترک صندلی جدید بوده ام، اکنون انتقال مدیر عامل ما امکان پذیر است و رهبری عالی تحت مدیریت مارک بولینگام است.

سخنان غیرقابل قبول من در مقابل پارلمان لطمه ای به فوتبال ما و کسانی بود که آن را تماشا می کنند، بازی می کنند، داوری می کنند و آن را اداره می کنند. این تصمیم من را برای ادامه کار متبلور کرده است.

من بسیار ناراحتم که آن جوامع متنوع در فوتبال که من و دیگران به سختی تلاش کردیم تا آنها را وارد کنیم، آزرده خاطر شده اند.

من می خواهم از دوستان و همکارانم در این فوتبال بخاطر خرد و پند و اندرز آنها در طول این سالها تشکر کنم و با تأثیر فوری از FA استعفا دهم.

منابع به ESPN گفته اند، علیرغم اینکه در میان تلاش برای همدردی با تبعیض بسیاری از اقلیتها در بازی انگلیس وجود داشته، کارمندان مختلف FA از اظهارات کلارک شوکه شده اند.

در طول دادرسی، کلارک همچنین ادعا کرد که “اگر به بخش فناوری اطلاعات در FA بروید، تعداد آسیایی های جنوبی بسیار بیشتر از آفریقای کارائیب است” زیرا “آنها علاقه های شغلی متفاوتی دارند.” وی همجنس گرایی را “انتخاب زندگی” توصیف کرد و ادعا کرد که یکی از مربیان به او گفت دختران فوتبال دوست ندارند توپ به صورت آنها لگد شود.

کلارک پس از اظهار نظرهای اولیه خود در مورد “فوتبالیست های رنگین” ، سپس سوال دیگری را پیش از جولیان نایت رئیس کمیته DCMS دریافت کرد و عضوی دیگر، کوین برنان، نماینده کاردیف وست را وارد بحث کرد.

برنان شروع کرد:

آقای کلارک، تنوع در واقع مسئله نیست. فوتبال متنوع است.

وقتی چیزی را زودتر گفتید، فکر می کنم شنیدم که شما به کلمه ” افراد رنگین “رجوع می کنید – اگر این طور باشد، آیا می خواهید آن سخنان را پس بگیرید؟ زیرا دقیقاً این نوع ادبیات صحیح نیست که قابل عدم درج باشد یک واقعیت این است که فوتبال بسیار متنوع است و افراد زیادی از نژاد اقلیت و همچنین همجنسگرایان در آن حضور دارند.

کلارک پاسخ داد:

یکی، اگر من آن را گفتم، من عمیقا برای آن عذرخواهی می کنم. ثانیا، من محصول کار در خارج از کشور هستم. من سالها در ایالات متحده آمریکا کار کردم و در آنجا مجبور شدم از اصطلاح” مردم رنگین پوست ” استفاده کنم این محصول قانون تنوع آنها بود.

و قالب تبعیض مثبت. بعضی اوقات حرفهایم را زیر پا می گذارم و عمیقاً عذرخواهی می کنم.

منابع به ESPN گفته اند كه انتظار می رود كلارك از سمت خود به عنوان معاون رئیس فیفا در انگلیس كناره گیری كند.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید