|

ژاوی : بدون شک مسی بزرگترین بازیکن تاریخ آرژانتین و جهان است

هافبک بازنشسته اسپانیایی، ژاوی ، معتقد است که نیروی آرژانتینی باعث شده است که مسی را بالاتر از رونالدینیو و رونالدو قرار دهد. به گفته ژاوی، ستاره حال حاضر بارسلونا بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است. هرچند که رونالدینیو نیز به اندازه او خوب بود.

لیونل مسی تاکنون موفق شده است تا 6 بار عنوان توپ طلا را کسب کند. او در فوتبال مدرن یک پله بالاتر از کریستیانو رونالدو با 5 توپ طلا قرار دارد.

هم تیمی سابق لیونل مسی، ژاوی، معتقد است که بدون شک او بزرگترین بازیکن تاریخ آرژانتین و جهان است.

سرمربی السد گفت:

رونالدینیو در بهترین سطح فوتبال است. اما فاقد ثبات بود. شاید علی رغم در اوج بودن، دارای ثبات نبود. از نظر من، فقط مسی می تواند بالاتر از مسی قرار بگیرد. چرا او چندین سال است که در ثبات بوده است.

ژاوی افزود:

رونالدینیو بهترین است. رونالدو، کریستیانو و مسی نیز در همین گروه قرار دارند.

مسی این فصل توانسته در 31 بازی و قبل از تعلیق فوتبال به دلیل کرونا 24 گل را به ثمر برساند.

بازگشت به بارسلونا

ژاوی اکنون سرمربی تیم السد قطر است. او به نیمکت مربیگری بارسلونا نیز نزدیک شد. اخیراً اعلام کرد کاری است که او می خواهد انجام دهد. هنگامی که می توانست کنترل کامل تیم بارسلونا را داشته باشد.

ژاوی در مورد بازگشت به بارسا در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی لاونگاردیا گفت:

واضح است که من میخواهم به بارسلونا برگردم. خیلی هیجان زده هستم. حالا که خودم مربیگری را تجربه کرده ام فکر می کنم می توانم چیزهایی را برای بازیکنان داشته باشم. اما من برای آنها روشن كردم كه خودم یك پروژه را از صفر شروع كردم و تصمیم من بود. من دوست دارم که با یکدیگر، در کنار مردمی که به من اعتماد به نفس می دهند، کار کنم. هیچکس نمی تواند فضای رختکن را آلوده کند.

ژاوی پیش از این تأکید کرده بود که رسیدن به عناوین مختلف در گرو استفاده از مسی است. چرا که بازی کردن اون باعث موفقیت سرمربی بارسلونا می شود.

او ادامه داد:

او بازیکنی است که اگر وظیفه ای به او بسپارید، می تواند با درخشش خود آن را عملی کند. او هم از نظر فیزیکی و هم از نظر روحی سریع است. او همه چیز دارد. اگر به او بگویم که شروع به دویدن کند، دیگران چه خواهند کرد؟ آنها سرعت خود را دو برابر خواهند کرد.

قبل از تعلیق لالیگا، تیم کیکه ستین از صدرنشینی را پس گرفته بود. در حالی که رئال مادرید با دو امتیاز پشت سر آنها قرار دارد.

نوشته‌های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید