| |

کاناوارو:”ایتالیا باید راه مقابله با کرونا را از چین بیاموزد”

فابیو کاناوارو مدافع  سال های نه چندان دور ایتالیا می گوید:

“ایتالیا باید از چین، روش مبارزه با کرونا را بیاموزد”

وی که هم اکنون سرمربی تیم گوانژو است و در خانه اش در چین، به تازگی مصاحبه ای را انجام داده است. از او درباره ورودش به کشور چین که مبدا این ویروس است سوال هایی پرسیده شد.

وی گفت:

“به محض ورود مورد آزمایش قرار گرفتم. آن ها 3 بار از من را آزمایش کردند و درجه حرارت بدنم را سنجیدند”

کاناوارو به Gazzetta della Sport گفت:

“سپس فرمی شامل مکان هایی که طی 2 ماه گذشته به آن جا رفتم و اسامی افرادی که با آن ها در تماس بوده ام را پر و امضا کردم”

وی افزود:

“در این مرحله شما مانند همه کشورها باید به مدت 2 هفته قرنظینه شوید. اگر خانه ای از خود ندارید شما را در هتل های مجهز و بدون رفت و آمد اسکان می دهند. به منظور مقابله با کرونا ویروس، چین به مدت دو ماه در حالت آماده باش قرار داشته است و انوع روش های درمانی در حال آزمایش است. این کار ها و روش ها، ایتالیایی ها و مردم جهان را امیدوار کرده است تا هر چه زودتر درمان این بیماری پیدا شود. مقابله با چنین ویروس وحشتناکی آسان نیست زیرا هیولایی نا شناخته است که بر احساسات جامعه و زندگی روزمره تاثیر زیادی گذشته است. بسیاری از پرستاران و دکتر ها با فداکاری و از خود گذشتگی خود کمکی زیادی به درمان این ویروس کرده اند”

کاناوارو به شدت نگران شیوع این ویروس در ایتالیا است:

“در ایتالیا لازم است اثرات این ویروس را بهتر درک کنیم هرچند که به نظرم در مسیر درستی قرار گرفتیم و رفتار اکثریت مثبت شده است اما باز هم خیلی از مردم نتوانستند راه مقابله با این ویروس را متوجه شوند. به عنوان مثال، پدر من تمایل ندارد که به خاطر خودش و خانواده رفتار های روزمره اش را تغییر دهد. او می خواهد با دوستانش گپ بزند و سیگاری دود کند و این قبیل کار هایش، ویروس را به مادرم منتقل می کند”

او همچنین گفت:

“من نگرانم زیرا ما هنوز به درمان قطعی نرسیده ایم و باید مقاومت کنیم و از هر نظر متمرکز باشیم. من فکر می کنم هجوم مردم لمباردی به سمت جنوب اشتباهی جبران ناپذیر و خطرناکی بود. من نمی خواهم کسی را محکوم کنم، عده ای می خواستند عزیزانشان را ببینند و این قابل درک است ولی با این وجود باز هم اشباهی مهلک بود”

وی گفت:

“اکنون ما باید 1 هفته دیگر در خانه هایمان بمانیم و اخبار را دنبال کنیم تا بفهمیم چه کسانی در آن جا به این ویروس مبتلا شده اند. این اشتباه در چین نیز رخ داد. در ابتدای این ویروس، مردم را از ووهان دور می کردند و همین اقدام اولیه سبب بروز مشکلاتی شد. با این حال، ما باید از تجربیات دیگران استفاده کنیم و راه صحیح مقابله با این بیماری زا بیاموزیم. من به عکس العمل و اقدامات ایتالیا افتخار می کنم و همیشه خواهان سلامتی مردم ایتالیا هستم”

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید