| |

کنفرانس خبری خداحافظی یوآخیم لوو همراه با الیور بیرهف مدیر تیم ملی آلمان

یوآخیم لوو :

«حس ناامیدی پس از شکست بسیار عمیق است. من همیشه به این تیم اطمینان کامل داشتم و به آنها اعتقاد داشتم. متأسفم که هواداران خود را ناامید کردیم. من مسئولیت کامل این حذف را بدون هیچ گونه اما و اگری به عهده می گیرم. هضم این ناامیدی کمی زمان می برد. 15 سال طولانی با بسیاری از لحظات زیبا و ناامیدی. این تیم آینده بسیار درخشانی در پیش دارد. برای جانشینم هانسی فلیک بهترین آرزوها را دارم. قلب من به تپش سیاه، قرمز و طلایی ادامه خواهد داد.

ما بازیکنان زیادی داشتیم که آنقدر تجربه حضور در مسابقات را نداشته اند. من می دانم که گاهی اوقات دو یا سه تورنمنت طول می کشد تا بازیکنان به اوج برسند، تا بتوانند با شرایط استرس زا در مسابقات کنار بیایند. برخی از بازیکنان هنوز در اوج نیستند. این تیم واقعا هدفمند بود و روحیه فوق العاده خوبی داشت. در پایان، در برخی لحظات چیزی در تیم نبود، نه تنها دیروز، بلکه شما می توانید آن را در بازی هایی مانند پرتغال یا مجارستان نیز احساس کنید. این چیزی است که بازیکنان از آن یاد خواهند گرفت.

Image

من با تیم و با هر کسی که پشت تیم کار می کرد، صحبت کردم. بسیاری از آنها اعم از بازیکنان و مربیان مدتهاست که مرا همراهی و پشتیبانی می کنند. مهم بود که از آنها به خاطر تعهد و اعتمادشان تشکر کنم. ما امروز صبح از هم خداحافظی کردیم. بازیکنان کمپ را ترک کردند و به تعطیلات رفتند.

من مسابقات زیادی را تجربه کرده ام؛ بسیاری از بازیهای مقدماتی را انجام داده ام. در برخی موارد همه چیز، از جمله این شکست، کمی در چشم انداز قرار می گرند و قابل پیش بینی هستند و می شود انها را دقیق مقایسه کرد. شاید در عرض چند سال این مساله خیلی مهم نباشد. برای من شخصا، دوستی ها و جنبه انسانی باقی می ماند. من از این جنبه قدردان هستم.

همکاری با تیم بسیار خوب بود. ما با همه آنچه در دسترس بود و در اختیار داشتیم، آماده شدیم. اکنون وارد جزئیات شدن برای من منطقی نیست. من مسئولیت شکست را بر عهده می گیرم. من گفتم که من مربی هستم و اشتباه می کنم. همه اشتباه می کنند. من باید این مسئولیت را بپذیرم.

Image

در مورد از دست دادن فرصت گلزنی توسط مولر :

«ما بلافاصله بعد از بازی در مورد این موضوع صحبت نکردیم. وقتی به اینجا رسیدیم، من با او به طور خلاصه صحبت کردم. او به روش معمول طنز آمیز خود گفت: “مربی، اگر من از آن موقعیت استفاده می کردم، مطمئنا متضرر نمی شدیم.” من به او گفتم من او را سرزنش نمی کنم، این اتفاق می افتد.

وقتی مسوت اوزیل در سال 2018 بازنشسته شد، ناامید شدم و پس از آن با هم صحبت نکردیم. اما فکر می کنم زمانی فرا برسد که ما با هم دیدار و گفتگو کنیم. مسوت بازیکن فوق العاده مهم و بزرگی برای آلمان بود. روزی فرا خواهد رسید که ما هر دو صحبت خواهیم کرد و همه ناراحتی ها را کنار می گذاریم. وقتی به گذشته نگاه میکنم تلخ ترین شکست در سال 2016 و عقب افتادن در نیمه نهایی مقابل فرانسه بود. تا آن زمان ما در تورنمنت بسیار خوب بازی کرده بودیم، و یک بازی عالی مقابل فرانسه انجام دادیم و با یک پنالتی ناگوار عقب افتادیم. اگر فرانسه را شکست داده بودیم، مطمئن هستم که ما جام را به دست می آوردیم.»

Image

در مورد میراث خود:

«همچون فرانسه بعد از 2018 یا پرتغال پس از 2016 – ماندن در اوج مطلق در چندین تورنمنت فوق العاده دشوار است. ما سالها بود که به این موفقیت رسیده بودیم و با سبک خود هواداران زیادی را خوشحال کرده ایم. این برای من حس بسیار رضایت بخشی می آورد.»

Image

الیور بیرهف :

«در حال حاضر [حذف از تورنمنت] بسیار دردناک است زیرا ما سرمایه گذاری های زیادی انجام داده ایم. ما آمادگی عالی و محیط خوبی داشتیم. ما به شدت و با دقت آماده شدیم. من اعتقاد داشتم که می توانستیم در این مسابقات تمام مراحل را با این تیم پیش برویم.

ما آلمان هستیم و من نمی توانم از نقش از پیش بازنده بودن خوشحال باشم. همیشه هدف ما پیش رفتن  و کسب موفقیت است. ما بازیکنان خوبی داریم. بازیکنان جوان باید تجربه کسب کنند و نقش های اصلی را در باشگاه ها برعهده بگیرند. ما می خواهیم در دور مقدماتی جام جهانی همراه با هانسی بازی های خوبی انجام دهیم و با بلندپروازی به قطر برویم.»

Image

در مورد فلیک :

«من او را به خوبی می شناسم؛ علاوه بر کیفیت فوتبالی اش، از ویژگی های انسانی قوی مانند یوگی لوو نیز برخوردار است. ما برای چند روز آینده می نشینیم و طبق برنامه پیش می رویم. وظیفه او موفق شدن است. ما می خواهیم تیمی قدرتمند در قطر داشته باشیم.

من از هیچ بازیکنی نشنیده ام که به فکر بازنشستگی باشد. خوب است ابتدا بگذاریم زمان بگذرد و با هانسی فلیک درباره چگونگی تصورش از تیم صحبت کنیم. ما باید به جوان سازی در تیم ادامه دهیم. امیدوارم که دوباره بتوانیم بازیکنان بیشتری را از تیم زیر 21 ساله ها بیاوریم.

هانسی فلیک اختیارات تام خواهد داشت. انتخاب بازیکن و انتخاب یک استراتژی به او بستگی دارد. او کسی است که دوست دارد بازیکنان جوان را نیز به تیم دعوت کند و آنها را پیشرفت دهد. او این فرصت را خواهد داشت که وقتی با هم جلسه میگذاریم، فلسفه و تاکتیک های خود را به صورت مشخص ارائه دهد.»

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید