| | |

کنفرانس خبری مارکو رزه سرمربی بوروسیا مونشن گلادباخ و ماکس ابرل مدیر ورزشی تیم

مارکو رزه

در مورد وضعیت بازیکنان:

«لارس اشتیندل در این هفته به خوبی از پس تمرین برآمده و از فرم خوبی برخوردار است. هر چند ما باید با توجه به بازی روز شنبه در مونیخ چند مورد مختلف را بسنجیم. از یک طرف، تنظیمات تاکتیکی که رویکرد ما در بازی با بیله فلد بود بسیار خوب کار کرد. همچنین لارس به دلیل پارگی عضله چند هفته را بیرون از ترکیب گذرانده است. با اینحال، از طرف دیگر، می دانیم که او کاپیتان ما است و در این فصل تاکنون در گلهای بسیار مهمی نقش کلیدی داشته است. ما برای روز شنبه راه حل خوبی پیدا خواهیم کرد. مامادو دوکره (داشتن عمل جراحی بدنبال پارگی تاندون آشیل پا) و توربن موسل (تمرینات ریکاوری) برای این بازی در دسترس نخواهند بود.»

Image

در مورد برنامه بازی مقابل بایرن مونیخ:

«ما فقط در صورت نتیجه خوب از مسابقه راضی خواهیم بود. عملکرد همیشه همان چیزی است که با آن به نتیجه ختم می شود، بنابراین عملکردمان باید در مونیخ درست باشد. بازی در آنجا یک چالش بزرگ خواهد بود، به خصوص که آنها این فرصت را دارند تا در این روز در خانه قهرمان شوند. پس از تعطیلات کوتاه مدت بوندسلیگا در آخرهفته، ما در اوایل این فصل به مصاف آنها رفتیم که در اینجا در مونشن گلادباخ 3-2 پیروز شدیم. پس از تجزیه و تحلیل، فهمیدیم که در 25 دقیقه اول خیلی منفعلانه بازی کردیم و فاقد باور و شدت عمل مورد نیاز در برابر بایرن، بودیم. برای شکست دادن آنها، به فازهایی نیاز دارید که از نظر مالکیت توپ راحت باشید و در مرحله انتقال از دفاع به حمله نیز باید قوی باشید. اینکه بتوانیم جلوی کنترل بازی توسط آنها را بگیریم، عامل کلیدی خواهد بود. بدیهی است که همیشه فازهایی از بازی وجود دارد که در آنها غالب هستند. کاری که ما باید انجام دهیم این است که آن مراحل را خراب کنیم و سپس بر روی ارائه دادن کیفیت بازی خود تمرکز کنیم.»

در مورد وضعیت بازی در بوندسلیگا:

«می دانیم که در سه بازی پایانی فصل هنوز 9 امتیاز در دسترس است. همچنین می دانیم که در این فصل چند امتیاز از دست داده ایم. این بدان معنی است که سه بازی دیگر باقی مانده است، و ما با چهار امتیاز اختلاف پشت بایر لورکوزنی قرار داریم که در حال حاضر واجد شرایط حضور در لیگ اروپا است. در حال حاضر با یونیون برلین هم امتیاز هستیم. فرایبورگ هم امشب یک بازی دارد و می تواند [در صورت باخت] زمینه های بیشتری برای [حفظ جایگاه و صعود در جدول برای] ما ایجاد کند. ما باید هر آنچه در سه بازی گذشته بدست آوردیم را  در بازی های پیش رو ارائه دهیم تا بتوانیم به لیگ اروپا راه پیدا کنیم یا در صورت موفق نشدن باید از جایگاه هفتم دفاع کنیم، که به معنای صعود به لیگ کنفرانس اروپاست.»

 

در مورد “کیفیت حمله” کره اسبها:

«ما بازیکنان زیادی داریم که در حال حاضر آماده هستند و برای بدست آوردن یک مکان در خط حمله در ترکیب اولیه رقابت می کنند. بدیهی است که گزینه های زیادی وجود دارد که می توانیم در آنجا قرار دهیم. همیشه اولویت، موفق بودن به عنوان یک تیم است، بنابراین هر کسی که در ترکیب در جلو قرار دارد باید از دیگر بازیکنان حمایت کند، حتی اگر برخی بطرز ناامیدکننده ای توپ را از دست بدهند. مهم این است که وقتی شرایط به گرفتن این تصمیمات سخت رسید، ارتباط داخلی داشته باشیم. از نظر من، مهم است که بازیکنان آماده و در دسترس برای بازی باشند، بطوریکه ما بیشترین گزینه ها را پیش رو داشته باشیم و بتوانیم روی مهاجمان روی نیمکت اعتماد کنیم تا در هر موقعیتی در یک مسابقه واکنش نشان دهیم.»

Image

در مورد نقشی که بریل امبولو:

«بریل در برابر آرمینیابیله فلد بسیار خوب بازی کرد و در حال حاضر در فرم خوبی است. او در تمرینات واقعا سخت کار می کند و در جلسات تمرینی ما عملکرد خوبی داشته است، اما این موضوع در مورد بسیاری از بازیکنان دیگر نیز صدق می کند. ما مجموعه گسترده ای از استعدادهای هجومی را برای انتخاب مقابل بایرن داریم. اکنون مساله وجود بازیکنان مناسب در زمین در مونیخ است.»

ماکس ابرل:

در مورد “رکورد کره اسبها” برابر بایرن مونیخ:

«درست است که ما اخیرا در برابر بایرن یک رکورد قوی داریم، اما در بعضی از بازی ها نیز باخته ایم. تنها چیزی که می توانم بگویم این است که ما تیمی از بازیکنان بسیار خوب داریم و به خوبی آماده شده ایم تا روز شنبه عملکرد خوبی داشته باشیم. ما به باشگاهی تبدیل شده ایم که به طور منظم برای کسب سهمیه در اروپا تلاش می کند، بنابراین در روز مسابقه می توانیم یک تیم خطرناک برای بایرن باشیم. اگر آنها در بهترین حالت خود نباشند و همه کارها را به درستی انجام دهیم، می توانیم خود را به موقعیتی برسانیم که آنها را شکست دهیم.»

در مورد رقابت برای کسب عنوان قهرمانی بوندسلیگا:

«البته، همه ما امیدواریم که رقابت قهرمانی در آینده تا آنجا که ممکن است باز بماند. این فصل لایپزیش بایرن را تا زمانیکه توسط آنها شکست خورد، برای کسب عنوان تحت فشار قرار داد. مهم است که هنوز مقداری رقابت وجود داشته باشد و امسال نیز وجود داشت. اساسا، بوندس لیگا و همچنین بایرن برپایه انسجام، بودجه بندی بسیار خوب و مدیریت خوب باشگاه ایستاده است. در نتیجه، تمام تیم های حاضر در این لیگ، علیرغم تأثیر همه گیری پیش رونده کرونا، هنوز هم وضعیت نسبتا خوبی دارند و با مشکلات مالی مشابهی روبرو نشده اند که باشگاه های برخی از کشورهای دیگر از آن رنج می بردند. در آلمان، بایرن در حال حاضر بهترین باشگاه است و بقیه تیم های بوندسلیگا هستند که سعی می کنند به موفقیت برسند. مطمئنا داشتن یک قهرمان دیگر [غیر از بایرن] خوب است، اما هر کسی که در پایان هفته 34 در صدر قرار بگیرد، شایسته است جام را بالای سر ببرد.»

Image

در مورد پنجره نقل و انتقالات تابستان:

«در حال حاضر همه مدیران ورزشی در قلمرو ناشناخته ای به سر می برند، زیرا هیچ یک از ما قبلا چنین چیزی [وضعیت بد مالی ناشی از پاندمی کرونا] را تجربه نکرده ایم. ما نمی دانیم که در این تابستان چه اتفاقی خواهد افتاد. بازار نقل و انتقالات بسیار پیچیده است و در چند دهه گذشته تغییرات زیادی ایجاد کرده است. مهمتر از این، همه گیری و معامله جدید تلویزیونی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. قطعه های پازل نامعلوم موثر زیادی وجود دارد، بنابراین محتمل به نظر می رسد که بسیاری از باشگاه ها قادر به حضور فعال در بازار در این تابستان نباشند. بسیاری از باشگاه ها اول باید منتظر بمانند و ببینند که اوضاع از نظر مالی چگونه است. خوشبختانه، ما از نظر قراردادهایی که با بازیکنان فعلی خود بسته ایم، کاملا آماده هستیم و من همچنان متقاعد هستم که تیم بسیار خوبی داریم. خواهیم دید که چه اتفاقی می افتد و چه پیشنهادهایی ارائه خواهد شد. ما به عنوان یک باشگاه از نظر مالی ثبات داریم اما باید دید که در نقل و انتقالات تابستانی چه مقدار خواهیم داشت.»

 

در مورد بازگشت احتمالی هواداران برای بازی مقابل اشتوتگارت:

«متأسفانه به نظر می رسد که آن فرصت از دست رفته است، زیرا مونشن گلادباخ برای رخ دادن چنین اتفاقی مدت زمان طولانی تری صبر کند زیرا نرخ بروز بیماری در هفت روز در گلادباخ بایستی کمتر از 100 مورد باشد. به نظر نمی رسد که اینگونه باشد. ما باید مقدمات زیادی را فراهم کنیم و مطمئن شویم که همه چیز به درستی تنظیم شده است تا از طرفداران برای مسابقات میزبانی کنیم. از هم اکنون، بعید به نظر می رسد که این اتفاق رخ دهد.»

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید