| |

گزارش اختصاصی، به بهانه سالگرد اولین گل راکیتیچ در لالیگا

به گزارش “فوتبال ۷۲۴”، نه سال پیش در چنین روزی ایوان راکیتیچ اولین گل خود را در لالیگا به ثمر رساند تا آغازی شیرین در مسیر کسب عناوین مختلف را در کشور ماتادور ها داشته باشد.

هافبک کروات کنونی بارسلونا که سابقه بازی برای تیم زیر ۲۱ ساله های سوئیس را نیز در کارنامه دارد، پس از بازی های درخشان خود در لباس شالکه، توجه تیمهای بسیاری را معطوف به خود کرد.

در نهایت باشگاه سویای اسپانیا توانست در سال ۲۰۱۱ این بازیساز کروات را به جمع خود اضافه کند. راکیتیچ طی سه فصل و نیم حضور در سویا توانست طی ۱۱۷ بازی، ۲۷ گل برای سویا به ثمر برساند.

آخرین فصل حضور این بازیکن خلاق در سویل اسپانیا که همراه با بستن بازوبند کاپیتانی نیز همراه بود، با قهرمانی در لیگ اروپا خاتمه یافت. راکیتیچ در آخرین و بهترین فصل خود در سویا توانست ۱۵ توپ را درون دروازه حریفان قرار دهد.

پس از عملکرد چشمگیر ایوان در سویا مسئولان دو غول اسپانیایی یعنی بارسلونا و رئال مادرید به فکر استخدام او افتادند. بعد شایعات گوناگون و گمانه زنی های رسانه های اسپانیایی در مورد در مورد پیوستن به تیم اول شهر مادرید، بر خلاف تصور همگان راکیتیچ تصمیم گرفت راهی بندر بارسلون شده تا مسیر پر فروغش در اسپانیا ادامه دهد. گفتنی است که راکیتیچ در ازای ۱۸ میلیون یورو و سه میلیون یورو بند متغیر راهی بارسلونا شد.

او در اولین فصل خود تحت هدایت لوییز انریکه توانست با بارسا سه گانه را کسب کند، و اولین گل از سه گل تیم خود در فینال لیگ قهرمانان اروپا را نیز وارد دروازه بوفون کرد. آمادگی او در اولین فصل خود در بلوگرانا قابل انکار نبود، درست در میانه میدان در کنار بوسکتس و اینیستا خط هافبک بسیار قابل اتکایی بوجود آورده بودند. راکیتیچ بخصوص در امر دوندگی سرآمد تیم خود در آن فصل بود و حتی طی آماری که در پایان مسابقات اعلام میشد، میزان دودندگی ۱۴ کیلومتر را در طول نود دقیقه را به ثبت می رساند.

اکنون راکیتیچ پس از ۱۷۰ بازی و زدن ۲۵ گل برای بلگورانا، دیگر آن جایگاه ثابت و محکم را در میان هافبک های بارسا برای خود نمی بیند.

پس از پیوستن آرتور ملو و فرانکی دیونگ بارسا به فکر پوست اندازی در خط هافبک خود افتاده و این امر باعث دور شدن برخی بازیکنان هچون راکیتیچ از ترکیب اصلی شده است. لازم به ذکر است راکیتیچ در ژانویه فاصله چندانی با در های خروج بارسلونا نداشت، و ابراز علاقه خود او نیز برای تجربه بازی در سایر لیگ ها به این شایعات دامن میزد. حال باید دید انتهای فصل جاری ایوان در بندر بارسلون ماندنی خواهد بود یه پیراهن تیم دیگری را برتن خواهد کرد.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید