خروجی بایرن‌
| | | |

گزارش روز: بررسی ورودی و‌ خروجی بایرن‌ مونیخ در نقل و انتقالات تابستان‌ امسال

فوتبال724- بررسی ورودی و‌ خروجی بایرن‌ مونیخ در نقل و انتقالات تابستان‌ امسال. چه کسانی می‌آیند و‌ چه کسانی می‌روند؟

به قلم فلورین پلتنبرگ مفسر ورزشی نشریه معتبر اسپورت وان آلمان

مانوئل نویر قرارداد خود را با بایرن تمدید خواهد کرد. البته نه در چند روز بلکه در چند هفته آینده. رفتن به تیم جدید هرگز مورد بحث نبوده و نیست. عقلانی نیست که کاپیتان باسابقه تیم ‌که هنوز هم در کلاس جهانی است تیم را ترک کند، و مدبران بایرن این را خوب می‌دانند .

البته همچنان ناراحتی نویر از جذب نوبل، صحبتهای حول او و شایعات مربوط به خواسته های جدید او پابرجا است.

حکیمی ممکن است برای بایرن خوب باشد.

هانسی فلیک برای ترکیب چهار نفره دفاعی یک مدافع راست می خواهد.

او می‌گوید: برای من، تنها موقعیتی که ممکن است نیاز به بروز رسانی داشته باشد خط دفاعی است.

بنیامین پاوارد بعضی اوقات در این موقعیت بسیار خوب بازی می کند. اما هنوز هم در سطح جهانی نیست و در واقع دفاع مرکزی را ترجیح می دهد.

بنابراین یک رقیب برابر می تواند او را تحت فشار قرار دهد. سرجینو دست (آژاکس آمستردام) پتانسیل زیادی دارد، اما او کامل تست شده نیست.

لوكاس كلسترمن ( لایپزیگ) جالب خواهد بود، كه به عنوان یك دفاع راست در تیم ملی هم بازی کرده است، اما او قراردادش را با لایپزیگ تمدید کرده است. راه حل بهتر می تواند اشرف حکیمی از بوروسیا دورتموند باشد. بازیکنی در رده و اندازه بایرن.

هرناندز شخصی که مطمئنن خواهد بود.

به نظر می رسد جذب یک مدافع مرکزی در تابستان منتفی است. حداقل به این شرط که دیگر کسی از ترکیب فعلی فروخته نشود.

دیوید آلبا در مورد تمدید قرارداد خود مردد است، اما در صورت توافق مشترک، به احتمال زیاد باقی خواهد ماند. بواتنگ کم کم به پایان قراردادش با بایرن‌ مونیخ نزدیک می‌شود. ممکن است از تیم برود اما حقوق و دستمزد او بسیار بالا است و انتقال او بعنوان یک بازیکن 31 ساله صورت می گیرد. این ممکن است یک خرید گران باشد ولی او همچنان قابل اتکا است و‌ ممکن است تیمی خارج از آلمان به او علاقه‌ داشته باشد.

جالب ترین چیز لوکاس هرناندز است. او به عنوان یک مدافع چپ، در جام جهانی 2018 روسیه خود را ثابت کرده است، ولی در بایرن به عنوان یک مدافع مرکزی ایفای نقش می‌کند، البته این بازیکن فعلا دچار مصدومیت است. اگر فقط آلابا باقی بماند برای هرناندز بودن در ترکیب به عنوان دفاع آخر دشوار خواهد بود، زیرا دو بازیکن چپ پا در دفاع مرکزی گزینه محبوبی برای فلیک نیست. آلفونسو دیویس نیز آینده خود را در سمت چپ تضمین کرده است. اگر پیشنهادی برای هرناندز فراتر از 60 میلیون یورو وجود داشت، من فروش آن را در نظر می گرفتم. اگر در واقع آلابا از تیم برود، هرناندز تقریبا برای بایرن رایگان محسوب می‌شود و در پست دفاع آخر بازی ‌خواهد کرد.

رابین كوچ ( فرایبورگ)، دایوت اوپامكانو ( لایپزیگ) و اوزان كاباك (شالكه 04) كاندیداهای مدافع بسیار جالب توجه در بوندس لیگا هستند.

داغ ترین قمار تابستان هاورتز است

در هافبک مرکزی، بایرن در سطح بسیار خوبی است. کورتین تولیسو هرگز نتوانسته است توان خود را پس از مصدومیت طولانی خود به دست آورد، بنابراین فروش وی در تابستان محتمل است. مانند فروش خاوی مارتینز. شاید معقول این باشد که کوئیزانس به صورت قرضی به تیمی دیگر برود.

با این وجود پر سروصدا ترین انتقال می‌تواند هاورتز باشد.

او می خواهد برود. فلیک او را می خواهد. رئال مادرید، بارسلونا، منچستر یونایتد و چلسی نیز چم به او دارند. تنها مشکل این است که چه تیمی تابستان امسال آماده پرداخت مبلغ 100 میلیون یورو برای وی است؟

می خواستم نکته ای را بیان کنم، هاورتز یک سال در لورکوزن باقی خواهد ماند، اما بعد از آن بایرن باید حداکثر تلاشش را انجام دهد زیرا باشگاهی که ادعا می کند بهترین بازیکنان آلمانی را در تیم خود دارد، نباید چنین بازیکن درجه یکی را از دست بدهد.

چه اتفاقی می افتد اگر بایرن در سال 2021 هاورتز را جذب نکند و یک رقیب اروپایی طی چند هفته هزینه او ‌را پرداخت کند؟

هیچ نظری در این زمینه درست و دقیق نیست.

هارورتز و سانه به علاوه پریسیچ

توصیه من به بایرن این است: اولویت هاورتز و سانه!

دنیر اسمولجان اطمینان خاطر داده است كه پس از پارگی رباط صلیبی، بدن وی به فرم قبلی باز خواهد گشت. محدوده این انتقال حدود 50 تا 65 میلیون یورو است. سانه، بایرن و بوندس لیگا را غنی می کند.

علاوه بر دو ملی پوش آلمانی، قرار داد دائمی برای ایوان پریسیچ نیز معقول است. او با تجربه است و ثابت کرده است که ذخیره خوبی برای خطوط حمله است. هزینه نقل و انتقالات 20 میلیون یورویی از اینتر میلان معقول خواهد بود. جای سوال است که آیا بایرن آن را می پردازد یا خیر. اگر پریسیچ را نخرید و هاورتس را جذب کنید، در صورت لزوم توماس مولر می تواند به وینگرها کمک کند؟

کوتینیو؟

می‌رسیم به برزیلی مشهور، فیلیپه کوتینیو که هنوز تصمیمی در مورد آینده وی اتخاذ نشده است. مدیریت مستقر در مونیخ گزینه خرید 120 میلیون یورویی را اجرایی نمی کند. اما چه اتفاقی می افتد اگر بارسلونا قیمت حدود 50 میلیون یورو را در نظر بگیرد؟

در این حالت، بازهم باواریایی ها نباید او را جذب كنند، بلكه بهتر است بر روی هاورتز این رقم را سرمایه گذاری كنند. اما اگر این ستاره 20 ساله تصمیم به جابجایی به خارج از کشور بگیرد، کوتینیو شانس دیگری را بدست آورده است.

جانشین لواندوسکی

قاتل لهستانی جزو مهره‌هایی است که نیازی به جایگزینی برای او نیست. سرانجام این باشگاه پس از مدت ها می خواهد بازیکنی را از رده آکادمی خود به تیم اول بیاورد.

جوشوا زیرکزی یک انتخاب عالی برای این کار است. اما آرپ را هم نباید از این لیست خارج کرد، به ویژه که مهاجم سابق ملی‌پوش تیم، میرو کلوزه به کادر مربیگری اضافه شده است و می تواند هر دو استعداد را به بهترین شکل پرورش دهد.

معقول‌ترین نتیجه گیری از حوادث آلیانزآرنا این است که باواریایی ها پول‌ها را صرفه جویی می کنند تا بتوانند هاورتز و سانه را در ترکیب خود داشته باشند.

نوشته‌های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید