استعداد
| | | | | | | | | | | |

گزارش روز: بررسی 5 استعداد گران قیمتی که تابستان به پریمیرلیگ می آیند

فوتبال724- تابستان امسال 5 بازیکن به باشگاههای انگلیسی لینک شده اند که همه بالای 50 میلیون پوند قیمت دارند. اما خبرنگاران و طرفداران فوتبال در انگلیس می گویند که هنوز بازی هیچ کدام را با دقت ندیده اند و متعجب هستند از قیمتهای نجومی آنها. در ادامه نگاهی می اندازیم به این 5 استعداد نوظهور و نظر انگلیسی ها را در موردشان می خوانیم.

 

کای هاورتز (بایر لورکوزن)

جوانترین بازیکنی که در بوندس لیگا به رکورد 50 بازی و 100 بازی رسیده است اما ما اغلب آن بازی ها را ندیده ایم، اگرچه می شنویم او در اکثریت آنها عالی بازی کرده است. ما در پیروزی در لیگ اروپا مقابل رنجرز، كه ظاهراً كمتر از شش هفته قبل اتفاق افتاد، او را به عنوان یك مهاجم ندیدیم و گلی هم به ثمر نرساند.

30 ژانویه 2020، خبرنگار لیورپولی توئیت کرد:

هرگز کای هورتز را ندیده ام که بازی کند، بنابراین تصمیم گرفته ام که او آشغال است.

ما چهره او را می شناسیم و معتقدیم كه شاید اندكی خودخواه به نظر برسد. اما ظاهراً نظر مثبت منچستریونایتد و لیورپول را كه احتمالاً بازی های این استعداد را آنالیز کرده اند، خدشه دار نکرده است.

پیتر بوس، سرمربی بایر لوركوزن گفت:

او اهل آخن است و از هشت سالگی در اینجا بوده است. پسر خوبی است. باهوش است. وی همچنین پیانو را به خوبی می نوازد.

وی در ادامه گفت كه او با كمتر از 100 میلیون یورو فروخته نمی شود. که رسماً یک کامیون پول است.

و با این حال ما کاملاً مطمئن نیستیم که استعدادهای او کاملاً شکوفا شده باشد.

 

دیگو کارلوس (سویا)

به ما گفته شده است که یورگن کلوپ، دیگو کارلوس را به عنوان زوج بالقوه ویرجیل فن دایک در نظر گرفته است. ولی ما از جو گومز سپاسگزاریم چون فکر می کنیم که واقعاً خوب عمل کرده است. از این گذشته، او از ژانویه 2018 در واقع یک بازی لیگ برتر را هم از دست نداده است. در همین حال، ما نمی توانستیم دیگو کارلوس را در ترکیب تیم قرار دهیم، تا وقتیکه او پیراهن سویا را پوشید. او فقط با 13.5 میلیون پوند در تابستان گذشته به سویا پیوست و اکنون یک بند خرید 65 میلیون پوندی دارد.

او به تازگی 27 ساله شده است، این استعداد هیچ وقت برای تیم ملی برزیل بازی نکرده است و ما واقعاً نمی دانیم که بازی او چگونه است. ما او را فقط در گوگل جستجو کرده ایم و به یک تصویر کلی از وی نگاه کرده ایم.

مک داگال توئیت کرده:

فکر می کنم مسخره است که ما در نظر داریم مبلغ 70 میلیون پوند برای مدافع میانی، دیگو کارلوس هزینه كنیم، هنگامی كه گومز یكی از بهترین مدافعان میانی و آینده دار اروپا را در اختیار داریم. گومز سریع است، بازی خوانی خوبی دارد، پاس خوب می دهد و سرعت بازگشت خوبی دارد. این خرید پیام اشتباهی را به آکادمی می فرستد.

 

 

دایوت اوپامکانو (ردبول لایپزیگ)

او بازیکنی جوان است، بسیار با استعداد و سریع است، موقعیت خوبی دارد و در سن 21 سالگی از بدن خود به خوبی استفاده می کند. من هنوز می توانم ببینم که او بتواند بیشتر پیشرفت کند. اما، همانطور که گفتم، او بازیکن بزرگی است و به همین دلیل من تعجب نمی کنم که باشگاه های برتر اروپا دنبال وی هستند. ولی ما کی هستیم که استدلال کنیم؟ ما هرگز بادقت بازی او را تماشا نکرده ایم.

ما می دانیم چگونه نام او را هجی کنیم زیرا او مدت ها با آرسنال و همچنین بارسلونا و پارس سن ژرمن پیوند خورده است و می دانیم بند خرید وی 73 میلیون پوند تعیین شده است. اما طبق گفته ها این تابستان قرار است به کمتر از 55 میلیون پوند کاهش یابد. و ما احتمالاً می توانستیم 500 كلمه مقاله بنویسیم كه چرا او بهترین خرید برای توپچی ها است، اما حقیقت این است كه یك بار كه بازی او را تماشا كردیم، ما بیش از حد مشغول نوشتن در مورد تیم میانه جدولی تاتنهام بودیم تا متوجه این مدافع مرکزی شویم. بازی رفت لیگ قهرمانان در لندن که در آن اسپرز دله الی را به عنوان مهاجم مرکزی بازی داد.

یکی از هواداران آرسنال توئیت کرده:

من دروغ نخواهم گفت، نمی دانم اوپامکانو کیست. من قبل از این هفته هیچ توییتی از طرف هواداران آرسنال ندیدم که از او نام ببرند. اما به طور ناگهانی هوادارن دو آتیشه بیرون می آیند و می گویند که او از زمانی که راه رفتن یاد گرفت می خواست به آرسنال بیاید.

 

فران تورس (والنسیا)

طبق گزارش های دیلی میل، “منچستر یونایتد آماده است تا در صورت عدم جذب جیدون سانچو، بند فسخ 87 میلیون پوندی فران تورس، استعداد والنسیا را پرداخت كند.” این به نظر منطقی می رسد که یونایتد به بازیکنی با این کیفیت علاقه داشته باشد که گفته می شود همچنین هدف یوونتوس، لیورپول، بارسلونا، رئال مادرید و البته بوروسیا دورتموند است.

ما می دانیم که او “وینگر سریع و دریبل زنی است و می تواند در هر دو سمت بازی کند و هوش بالایی دارد” ، اما فقط به این دلیل است که اسکای اینها را گفت. ما می دانیم که او “قدرتمند، سریع، در کار با توپ عالی و در هوا قوی است” زیرا این همان چیزی است که خوزه خیمنز مدیر جذب آکادمی والنسیا گفت.

صادقانه، او به نظر می رسد الماس درخشان است و پرداخت بند فسخ 87 میلیون پوندی او، برای منچستریونایتد یا لیورپول منطقی است. حتی اگر او فقط یک سال دیگر قرارداد داشته باشد و دورتموند کمتر از 40 میلیون پوند پیشنهاد داده باشد.

 

دنیس زکریا (بوروسیا مونشن گلادباخ)

او می گوید:

من با [پاتریک] وییرا و [پل] پوگبا مقایسه شده ام. دو بازیکنی که من واقعاً به آنها احترام می گذارم و به نوعی به عنوان الگوی خودم می بینم. وقتی فیلم بازی های آنها را تماشا می کنم، فکر می کنم دوست دارم به این ترتیب بازی کنم.

یان سامر، دروازه بان گلادباخ می گوید:

مقایسه او با بزرگان گذشته آسان نیست، اما او ترکیب بسیاری از خصوصیات میشل پلاتینی و زین الدین زیدان را دارد.

لوتار ماتئوس، اسطوره بزرگ فوتبال آلمان می گوید:

خوشحالم که گلادباخ مروارید دیگری پیدا کرده است. در سن او من اولین بازی های خود را برای بوروسیا انجام دادم. او در این سن من را به یاد تونی کروس می اندازد.

ممنون رفقا. پنج مقایسه متفاوت با پنج بازیکن واقعاً متفاوت. واقعاً خیلی مفید نیست وقتی که ما هرگز با دقت بازی دنیس زکریا را تماشا نکرده باشیم و بخواهیم این استعداد را با سایر بازیکنانی که در واقع بازی آنها را دیده ایم، مقایسه کنیم.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید