مالی بارسا
| | | |

گزارش روز: مشکلات مالی بارسا ، حقوق های نجومی و بازیکنانی که خریداری ندارد

فوتبال724– کاتالان های بدون پول، تعداد بالایی از بازیکنان پیر و آسیب پذیر با دستمزدهای عظیم دارند که برای تعادل صورت های مالی باید از تیم بارسا خارج شوند.

به راحتی می توان فهمید که چرا ایوان زامورانو، به رغم علاقه شدید بارسلونا به این مهاجم، نسبت به توانایی باشگاه سابقش اینتر برای نگه داشتن لاوتارو مارتینز خوش بین است.

اسطوره شیلی گفت:

من اطمینان دارم که او خواهد ماند.

وی گفت:

بارسا باید 100 میلیون یورو را روی میز قرار دهد؛ این حداقل مبلغی است که اینتر برای لاوتارو می پذیرد، حتی اگر [آنتونیو مربی اینتر] کونته [آرتورو] ویدال را دوست داشته باشد.

اما بارسلونا مشکلات مالی دارد که به آنها اجازه نمی دهد لاوتارو را بگیرند، به همین دلیل فکر می کنم او می ماند. من شک ندارم.

با این حال، در حالی که ممکن است کاتالان های مفلس از بازگرداندن نیمار به نیوکمپ در تابستان امسال چشم پوشی کنند، آنها از امضای قرارداد با لاوتارو مارتینز دست برنمی دارند.

در حقیقت، بارسا در تلاش های خود برای به نیوکمپ آوردن مهاجم آرژانتینی که یک بند خرید 111 میلیون یورویی (97 میلیون پوند / 121 میلیون دلار) دارد که در تاریخ 15 ژوئیه منقضی می شود، بسیار خلاقانه عمل می کند.

همانطور که قبلاً فاش شده بود، آبی پوشان دوست دارند نلسون سمدو را با ژائو کانسلو از منچسترسیتی تعویض کنند و سپس بلافاصله این دومی را به اینتر بفروشند تا از مبلغ نقد انتقال لاتارو کاسته شود.

با این حال، بارسا همچنین به شدت می کوشد تا حد امکان بودجه خود را برای پنجره نقل و انتقالات تابستانی افزایش دهد، به همین دلیل آنها به پیشنهادات برای همه بازیکنان تیم بجز لیونل مسی،  فرانکی دی یونگ و مارک آندره تراشتگن گوش می دهند.

این بدان معناست که مدیریت بارسلونا حتی می تواند برای فروش عثمان دمبله و آنتوان گریزمان اقدام کند، که نمایانگر وضعیت مالی ویژه بارسا است. با توجه به اینکه آنها دو تن از گرانترین خرید های ژوزف ماریا بارتومئو از زمان تصدی پست مدیرعاملی هستند.

در واقع، بارتومئو پیش از این ادعا کرده بود که دمبله بازیکنی بهتر از مردی، نیمار، است که او جایگزینش در نیوکمپ شده است. در حالی که این رئیس بود که سال گذشته بسیار تلاش کرد تا گریزمان را متقاعد کند که به کاتالونیا بیاید، حتی بعد از اینکه مهاجم پیشین اتلتیکو مادرید بارسا را با انتشار ویدئویی مبنی بر ماندن در مادرید تحقیر کرده بود.

مصدومیت مداوم دمبله

با این وجود، همیشه نگرانی های تاکتیکی وجود داشته است که آیا گریزمان، که در خط حمله دو نفره بهترین عملکرد را دارد، برای فرم بازی 4-3-3 محبوب بارسا مناسب است یا خیر. سیستمی که مربی کیکه ستین قبلاً سعی داشت آنرا عوض کند که با مخالفت با سابقه ترین اعضای تیمش روبرو شد.

در نتیجه، بارسا به هر پیشنهاد برای گریزمان در حدود 120 میلیون یورویی (105 میلیون پوند / 131 میلیون دلار)، که آنها به اتلتیکومادرید برای خریدش پرداخت کردند، گوش می دهد.

در مورد دمبله، هیچ انكاری وجود ندارد كه وی باز هم بازیکنی با پتانسیل بالا است، اما این بازیکن 23 ساله همچنان درگیر بی انضباطی و آسیب دیدگی است، به این معنی كه بارسا آماده است تا بازیکن خود را كه در سال 2017 از بوروسیا دورتموند خریداری كرده بود، برای جلوگیری از ضررهای بیشتر بفروشد. مبلغ اولیه خرید وی 105 میلیون یورو (92 میلیون پوند / 115 میلیون یورو) بود.

با این وجود، بارسا هنوز پیشنهادهای بزرگی را برای دمبله دریافت نکرده است که با توجه به بی انضباطی های مداوم برنده جام جهانی در گذشته شاید شگفت آور نباشد.

ساموئل اومتیتی ​​هموطن دمبله نیز با توجه به مشکلات مصدومیت خود طی دو سال گذشته در وضعیت مشابه دمبله است. اساساً، باشگاه ها دقیقاً به همین دلیلی که بارسا مایل به فروش او است (مصدومیت)، تمایلی به قمار بر روی این مدافع میانی ندارد.

البته، هدف اصلی بارسا در تابستان امسال پیدا کردن یک خریدار برای گرانترین خرید تاریخ آنها، فیلیپه کوتینیو است.

بازیساز برزیلی در حال حاضر با مصدومیت در بایرن مونیخ ریکتوری می کند، باشگاهی که به نوبه خود تصمیم گرفته است تا ماندن این هافبک مهاجم در آلیانز آرنا را دائمی نکند.

بنابراین بارسا دعا می کند که یک تیم لیگ برتری برای خرید ستاره سابق لیورپول وارد میدان شود، اما حتی باشگاههای متمول انگلیس نیز فشار مالی ناشی از همه گیری کروناویروس را احساس می کنند.

در نتیجه، بلوگرانا هنوز یک پیشنهاد هم برای بازیکنی دریافت نکرده است که حاضرند فقط نیمی از هزینه اصلی خرید او را، 160 میلیون یورو (142 میلیون پوند / 173 میلیون دلار)، برای فروشش دریافت کنند.

اوضاع کوتینیو مخصوصاً برای باشگاهی که باید 40 میلیون یورو (36 میلیون پوند / 43 میلیون پوند) از فروش بازیکنان قبل از 30 ژوئن به دست بیاورد، تا الزامات فیرپلی مالی برای بودجه خود در فصل 20-2019 را تامین کند، مشکل ساز است.

تا به امروز، آنها فقط 6 میلیون یورو از عزیمت مارک کوکورلا، که با قرارداد دائمی به ختافه پیوست، بدست آورده اند که ابتدا در ابتدابه صورت قرضی به آنجا منتقل شده بود.

از بین اعضای باقی مانده تیم بالقوه بارسا برای فصل آینده، پدری و امرسون دسوزا می توانند به فروش برسند.

امرسون مدافع راست برزیلی در حال حاضر با مالکیت مشترک در رئال بتیس توپ می زند، اما بارسا می تواند در سال 2021 با 6 میلیون یورو با او قرارداد دائمی امضا کند، در حالی که تنها تصمیمی که باید در مورد پدری 17 ساله که از لاس پالماس باز خواهد گشت،  این است که آیا وی دوباره قرض داده شود یا نه.

ژان کلر تودیبو در بارسلونا طرفداران زیادی دارد، اما شالکه گزینه ای برای خرید این مدافع 20 ساله فرانسوی در پایان فصل با 25 میلیون یورو (22 میلیون پوند / 27 میلیون دلار) دارد.

علاوه بر این، تودیبو یکی از معدود بازیکنان بارسا است که در سایر باشگاه های اروپا علاقه مند دارد.

در واقع، در حالی که جونیور فیرپو، که اوت گذشته از بتیس به بارسا پیوست، در مذاکرات بارسا با یوونتوس برای معاوضه میرالم پیانیچ و آرتور، به بیانکونری پیشنهاد شد، اما برای قهرمان ایتالیا گزینه جذابی نبود و آنها تودیبو را از کاتالان ها درخواست کردند.

اینتر به یکی دیگر از بازیکنان بارسا، رافینا آلکانتارا علاقه مند است که در حال حاضر در سلتاویگو بازی می کند. اما همانطور که در مورد ویدال و ایوان راکیتیچ نیز این مورد وجود دارد، نراتزوری آنها را به معنای دریافت پول کمتری برای لاوتارو در نظر نخواهد گرفت.

بارسا بسیار دوست دارد که ویدال و راکیتیچ را از لیست خود خارج کند، چون این دو با قراردادهایی به ارزش 9 میلیون یورو (8 میلیون پوند / 10 میلیون دلار) و 6 میلیون یورو (5 میلیون دلار / 7 میلیون دلار) حقوق در سال فشار مالی زیادی به کاتالان ها می آورند.

در همین حال، مارتین برایت ویت که در ژوئن 29 ساله می شود م در لیست فروش است، علی رغم اینکه تنها در ماه فوریه برای جبران بحران مصدومیت سوارز خریداری شده بود.

با این حال، شوک بزرگی خواهد بود اگر بارسا نتواند خریداری برای برایت ویت پیدا کند تا  18 میلیون یورو (20 میلیون پوند / 20 میلیون دلار) که کاتالان ها برای خرید ملی پوش دانمارکی پرداخت کرده اند را جبران کند.

و این مشکل اصلی بارسا در حال حاضر مالی است: آنها در حال حاضر تیم پر از بازیکنان سالخورده یا بازیکنان مستعد آسیب دیدگی دارند که حقوق های بالایی دریافت می کنند و خریداری هم ندارند.

البته، بلوگرانا هنوز می تواند راهی برای تامین بند خرید لاوتارو پیدا کند اما فعلاً، زامورانو حق دارد که اطمینان داشته باشد که اینتر با ارزش ترین جواهر خود را حفظ خواهد کرد.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید