| |

گفتگوی مارک روکا با فلوریان پلتنبرگ از اسپورت 1

«من قطعا می خواهم در بایرن بمانم و خودم را در این تیم تثبیت کنم. من تازه در اکتبر گذشته به این تیم آمدم و هنوز اهداف بزرگی در این باشگاه دارم. مشخص بود که در کشور جدید، شهر جدید و در این باشگاه بزرگ به زمان احتیاج دارم. هر روز احساس می کنم باید اینجا بمانم و بجنگم.

آلمانی من هر روز بهتر می شود و من [زبان این کشور را] بیشتر و بیشتر می فهمم. این مهم است. بنابراین یک بار دیگر: من می مانم، می جنگم و نمی خواهم این باشگاه را ترک کنم.»

 

درباره اولین فصل حضورش:

«البته من حضور بیشتری در زمین می خواستم، اما می دانستم کجا می روم: به بهترین باشگاه جهان. هنوز همه چیز همانطور که تصور می کردم پیش نرفته است. با این وجود، نتیجه گیری من مثبت است. هم تیمی های من از همان ابتدا خیلی به من کمک کردند تا بتوانم راه خود را در باشگاه پیدا کنم. رابطه من با همه واقعا خوب زندگی می کنم. من در باشگاه احساس راحتی می کنم.

 

درباره هدفش برای فصل آینده:

«این ساده است: بازی های بیشتر، دقیقه های بیشتر.»

Image

در مورد ناگلسمن که سال گذشته سعی در جذب او برای لایپزیش داشت:

من مقاله شما را خواندم (می خندد). در واقع، ایجنت من تابستان گذشته به من اطلاع داد که تیم لایپزیگ و یولیان ناگلسمن به من علاقه مند هستند. امیدوارم که او هنوز نظر مثبتی در مورد من داشته باشد.

او مربی بسیار خوبی برای بایرن خواهد بود. او در هوفنهایم و اخیرا در لایپزیگ عملکرد بسیار خوبی نشان داد و کیفیت بازی بازیکنان خود را بهبود بخشید. ما می توانیم چیزهای زیادی از او یاد بگیریم و می خواهیم عناوین را با او کسب کنیم.»

Image

در مورد اینکه آیا امروز دوباره به بایرن خواهد پیوست:

«قطعا! من همیشه می خواستم به بایرن مونیخ بروم. با مربی جدیدمان یولیان ناگلسمن فرصت دیگری پیدا خواهم کرد. در اولین سال حضورم در بایرن می خواستم یاد بگیرم. اکنون من برای شروع آماده خواهم بود. من برای فصل آینده بسیار انگیزه دارم.

من مشتاق حضور در آماده سازی از روز اول هستم. همانطور که می دانید، من تابستان قبل درست قبل از پایان پنجره نقل و انتقالات به مونیخ آمدم. در نتیجه، آماده سازی مهم تابستان را از دست دادم. اکنون من فورا شروع می کنم. این برای من اتفاق مثبتی خواهد بود.

 

درباه کار روی بدن خود:

«بله، زیرا جنبه قدرت بدنی در بوندس لیگا بسیار مهم است، بسیار مهمتر از اسپانیا است. اینجا در آلمان من به قدرت و عضلات نیاز دارم.»

 

به اندازه عضلات لئون گورتسکا ؟

روکا (می خندد): لئون نکات مفیدی در مورد ایجاد توده عضلانی به من داد. اما من مارک روکا هستم، نه لئون.»

Image

درباره رد دعوت به المپیک با اسپانیا:

«این درست است. من با حسن صالیحمیدزیچ صحبت کردم. ما با هم تصمیم گرفتیم که برای من بهتر است که تمام پیش-فصل را زیر نظر یولیان ناگلسمن انجام دهم. اگر من در المپیک شرکت می کردم، هفته های ارزشمندی را در بایرن از دست می دادم.

این برای من خوب نمی بود. به همین دلیل از فدراسیون اسپانیا خواستم مرا برای حضور در المپیک در نظر نگیرد.»

Image

درباره بازی در اسپانیا:

«انجام در اولین بازی ملی بزرگسالان برای اسپانیا رویای بزرگ من است. بنابراین برای من بسیار مهم است که در بایرن مونیخ عملکرد خوبی داشته باشم. اگر در اینجا خوب بازی کنم، فرصت بازی در تیم ملی را پیدا می کنم.

بازیکنان زیادی در اینجا به من کمک کردند. یکی از بزرگترین حامیان من یوزوآ کیمیش است. او در همان پستی که من بازی می کنم، بازی می کند. اما او همیشه در کنار من است. وقتی به بایرن آمدم، مرا به کناری کشید و آنچه از این باشگاه انتظار می رود و آنچه که باید انجام دهم را توضیح داد.

یوزوآ یک رهبر بزرگ در تیم ما است. از نظر من او یکی از بهترین بازیکنان جهان است.

من ذهنیت این باشگاه را دوست دارم. همه بازیکنان می خواهند در همه بازیها برنده شود. هر بازیکنی می خواهد روزانه پیشرفت کند. هیچ بازیکنی به موفقیت خود تکیه نمیکند [مغرور نمی شود]. هر روز در بایرن یک چالش است. تمرین در کنار همه این سوپراستارها ستایش برانگیز است.

Image

درباره خاوی مارتینز :

«من دیگر دلم برای او تنگ شده است. خاوی شخص بزرگی است، او یک هم تیمی بزرگ بود. با او در تماس هستم و به زودی دوباره با او ملاقات خواهم کرد. همچنین می دانم که هر وقت بخواهم می توانم با او تماس بگیرم و کمک بخواهم. او همیشه در کنار من خواهد بود.

عملکرد خاوی در دوران حرفه ای اش نفس گیر است. از نظر من او یک اسطوره است. امیدوارم روزی تقریبا به اندازه او جام داشته باشم. این فوق العاده خواهد بود.»

 

در مورد اینکه آیا او هرگز با ژابی آلونسو تماس داشته است یا خیر:

«متاسفانه نه، اما امیدوارم در زندگی ام فرصتی برای ملاقات با او داشته باشم. او برای من یک بت در دوران کودکی بود. او یک هافبک دفاعی و یک رهبر بزرگ بود.»

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید