لیگ جدید کنفرانس یوفا اروپا چیست و چگونه کار می کند؟‌‌ بررسی دقیق شرایط حضور در این لیگ و نحوه انتخاب و تاریخ دقیق بازی‌ها

به گزارش فوتبال۷۲۴ یوفااز آغاز سومین رقابت باشگاهی اروپایی خود ، تحت عنوان لیگ کنفرانس یوفا اروپا ، که در کنار لیگ قهرمانان و لیگ اروپا برگزار می شود ، خبر داد.

این رقابت جدید برای فصل 22/2021 آغاز می شود و به باشگاه های بیشتری از کشورهایی که ممکن است در مرحله مقدماتی از لیگ قهرمانان و لیگ اروپا حذف شوند ، فرصت بازی در مرحله گروهی اروپا را ارائه می دهد.

 

چه تیم‌هایی برای لیگ کنفرانس اروپا واجد شرایط هستند؟

 

طرح لیگ جدید

یوفا توضیح می دهد که در این مسابقات باشگاه هایی از 34 انجمن مختلف عضو یوفا حضور خواهند داشت که در مرحله گروهی حداقل یک در مسابقه حضور دارند که بیش از 60٪ قاره است.

هیچ باشگاهی مستقیماً به مرحله گروهی لیگ کنفرانس اروپا راه پیدا نمی کند. در عوض ، 32 ورودی از 17 لیگ از مسیر اصلی لیگ اروپا ، 5 تیم از مسیر لیگ قهرمانان اروپا و 10 بازنده از مرحله پلی آف لیگ اروپا تشکیل می شوند.

بجز شش تیم برتر از لیگ برتر ، لالیگا ، سری آ و بوندسلیگا ، لیگ های معمولاً ضعیف ملی ، در مرحله پلی آف به مسیر اصلی لیگ کنفرانس اروپا راه پیدا می کنند.

برندگان جام حذفی از کشورهایی که در لیگ اروپا حضور ندارند – از جمله سوئیس ، کرواسی ، یونان و صربستان – بسته به رتبه بندی و ضریب هر یک از کشورها ، در مرحله مقدماتی مرحله اول یا دوم وارد مرحله اصلی لیگ کنفرانس اروپا می شوند

 

قالب این لیگ چیست؟

 

32 تیم راه یافته به مرحله گروهی به هشت گروه چهار نفره تقسیم می شوند. هر باشگاه هر کدام دو بار مقابل دیگر تیمهای گروه خود به میدان می رود و هشت برنده گروه به طور خودکار به لیست 16 تیم نهایی صعود می کنند.

هشت تیم دوم گروه در مرحله حذفی در برابر تیم های رتبه سوم لیگ اروپا بازی می‌کنند. این به تیم های حاضر در مسابقات امکان بیشتری می دهد تا در صورت عدم موفقیت در پیشرفت ، بازی کنند
این تیم‌ها می توانند بازی‌های اروپایی را نیز زنده نگه دارند.

این یک مسابقه حذفی معمولی رفت برگشتی است ، که از قالب معمول در یک هشتم ، مرحله یک چهارم نهایی و نیمه نهایی ، تا فینال یک مرحله ای در یک مکان بی طرف تشکیل شده است

 

چه زمانی بازی‌ها انجام می‌شود؟

 

لیگ کنفرانس اروپا در طول فصل در کنار رقابت های لیگ قهرمانان و لیگ اروپا برگزار می شود. بازی ها همانند لیگ اروپا پنجشنبه ها برگزار می شوند.

مرحله گروهی همزمان با سایر مسابقات بین سپتامبر و دسامبر برگزار می شود و رقابت ها برای دور حذفی از فوریه به بعد از سر گرفته می شود.

اولین فینال در تاریخ 25 مه 2022 (۴خرداد ۱۴۰۱) در تیرانا ، پایتخت آلبانی برگزار می شود.

برنامه کامل 2021/22 به شرح زیر است:

اولین مرحله مقدماتی: 8/15 ژوئیه

دور مقدماتی دوم: 22/29 ژوئیه

مرحله سوم مقدماتی: 5/12 آگوست

پلی آف: 19/26 آگوست

مرحله گروهی: 16 سپتامبر ، 30 سپتامبر ، 21 اکتبر ، 4 نوامبر ، 25 نوامبر ، 9 دسامبر

مرحله پلی آف دور حذفی: 17/24 فوریه

دور یک شانزدهم: 10/17 مارس

یک چهارم نهایی: 7/14 آوریل

نیمه نهایی: 28 آوریل / 5 مه

نهایی: 25 مه

 

ایا موارد دیگری هم هست ؟

 

با معرفی لیگ کنفرانس اروپا ، مرحله گروهی موجود در لیگ اروپا از 48 تیم به 32 تیم کاهش می یابد ، در نتیجه آن را مطابق با لیگ قهرمانان و یکنواخت تر در هر سه رقابت می کند.

انگیزه قهرمانی در لیگ کنفرانس اروپا و همچنین یک جام اروپایی ، صعود خودکار به مرحله گروهی لیگ اروپا در فصل بعد است ، مگر اینکه باشگاه مورد نظر از طریق لیگ ملی خود قبلاً به لیگ قهرمانان اروپا راه یافته باشد

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید