| | | |

پادشاه استعدادیابان اروپا – بخش اول

فوتبال724– پادشاه استعدادیابان اروپا که بدون او شالکه ممکن بود در حال حاضر ورشکسته شده باشد و یا منحل!

نوربرت الگرت به مدت 24 سال مربی آکادمی در شالکه 04 بوده است. لیست ستاره هایی که او به شالکه آورده است به بلندی یک طومار است. اگر کسی لایق ستایش به عنوان ناجی شالکه باشد، بی‌شک الگرت است. فردی متعهد و متعصب به تیم شالکه.

مانوئل نویر، لروی سانه، جولیان دراکسلر، مسوت اوزیل، لئون گورتسکا و … لیست پرورش یافتگان آکادمی شالکه بی پایان است، و بیشتر موفقیت آنها به یک مرد مربوط می شود: ژنرال آکادمی‌های آلمان، نوربرت الگرت

آبی‌های سلطنتی بعد از استعدادهایی که از خط تولید معروف Knappenschmiede به دست می آورند هزینه خود را تامین می‌کنند. موفقیت آن به قدری زیاد است که بیشتر شبیه به ویترین بهترین استعدادهای جهان شده است.

پشت تمام موفقیت فوق العاده آکادمی بی‌بدیل گلسن‌کیرشن الگرت است. اکنون ۶۳ ساله است. او در دهه 1970 و 80 به عنوان مهاجم برای شالکه بازی می کرد و از سال 1996 به عنوان مربی زیر۲۰ساله‌ها فعالیت می کند و به عنوان مردی که ستارگان بسیاری به تیم قهرمان جهان معرفی کرده است معروف است.

علاوه بر ستارگان فوق الذکر، کولاسیناک، جوئل ماتیپ، تیلو‌کهرر، ماکس مایر، بندیکت هوودس و ویستون مک کین نیز بازیکنانی هستند که زیرنظر الگرت معرفی شدند و قدم به قدم به صدر فوتبال اروپا رسیدند.

الگرت می‌گوید:

اگر این بازیکنان در شالکه می‌ماندند بدون شک تیمی می‌شد که بتواند بایرن مونیخ را به طور جدی به چالش بکشد. بسیاری از بازیکنان به دلیل اینکه می خواهند به طور مرتب در لیگ قهرمانان اروپا بازی کنند شالکه را ترک کرده اند.

رئال مادرید، آرسنال، یوونتوس، منچسترسیتی، پاری سن ژرمن، لیورپول و بایرن مونیخ مدعیان چند ساله لیگ قهرمانان اروپا هستند، که همه از کارهای الگرت سود برده اند، از بازیکنان خامی که توسط مربی زیر 19ساله‌های شالکه تراشیده شدند و تبدیل به ستاره شدند.

پس راز او چیست؟ الگرت به اسکای اسپورت گفت:

من همیشه کارم را خیلی بیشتر از یک مربی می دیدم. ما مربیان باید کمی شبیه به روانشناسان و کمی شبیه باغبان باشیم. گیاهان جوان داریم و باید به آنها کمک کنیم تا رشد کنند. این فقط آماده کردن آنها برای فوتبال نیست. این در مورد آماده سازی آنها برای زندگی و کمک به آنها است تا بیش از یک بازیکنان فوتبال شوند.

وی ادامه داد:

شالکه از این جهت که ما این سنت را داریم خاص است و ما می خواهیم بازیکنان را از طریق آن پرورش دهیم. شما می توانید این فکر را به هر باشگاه منتقل کنید. غیرممکن نیست. شما فقط باید تصمیمات درست بگیرید.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید