پروتکل
| | | | | | | | |

پروتکل تمرینی باشگاهها بعد از کروناویروس منتشر شد

فوتبال724– جزئیات پروتکل از سرگیری تمرینات سری آ، از جمله آزمایش خون روزانه و سواب برای هفته اول، منتشر شده است، که بازیکنان در گروههای جداگانه قرار می گیرند.

به دلیل بیماری کروناویروس بیش از یک ماه است که فوتبال در ایتالیا تعطیل شده است و پیش بینی می شود پس از پایان آخرین حکم دولت، تمرینات از 4 می از سر گرفته شود.

فدراسیون فوتبال ایتالیا (FIGC) به همراه کمیسیون پزشکان ورزشی تهیه پروتکلی را برای بازگشت باشگاه ها به کار و تمرینات به صورت ایمن در دست انجام دارند که به وزیر ورزش تحویل داده شده است، و انتظار می رود روز چهارشنبه برای تصمیم گیری نهایی به دولت ارائه شود.

گازتا اسنادی را از این پروتکل منتشر كرده که هشدار می دهد بدون واكسن، خطر ابتلا صفر نیست، اما خطرات را مي توان با اجرای پروتکل به حداقل رساند.

بازیکنان و کارمندان سه تا چهار روز قبل از شروع تمرینات، در زمان های متفاوت برای اطمینان از فاصله گذاری اجتماعی، برای تست های پزشکی فراخوانی می شوند.

آزمایش خون برای آنتی بادی ها در ابتدای هر روز در هفته اول به همراه سواب انجام می شود تا بررسی شود که بازیکنان قبلاً ویروس داشته اند و اکنون مصون هستند یا خیر.

بازیکنان سپس برای تمرین به سه گروه تقسیم می شوند، گروه اول افرادی که قبلاً با علائم جدی تست مثبت کرونا داشته اند، گروه دوم با علائم جزئی یا بدون علائم مثبت و گروه سوم افراد بدون آنتی بادی.

پس از شروع تمرینات، همه آنها برای جلوگیری از آلودگی احتمالی داخل یک مرکز مانند هتل یا کمپ آموزشی قرنطینه می شوند.

همچنین دمای بدن آنها روزانه بررسی می شود و پس از هفته اولیه، آزمایش خون هر دو هفته یک بار انجام می شود.

در مورد کسانی که مثبت بودند و اکنون بهبود پیدا کرده اند، آنها تحت آزمایش های پزشکی شدید قرار می گیرند تا ببینند آیا مشکلات اساسی زمینه ای یا عوارض جانبی کووید-19 وجود دارد یا خیر؟

این شامل بررسی بر روی قلب، کلیه ها و ریه ها، با مانیتور 24 ساعته قلب و اسکن CAT بدن است.

این امر از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا طبق گزارشات 25 درصد موارد ابتلای شدید به کووید-19 آسیب قلبی دیده اند.

عفونت با عوارض قلبی و عروقی متعدد مستقیم و غیرمستقیم از جمله آسیب حاد میوکارد، میوکاردیت، آریتمی و ترومبوآمبولی وریدی همراه بوده است.

دوره نهفتگی کورناویروس تا 14 روز طول می کشد، بنابراین اگر بازیکنان و کارمندان همه در طول تمرین به مدت دو هفته در انزوا نگه داشته شوند و منطقه مرتباً تمیز شود، باید تا آن زمان مجدداً آماده کار در گروه های بزرگ می شوند.

متخصصان فیزیوتراپی مجبورند از لباسهای محافظتی از جمله ماسک، دستکش و محافظ صورت استفاده کنند، در حالی که بازیکنانی که تحت درمان هستند نیز نیاز به ماسک دارند.

هنگام حرکت از کمپ آموزشی به هتل یا استادیوم، همه باید ماسک و دستکش بپوشند.

اگر یک بازیکن یا یک عضو پرسنل در این دوره تست مثبت داشته باشد، باید بلافاصله جدا شده و دوباره محیط کاملاً تمیز شود.

بازیکنان باید هنگام تمرین، تعویض یا غذا خوردن در طول دو هفته اول دو متر با هم فاصله داشته باشند. همچنین باید در اتاق خود و نه به صورت گروهی دوش بگیرند.

نوشته‌های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید