موسیالا بایرن
| | | |

ذکاوت حسن‌ صالح ‌حمیدزیچ در مذاکره با چلسی و جذب ستاره آینده انگلیس

فوتبال724– موسیالا هافبک آلمانی تبار بایرن از زمان پیوستن به قهرمانان بوندس لیگا از چلسی در سال 2019 پیشرفت کرده و برخی او را با دله علی و کوتینیو در جوانی مقایسه می‌کنند.

در حالی که چلسی در نبرد برای حفظ اودوی بود، یک استعداد عالی در حال آماده شدن برای نقل مکان از لندن به مونیخ می‌شد.

حسن صالح ‌حمیدزیچ، مدیر ورزشی بایرن در حین مذاکره درباره هادسون اودوی، از این فرصت استفاده کرد تا در مورد انتقال احتمالی برای جمال موسیالا هافبک 16 ساله آن زمان نیز صحبت کند.

مانند هادسون اودی، موسیالا توسط نماینده First Access Sports معرفی شده است، و اگرچه به او پیشنهاد قراردادی پرسود برای ماندن در چلسی داده شد، اما در عوض تصمیم گرفت تا با قراردادی 5 ساله به کشور زادگاه خود بازگردد.

موسیالا پس از ورود به بایرن گفت:

من از سالهای حضور در انگلیس بسیار خوشحالم. چند تیم علاقمند در اروپا وجود داشتند. اما اگر بزرگترین باشگاه در آلمان به شما علاقه مند باشد، شما نمی توانید نه بگویید.

موسیالا متولد اشتوتگارت است و از مادری آلمانی و پدر انگلیسی-نیجریه ای، موسیالا تحصیلات فوتبال خود را در تی‌اس‌وی لینز در زادگاه خود فولدا، (شهری در ایالت هسن آلمان) قبل از رفتن به انگلستان در سن هشت سالگی آغاز کرد.

او قبل از اینکه در چلسی بازی کند، مدتی را در آکادمی ساوتهمپتون گذراند، جایی که سریعاً رشد کرد و راهی گروه سنی بالاتر شد.

اولین حضور خود در زیر 15 سال چلسی را در حالی تجربه کرد که هنوز 13 سال داشت. فقط دو ماه پس از تولد 15 سالگی، اولین حضور خود در تیم زیر 18 سال چلسی را تجربه کرد.

او قبل از تصمیم گیری و تعقیب مسیر بازیکنانی مانند سانچو، پیشرفت خوبی در آکادمی چلسی را تجربه کرده بود.

در ابتدا موسیالا در ترکیب زیر 17 سال بایرن قرار گرفت که در هر سه بازی اول خود موفق به گلزنی شد. او در 9 مسابقه دیگر سه گل دیگر به تیمش بثمر رساند.

با وجود عدم گلزنی در 8 مسابقه در آن سطح، موسیالا هنوز هم در بسیاری از بازیها چشم‌نواز بازی کرده است.

به حدی که به محض از سرگیری بازی در ماه ژوئن، او در دیدار رفت لیگ دسته سوم خود برابر پروسن مونستر، در ترکیب تیم دوم بایرن مونیخ قرار گرفت.

شش روز بعد و فقط در سومین حضور خود در آن سطح، این بازیکن 17 ساله از روی نیمکت به زمین رفت و هر دو گل را در پیروزی 2-0 مقابل زویکائو به ثمر رساند.

سباستین هونس، مربی تیم دوم بایرن، در مورد این جوان پس از اینکه وی به عنوان دومین گلزن جوان تیم بعد از دیوید آلبا شد، گفت:

او بسیار آرام است.

نمایش‌های این بازیکن باعث شد سرمربی تیم اول هانس فلیك این بازیکن نوجوان را روی نیمكت بازی بایرن با بوروسیا مونشن گلادباخ در تاریخ 13 ژوئن قرار دهد و یک هفته بعد در لیگ مقابل فرایبورگ موسیالا اولین بازی برای تیم اول خود را انجام داد. او تبدیل به جوانترین بازیکن بوندسلیگای بایرن در این روند شد.

مطمئناً موسیالا از خصوصیات بدنی برای رقابت در بالاترین سطح برخوردار است، حتی اگر احساس شود که وی باید سالهای آینده را بیشتر تجربه کسب کند تا بتواند در برابر بازیکنانی ده سال اژ خودش بزرگتر بازی ‌کند.

او در واقع راست پا است، او از یك مهاجم مركزی به یك هافبك هجومی تبدیل شده است و برخی او را با دله علی ستاره تاتنهام یا حتی فیلیپ کوتینیو، بازیکن فعلی باشگاه بایرن قیاس می‌کنند.

او بعضاً به عنوان هافبک شماره 8 بازی می‌کند. تیم انگلیس اکنون به سختی تلاش می کند تا در رده‌های بالاتر بتوان این بازیکن را برای تیم ملی جذب کند.

علی رغم انجام دو بازی برای ایم ملی زیر 16 سال آلمان، موسیالا در انگلیس به عنوان بخشی از بازیکنانی که در سال 2003 متولد شده‌اند، برای این تیم بازی کرده است، سه شیرها معتقد هستند می تواند او را به سمت تیم مشهور ‌خود بیاورند.

این تیم قبلا شامل سانچو، هادسون‌اودوی، فیل فودن و مورگان گیبس وایت بود که همه آنها با باشگاه های خود در سطح تیم اول عالی ظاهر شده‌اند.

موسیالا در کنار امثال جود بلینگهام هافبک بیرمنگام سیتی، هاروی الیوت وینگر لیورپول و لوئی باری ستاره سابق بارسلونا در ترکیب فعلی تیم ملی بازی می کند و انگلیس امیدوار است او با کشور دوران نوجوانی‌اش بماند.

این نوجوان ثمره هوشمندی حسن صالح ‌حمیدزیچ در مدت مذاکرات با چلسی استو

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید