|

آیا اینترمیلان مانند بارسلونا با ورشکستگی روبرو است؟ چرا مسائل مالی سانینگ باعث وحشت در سن‌سیرو شده است؟

پس از انکار قبلی ، اکنون تأیید شده است که صاحبان چینی نراتزوری برای فروش آماده هستند
به گزارش فوتبال۷۲۴ سایت گل درباره این مورد توضیح می دهد

وضعیت عجیبی است. “” آنتونیو کونته ، مربی اینتر ، بعد از باخت تیمش در کوپا ایتالیا در 2 فوریه به اسپورت ، گفت:🔻

“مخفی کردن آن بی معنی است. ما یک پروژه داشتیم اما در ماه آگوست متوقف شد. “

البته کونته ، به دلیل انتقاد علنی از مالکان تیمهایش مشهور است.

در این مورد ، او مطمئناً یک نکته درست را میگوید. از این گذشته ، اینتر از سپتامبر سال گذشته حتی یک سنت هم برای یک بازیکن جدید هزینه نکرده است.

اینکه آیا این بهانه شایعه‌ای برای ناهماهنگی تیم نراتزوری در این فصل است ، جای بحث دارد. انصافاً مالکین باشگاه ، سانینگ ، تقریباً تمام درخواست های انتقال کونته را قبل از شروع رقابت های 2020-21 برآورده کرده بود.

با این حال ، واضح است که شرکت مستقر در چین دیگر مایل نیست یا شاید توانایی آن را ندارد در تیم کونته سرمایه گذاری کند.

گزارشی در 2 ژانویه در Corriere dello Sport که ادعا می کرد سانینگ حتی مایل به فروش این باشگاه است ، استیون ژانگ رئیس اینتر در 2 ژانویه این ادعا زا “کاملا بی اساس” خواند و رد کرد.

با این حال ، کمتر از دو هفته بعد ، مدیرعامل نراتزوری ، ماروتا تأیید کرد که سانینگ “در حال بررسی فرصت ها” است.

وی به رادیو رای گفت🔻

“ما می دانیم كه می توانیم روی یك پایه محكم حساب كنیم.” “ما امنیت داریم. شایعاتی است اما نباید به آنها اهمیت دهیم.”

هرچند این شایعات باعث وحشت هواداران شد. در واقع ، حتی صحبت از این بود که اینتر به اندازه بارسلونا دچار مشکلات مالی است و وجود این باشگاه در معرض خطر است.

مارکو بلینازو از شرکت Il Sole 24 ORE به سایت گل می گوید🔻

“در این لحظه سردرگمی زیادی در این باشگاه وجود دارد و مردم در میلان هر چیزی می گویند.” “با این حال ، سانینگ تضمین کرده است که همه بدهی ها را تا پایان سال پرداخت خواهد کرد. تهدیدی برای عدم پرداخت اینتر وجود ندارد.

“سانینگ از 5 سال پیش 600 میلیون یورو (520 میلیون پوند / 730 میلیون دلار) در اینتر سرمایه گذاری کرده است اما اکنون این مشکل را پیدا کرده است که مانند بسیاری از شرکت ها خود را در میان کرونا میبیند که باعث بحران اقتصادی شده است. بحران در فوتبال در سطح بین المللی شکل‌گرفته است

بنابراین ، از آنجا که اینترمیلان در سال 2020 حدود 100 میلیون یورو (87 میلیون پوند / 122 میلیون دلار) ضرر کردند ، اکنون اینتر مانند بسیاری از باشگاه های بزرگ اروپایی از جمله بارسلونا در اسپانیا با مشکل نقدینگی روبرو است.

با این حال ، سانینگ یک مشکل سیاسی دارد. در آگوست سال گذشته ، دولت چین محدودیتی در سرمایه گذاری های خارجی در بخش های غیر استراتژیک ، از جمله فوتبال وضع کرد ، که بدیهی است با آنچه دو سال پیش دولت تشویق می کرد مغایرت دارد.

“اکنون ، چین می خواهد به سرمایه گذاری در فوتبال ادامه دهد ، اما تصمیم گرفته است فقط در فوتبال داخلی سرمایه گذاری کند. بنابراین ، سرمایه گذاری در خارج از کشور دیگر در لیست اهداف پکن نیست.

این دو عامل – مسائل نقدینگی در اینتر ناشی از همه گیری ؛ و مشکلات سیاسی – سانینگ را به بازار مالی سوق داده است تا کسی را جستجو کند که بتواند به آنها پول بدهد زیرا آنها به 150 تا 200 میلیون یورو (130 میلیون پوند) نیاز دارند. 173 میلیون پوند / 182 میلیون دلار – 243 میلیون دلار) قبل از 30 ژوئن برای پرداخت تعهدات مالی مورد نیاز است.

علاوه بر این ، سانینگ باید یک وام 350 میلیون یورویی (300 میلیون پوند / 425 میلیون دلار) پرداخت کند که در لحظه تصاحب اینتر در سال 2016 دریافت کرده بود. بنابراین ، همه اینها توضیح می دهد که چرا آنها از حدود اکتبر یا نوامبر گذشته شروع در جستجوی سرمایه گذار هستند.

البته ، صرف اینکه سانینگ به دنبال سرمایه گذاری است کافی بود تا هواداران اینتر که می دیدند رقیبانش قبلا با هرج و مرج مالی تحت مالکیت چینی‌ها قرار گرفته اند ، نگران شوند.

در سال 2018 ، وسیله نقلیه سرمایه گذاری لی یونگ هونگ مجبور شد کنترل باشگاه آث میلان را به شرکت مدیریت الیوت تحویل دهد ، زیرا نتوانست در بازپرداخت وام های خود به همان صندوق آمریکایی موفق عمل کند.شکرت الیوت بودجه سال گذشته را تأمین کرده بود

با این حال ، موقعیت سانینگ هیچگاه در این حد در خطر نیست ، حتی اگر ژانگ روز جمعه تأیید کرد که همکاری مالی این شرکت ” [در چین] تعطیل و قطع خواهد شد”.

بلینازو اذعان می کند:🔻

“آنها به دلیل همه گیری وضعیت خوبی ندارند.”

البته آنها در چین با مشكلاتی روبرو هستند كه باز هم به بیماری کوید مربوط می شود ، اما تا حدودی علت اصلی ان مربوط به سرمایه گذاری در مراكز تجاری و سوپرماركت ها است كه به خوبی پیش نرفته است. آنها تقریباً 1 میلیارد یورو (870 میلیون پوند / 1.2 میلیارد دلار) تعهد دارند كه ضرب الاجل ان نزدیک است.

“با این حال ، فراموش نکنیم که سانینگ غول مالی است که سالانه تقریبا 70 میلیارد یورو (60 میلیارد پوند / 85 میلیارد دلار) درآمد دارد. بنابراین ، شرکت قوی است ، حتی اگر در یک بحران جدی باشد

همچنین لازم به تأکید است که ساونینگ به دنبال یک سرمایه گذار است نه یک خریدار.

اینکه مالکان حتی پیشنهادهایی را برای اینتر در نظر می گیرند قابل توجه است و باعث تعجب بسیاری از جمله رئیس سابق ماسیمو موراتی شده است.

با این حال ، ساونینگ به دنبال کاهش ضرر و زیان خود نیست ، همانطور که این واقعیت تأکید کرد که
پیشنهادی 750 میلیون یورویی (650 میلیون پوند / 910 میلیون دلار) را از شرکت BC Partners مستقر در لندن برای خرید باشگاه رد کرد.

بلینازو می افزاید:🔻

“بسته مالی که بی‌سی پارتنرز ارائه داد به وضوح از نظر ساونینگ رضایت بخش نبود و آنها مایل به فروش نیستند.”

“بنابراین ، در حال حاضر ، سانینگ منتظر پیشنهاد بالاتر از BC Partners است ، ضمن اینکه با سایر شرکتها در مورد وام یا کسب سهام اقلیت در این باشگاه صحبت می کند.

بنابراین ، در حال حاضر ، ساونینگ منتظر پیشنهاد بالاتر از BC Partners است ، ضمن اینکه با سایر شرکت ها در مورد وام یا خرید سهام اقلیت در این باشگاه صحبت می کند.

“لازم به ذکر است که ، در پایان ماه ، بودجه خوبی ممکن است از شرکت لیون‌راک کپیتال وارد شود ، که در حال حاضر 31 درصد سهام این باشگاه را در اختیار دارد. بنابراین ، در 28 فوریه ، ممکن است وام یا فروش اقلیت یا اساساً ، همه گزینه ها هنوز روی میز باشد.

“ساونینگ برای فروش به بازار نیامد اما بدیهی است که اگر پیشنهادی به آنچه ساونینگ نیاز دارد نزدیک باشد یعنی بین 900 تا 1 میلیارد یورو (779 میلیون پوند – 866 میلیون پوند / 1.1 میلیارد دلار – 1.21 میلیارد دلار) ممکن است وسوسه شوند و آن را جدی می گیرند.

“اما این گزینه مورد نظر آنها نیست. فروش چندان مهم نیست مخصوصاً با رسیدن اینتر به کورس مسابقات برای قهرمانی. کنار گذاشتن باشگاه چند ماه قبل از پایان فصل کمی دور از ذهن است است. ”

در واقع ، ساونینگ بسیار ناامید است که شاهد سرمایه گذاری خود در اینتر با اولین قهرمانی این باشگاه در سری A از زمان پیروزی سه گانه 2010 باشد.

نراتزوری در آستانه دربی یکشنبه با میلان در سن سیرو ، با یک امتیاز فاصله از رقبای همشهری خود در بالای جدول و شاید مهمتر از آن ، 8 امتیاز بالاتر از یوونتوس باشد.

بنابراین بعید به نظر می رسد که قبل از پایان رقابت اسکودتو تغییری در مالکیت ایجاد شود.

بلینازو خاطرنشان می کند🔻

“در حال حاضر علاقه زیادی به دنیای فوتبال ، به ویژه فوتبال ایتالیا وجود دارد.” “و سانینگ بارها و بارها اظهار داشت که نمی خواهد اینتر را ترک کند.

بنابراین ، مگر اینکه یک پیشنهاد بزرگ برسد ، با این حال ، اینتر مطمئناً باید از نظر مالی این مرحله را به طور خودمختار مدیریت کند.

“سرمایه گذاری های بزرگ ، مانند سرمایه گذاری هایی که ساونینگ اخیراً در اینتر انجام داده است ، حداقل برای یک فصل مسکنی خواهد بود تا زمانی که بتوانیم مووضع کوید را روشن کنیم

اساساً ، اگر سانینگ همچنان هدایت اینتر را بر عهده داشته باشد ، ممکن است قبل از پایان تابستان ، کونته از روشهای عجیب خود برای شکایت بیشتر استفاده کند.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید