|

افشاگری جدید اسپیگل : فساد مالی عجیب منچسترسیتی و خریدهای غیرقانونی

به گزارش فوتبال۷۲۴ به نقل از اشپیگل آلمان ، از زمان تحریم های اعمال شده علیه رومن آبراموویچ مالک چلسی، ارتباط بین باشگاه های فوتبال انگلیس و کشورهای مستبد در کانون توجه قرار گرفته است. اسناد داخلی نشان می دهد که منچسترسیتی از یک سازمان دولتی در ابوظبی بودجه دریافت کرده است.

2.مشکلات در ترازهای مربوط به پول اسپانسر ارائه شده توسط مالک باشگاه

پیرس نقش اصلی را در مورد اتهام اصلی یوفا و لیگ برتر علیه منچسترسیتی ایفا کرد – تامین مالی مخفیانه پرداخت های اسپانسر توسط مالک باشگاه، شیخ منصور بود. او به عنوان عضوی از هیئت مدیره، تجارت باشگاه را کنترل می کرد و در عین حال به عنوان مشاور ویژه رئیس آژانس مبارک نیز عمل می کرد. پیرس ارتباطات با حامیان مالی متعددی را که دفتر مرکزی آنها در امارات متحده عربی است، مدیریت می کرد و همچنین در مورد جزئیات قرارداد و پرداخت ها از ابوظبی، مسئول تماس اعضای بخش مالی منچسترسیتی بود.

در سال 2018، اشپیگل مجموعه‌ای از مقالات درباره قراردادهای قدیمی، تزریق‌های نقدی ناگهانی و «منابع جایگزین» مربوط به پرداخت‌های حمایتی منتشر کرد. آن مقالات توضیح می‌دادند که چگونه شیخ منصور ظاهراً قوانین را با پنهان کردن بودجه مستقیم به باشگاه به عنوان پرداخت‌های حمایت مالی دور می‌زند. ظاهراً پول مورد بحث به شرکت‌های مستقر در ابوظبی ارسال شده است که سپس پول را به باشگاه منتقل می‌کنند. ظاهراً این سیستم به باشگاه اجازه می‌داد تا حجم پایینی از سرمایه‌گذاری مستقیم توسط مالک و مجموع درآمدهای بازاریابی بیشتری را مدر تراز مالی درج کند – که مستقیماً قوانین بازی جوانمردانه مالی یوفا را نقض می‌کند. این قوانین برای جلوگیری از خرج کردن باشگاه ها بیش از درآمدشان و در نتیجه سقوط به مشکلات مالی یا تحریف رقابت در زمین طراحی شده بود. از آن زمان مشخص شد که قوانین شکست خورده اند و اکنون قرار است با مجموعه ای از مقررات جدید جایگزین شوند

در نتیجه آن سری از مقالات، یوفا این باشگاه را به مدت دو سال از حضور در لیگ قهرمانان محروم کرد. اما باشگاه توانست با موفقیت در دادگاه داوری ورزش (CAS) نسبت به محرومیت تجدید نظر کند، دادگاهی که حکم داد برخی از اتهامات مشمول قانون محدودیت هستند و یوفا قادر به ارائه هیچ مدرکی فراتر از آنچه توسط DER اشپیگل منتشر شده نیست. علاوه بر این، منچسترسیتی شاهدانی را ارائه کرده بود که به شدت اتهامات یوفا را رد کردند. CAS در حکم خود خاطرنشان کرد که دلیلی نمی بیند که باور کند این شاهدان دروغ می گویند.

یکی از آن شاهدان سایمون پیرس بود. دادگاه از او پرسید که🔻

آیا “تاکنون ترتیب پرداختی به اتحاد در رابطه با تعهدات اسپانسر باشگاه فوتبال منچستر سیتی را داده است؟”

پاسخ او:🔻

“مطمئناً، به طور قطعی نه.”

ایمیلی که پیرس در دسامبر 2013 به پیتر بامگارتنر، مدیر اجرایی اتحاد در آن زمان نوشت، در تناقض مستقیم با این ادعا است. پیرس در این نامه به مدیر اجرایی سوئیسی مبلغ دقیقی را که اتحاد قرار است ارائه کند، گفت که او – پیرس – چقدر برای این منظور پول به اتحاد ارسال کرده است و هنوز چه چیزی به شرکت هواپیمایی بدهکار است. اشپیگل قبلاً در مورد این ایمیل گزارش داده است. منچستر سیتی داستان DER اشپیگل را🔻

“تلاش بدبینانه ای برای طرح مجدد علنی و تضعیف پرونده ای که به طور کامل مورد قضاوت قرار گرفته است”

توصیف کرد. باشگاه به درخواست تجدید نظر برای اظهار نظر از DER اشپیگل پاسخی نداده است. اتحاد اعلام کرد که “کلیه تعهدات مالی” مربوط به حمایت مالی من سیتی “تنها مسئولیت و در تکفل هواپیمایی اتحاد است.”

با این وجود، نگاه دقیق تر چیزهایی را مشخص می‌کند. یک فایل جامع با اسنادی از پایگاه داده Football Leaks شواهدی از سیستمی ارائه می دهد که ظاهرا چندین سال مورد استفاده قرار می گرفت:

در سال 2012، بخشی از پول اسپانسری که از ابوظبی می آمد به عنوان “سرمایه گذاری مالک” – مبلغ 150 میلیون پوند – به صورت داخلی تامین شده بود.

در سال 2013، پیرس از خورخه چومیلاس مدیر مالی درخواست کرد تا یک نمای کلی از تعهدات پرداخت ADUG ارائه دهد و از آنها خواست که این پولها بر اساس “پرداخت های مستقیم باشگاه” و “مکمل های مشارکتی” تقسیم شوند. اسناد به وضوح اهمیت مکمل های اضافی را روشن می کند. پیرس در ایمیلی به چومیلاس به صراحت اعلام کرد که اتحاد فقط باید 8 میلیون پوند از مجموع مبلغ 67.5 میلیون پوندی اسپانسر را بپردازد. بر اساس نامه، 59.5 میلیون پوند باقیمانده اضافی بوده است – احتمالاً توسط شیخ منصور پرداخت شده است.

فقط برای فصل 2013-2014، مکمل های ابوظبی تا 92.5 میلیون پوند افزایش یافت. قرار نبود اطلاعات مربوط به این مکمل‌ها با افراد خارجی به اشتراک گذاشته شود:🔻

«اگر مکمل شراکت خارج از باشگاه باشد، نباید آن را نشان دهیم.

در سال 2014، چومیلاس و ویدوسون درباره پولی صحبت کردند که هنوز باید توسط حامیان مالی ابوظبی Aabar و Etisalat پرداخت شود. در اینجا نیز بین مبلغ پرداخت شده توسط ADUG و مبالغی که خود شرکت ها مسئول آن بودند تفاوت قائل می شوند. چومیلاس نوشت: 🔻

اما در واقع، به طور رسمی، ما می خواهیم همه این مبالغ توسط اعبار و اتصالات پرداخت شود درست است؟”

جواب آمد: 🔻

«اگر می توانند بله».

در سپتامبر 2015 نیز نمایندگان باشگاه بین پرداخت 60.25 میلیون پوندی و 8 میلیونی که اتحاد “باید مستقیماً تامین مالی کند” تفاوت قائل شدند. چومیلاس و پیرس مجدداً در مورد سهم پول حمایتی که قرار بود «مستقیم» از شرکت دریافت شود، ایمیل‌هایی را رد و بدل کردند. بقیه ظاهراً از بودجه سهامدار ADUG – شیخ منصور تامین می شد.

در مارس 2016، پرداخت 8 میلیون پوندی مربوط به حمایت مالی اتحاد باز هم دیده شد.

نه منچسترسیتی و نه ابار و اتصالات به درخواست برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

 

اسناد مربوط به افشاگری فوتبال لیکس در زمینه فساد مالی گسترده منچسترسیتی
Manchester City Football Leaks
Manchester City Football Leaks
Manchester City Football Leaks
Manchester City Football Leaks
Manchester City Football Leaks
Manchester City Football Leaks

در حالی که دو سال گذشته مشکلات مالی مرتبط با بیماری همه گیر کووید۱۹ مشکلات قابل توجهی را برای تیم های حرفه ای فوتبال در سراسر انگلیس و اروپا ایجاد کرد، منچسترسیتی در واقع موفق شد درآمدهای بازاریابی خود را در فصل اول کرونا افزایش دهد. در ابتدای سال، منچسترسیتی توانست سه اسپانسر جدید را نیز به مجموعه خود اضافه کند که دفتر مرکزی آنها در امارات است. لیگ برتر اکنون تصمیم گرفته است تا نگاه دقیق تری به چنین معاملاتی داشته باشد.

دانلود:

اسناد و PDF مربوط به افشاگری فوتبال لیکس در زمینه فساد مالی گسترده منچسترسیتی

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید