|

افشاگری جدید اسپیگل : فساد مالی عجیب منچسترسیتی و خریدهای غیرقانونی

به گزارش فوتبال۷۲۴ به نقل از اشپیگل آلمان ، از زمان تحریم های اعمال شده علیه رومن آبراموویچ مالک چلسی، ارتباط بین باشگاه های فوتبال انگلیس و کشورهای مستبد در کانون توجه قرار گرفته است. اسناد داخلی نشان می دهد که منچسترسیتی از یک سازمان دولتی در ابوظبی بودجه دریافت کرده است.

 

قرارداد ظاهرا جعلی بین روبرتو مانچینی و الجزیره اف سی

وقتی صحبت از حقه‌های مالی به میان می‌آید، به نظر می‌رسد منچسترسیتی خلاقیت فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده است. در سال 2009، رهبری باشگاه به باشگاه فوتبال الجزیره مستقر در ابوظبی – که هنوز تحت حمایت شیخ منصور است – روی آورد تا به پنهان کردن پرداخت‌های پنهان حقوق به روبرتو مانچینی، مدیر منچسترسیتی کمک کند. و پرداخت ها توسط یک فرد آشنا با شخصیت ها پردازش شد:

سیمون پیرس و بخش مالی منچستر سیتی.

مربی ایتالیایی در 19 دسامبر 2009 توسط منچسترسیتی به خدمت گرفته شد. طبق توافق اولیه دو طرف، مانچینی باید دستمزد پایه 1.45 میلیون پوند در هر فصل و 4 میلیون پوند دیگر در پاداسها پرداخت می کرد. پاداش های مبتنی بر موفقیت . در همان روز، مانچینی یک قرارداد مشاوره ظاهری – که بخشی از آن حاوی زبانی مشابه با قرارداد اصلی بود – با الجزیره امضا کرد. این قرارداد به او وعده دستمزد سالانه 1.75 میلیون پوندی را برای خدماتش داد:🔻

“هزینه ها به حسابی که توسط شرکت شما معرفی شده است پرداخت می شود و بدون کسر مالیات پرداخت می شود.”

 

شرکتی که در ابتدا توسط مانچینی برای دریافت این هزینه ها نامگذاری شد، نهادی به نام Sparkleglow Holdings بود که در محدوده مالیاتی موریس مستقر بود. یک سال بعد، او به یک شرکت ثبت شده در رم به نام خدمات بین المللی ایتالیا (IIS) تغییر مکان داد، که شروع به صدور فاکتورهای سه ماهه کرد. اما این فاکتورها ظاهرا فقط توسط الجزیره پرداخت می شد: IIS فاکتورهای خود را به منچسترسیتی ارسال می کرد، باشگاه پول را به ADUG ارسال می کرد و سپس آن را قبل از اینکه در نهایت به IIS پرداخت شود، به الجزیره ارسال می کرد. این سیستم توسط یکی از کارکنان منچسترسیتی در جولای 2012 توضیح داده شد و سیمون پیرس این روش را از دیدگاه امارت تایید کرد.

وقتی DER اشپیگل با آنها تماس گرفت، از ارائه نظر خودداری کردند.

قرارداد و ایمیل ها را می توانید در اینجا بخوانید:

 

پرونده مالی و حساب سازس منچستر سیتی برای پرداختهای غیرقانونی به روبرتو مانچینی

 

اشپیگل اولین خبرگذاری بود که در مورد این پرونده گزارش داد و در انگلیس غوغا کرد. پپ گواردیولا حتی در یک کنفرانس مطبوعاتی با حیرت با این سوال مواجه شد و از او پرسیده شد که آیا هماهنگی مشابهی با تیم دارد یا خیر. او به اصل سوال پاسخ نداد.

 

لیگ برتر از دسامبر 2018 درباره منچسترسیتی تحقیق کرده است. لیگ قوانین مالی مشابه قوانین یوفا را حفظ می کند. اما باشگاه تمام تلاش خود را برای مبارزه با تحقیقات انجام داده است – و ظاهراً باشگاه به همان اندازه که با یوفا خصمانه بوده با بازرسان هم رفتار کرده است. CAS من سیتی را به دلیل ممانعت از تحقیقات یوفا و امتناع از همکاری با اتاق بازپرسی این سازمان، 10 میلیون یورو جریمه کرد.

پرونده ای که صرفاً بر این سؤال متمرکز شده بود که آیا ممکن است تحقیقات لیگ برتر گزارش شود یا خیر تا توسط دومین قاضی ارشد در قوه قضائیه بریتانیا پیگیری شد. او حکم داد که گزارش در مورد این پرونده بسیار به نفع عمومی است. دادگاه حکم داد: 🔻

«تعجب آور است و باعث نگرانی عمومی است که پیشرفت اندکی پس از دو سال و نیم حاصل شده است – که در طی آن، می توان اشاره کرد که باشگاه دو بار به عنوان قهرمان لیگ برتر معرفی شده است.نتیجه تحقیقات لیگ برتر و عواقب احتمالی منچسترسیتی باید مشخص شود.

بخش اول

بخش دوم

بخش سوم

شرکتهای سوری منچسترسیتی

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید