| |

افشاگری جدید اسپیگل : فساد مالی عجیب منچسترسیتی و خریدهای غیرقانونی

به گزارش فوتبال۷۲۴ به نقل از اشپیگل آلمان قوانین خاصی برای حمایت از استعدادهای فوتبال زیر سن قانونی وجود دارد. به عنوان مثال، باشگاه ها از انتقال بازیکنان زیر 16 سال به خارج از مرزهای بین المللی منع شده اند. و آنها مجاز به پرداخت پولی به بازیکنان زیر سن قانونی، والدین یا نمایندگان آنها نیستند.

بسیاری از باشگاه ها سال ها به طور معمول این مقررات را نادیده گرفته اند. در واقع، فیفا حتی باشگاه های چلسی و رئال مادرید را به دلیل چنین تخلفاتی به طور موقت از بازار نقل و انتقالات محروم کرد. منچسترسیتی به دلیل نقض قوانین حفاظت از جوانان مجبور به پرداخت حداقل 300000 پوند به اتحادیه فوتبال انگلیس و فیفا شده است.

اشپیگل در گذشته به پرداخت‌های پنهانی که ظاهراً توسط منچسترسیتی به ایجنت جیدون سانچو که در آن زمان 14 سال سن داشت، اشاره کرده بود. در موردی که تاکنون مورد توجه قرار گرفته است، باشگاه براهیم دیاز 14 ساله را در اواخر سال 2013 از مالاگا به منچستر منتقل کرد و ظاهراً او را به مدت دو سال در آکادمی خود آموزش داد تا اینکه به طور رسمی اجازه ثبت نام او را دریافت کرد.

وقتی بازیکنی منتقل می شود، غرامت آن معمولاً به باشگاه اصلی تعلق می گیرد. با این حال منچسترسیتی در شرایطی براهیم را به انگلیس آورد که امکان انتقال رسمی وجود نداشت. بر این اساس، احتمالاً برای باشگاه دشوار بود که توضیح دهد چرا آنها پول به باشگاه مالاگا پرداخت کردند.

در ایمیل‌های مدیران باشگاه، مشخص می‌شود که شرکت ADUG آماده پرداخت غرامت آموزشی مربوط به انتقال براهیم بود، اما ظاهراً می‌خواست دخالت خود را پنهان کند. طبق این اسناد، شرکت شیخ موافقت کرده است که صورت حساب 360000 یورویی بدهی باشگاه جوانان براهیم را از طریق یک آژانس واسط بپردازد. اسناد نشان می دهد که شرکت ADUG این پول را به یک شرکت در بارسلونا پرداخت کرده است، و سپس آن را به باشگاه اسپانیایی ارسال کرده است. ظاهرا منچسترسیتی، مانند بسیاری از باشگاه‌های برتر دیگر، از ترفندهای خلاقانه‌ای برای دور زدن قوانین محافظت از نوجوانان استفاده کرده است.

اسناد داخلی همچنین نشان می‌دهد که پرونده براهیم تنها موردی نبود که ADUG برای پوشش صورت‌حساب‌ها وارد عمل شد. بین سال‌های 2010 تا 2015، شرکت شیخ ظاهراً حداقل 4 میلیون یورو و 4 میلیون پوند به یک شرکت متعلق به نماینده اسطوره باشگاه یحیی توره پرداخت کرده است. طبق ایمیل‌ها، ظاهراً پرداخت‌ها توسط فران سوریانو، مدیرعامل منچسترسیتی و خلدون المبارک، رئیس تیم انجام شده است. ظاهراً سایمون پیرس، عضو هیئت مدیره، پرداخت ها را از سوی آژانس دولتی ابوظبی هدایت می کرد.

هیچ یک از باشگاه ها، شرکت ها و مدیران دخیل در این معاملات اظهار نظری در مورد این اتهامات ارائه نکرده اند.

پروندهاپرونده و مدارک تخلف مالی منچسترسیتی در جذب جیدون سانچو و براهیم دیاز  و پرداختهای غیر قانونی

جیدون سانچو

براهیم دیاز

 

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید