دربی روهر
| | |

فردا شروع فوتبال جهان با یکی از کلاسیک‌ترین دربی های اروپا، دربی روهر

فوتبال724- شروع فوتبال جهان با یکی از کلاسیک‌ترین دربیهای اروپا است، دربی روهر بین شالکه۰۴ سلطنتی‌های بوندسلیگا در برابر بوروسیادورتموند زنبورها.

این 180مین رویارویی دو تیم خواهد بود. بوروسیا دورتموند تنها در یکی از هشت دیدار گذشته (2-1 در شالکه در دسامبر 2018) پیروز شده است. آخرین دربی روهر را شالکه۰۴ با نتیجه 4-2 به پیروزی رساند، تنها باخت خانگی بوندسلیگایی دورتموند تحت مربیگری لوسیان فاوره.

بوروسیا دورتموند قبل از اولین دیدار خود در این فصل بوندس لیگا (0-0) تنها یک امتیاز از شالکه جلو بود، در حالی که اکنون ۱۴ امتیاز اختلاف ببن دو تیم است. ارلینگ هالند (دورتموند) (9گل) بیش از دو برابر گل هایی را که شالکه (4گل) از زمان تعطیلات زمستانی تاکنون زده است را به ثمر رسانده است.

گلزنان برتر دو تیم در این فصل بوندس لیگا:

شالکه۰۴ در 387 دقیقه آخر فوتبال بوندسلیگا تنها یک بار گلزنی کرده است (آخرین بار وستون مک کنی در مقابل هافنهایم). بوریسیا دورتموند در این بازه زمانی 10 بار گل زده است.

بوروسیا دورتموند می‌تواند 800مین پیروزی بوندسلیگا خود را در دربی‌ روهر آینده بدست آورد، در حالی که شالکه می تواند 2500مین گل بوندس لیگا (در حال حاضر 2499) را در این دربی به ثمر برساند.

بوروسیا دورتموند آخرین بار در بوندس لیگا در گلادباخ 2-1 پیروز شد، که این ۷ پیروزی آنها از 8 بازی از زمان تعطیلات بود. در ۱۰ دربی روهر گذشته این اولین باری است که رتبه دورتموند در زمان دربی روهر در‌ جدول بوندسلیگا دوم‌ است.

بعد از تساوی 1-1 برابر هافنهایم، شالکه در 7 بازی اخیر بوندسلیگا (۴ مساوی ۳ باخت) بدون پیروزی بوده است

شالکه در ۶ بازی اخیر خارج از خانه بوندسلیگا (۳مساوی ۳باخت) بدون پیروزی بوده و بیشتر از هر تیم دیگری این رکورد را دارد. آنها آخرین بار بین فوریه و مه 2015 (9 بازی) طولانی ترین‌ مسیر بدون پیروزی در بوندسلیگا را داشتند.

شالکه در هر ۴ بازی خارج از خانه بوندس لیگا در سال 2020 موفق به گلزنی نشده است. این اتفاق آخرین بار بین سپتامبر و نوامبر 2001 رخ داده است. آبی‌های سلطنتی آخرین بار در فاصله بین آوریل و سپتامبر 1998 (5 بازی) ففط یک گل ثبت کردند.

سانچو از دورتموند در 8 بازی اخیر خود در بوندس لیگا حداقل یک گل به ثمر رسانده است. او در این فصل به طور مستقیم بیشترین تاثیر بر گل های بوندس لیگا را داشته است (29تاثیر، 14 گل، 15 پاس گل).

امین هاریت از شالکه نسبت به سایر هم‌تیم های خود در این دوره (6 گل ، 4 پاس گل) بر گل در بوندس لیگا شرکت داشته است، اما در 9 بازی اخیر خود هیچ گلی به ثمر نرسیده است (شالکه۰۴ هیچکدام از آن مسابقات را نبرده است) آبی‌سلطنتی‌ها در هر بازی ای او در آن گل زده است برنده شده‌اند (بازی7)

نوشته‌های مشابه