|

مسی : باید اعتراف کنم که گاهی اوقات دوست دارم در مرکز توجهات نباشم

به گزارش فوتبال۷۲۴ لیونل مسی بازیکن تیم پاری‌سن‌ژرمن و آرژانتین پس از کسب توپ طلا با فرانس فوتبال مصاحبه کرد

لئو مسی هفتمین توپ طلای خود را در روز دوشنبه به دست آورد و همچنان به افزایش رکورد فردی خود ادامه می‌دهد که به نظر می‌رسد دستیابی به آن سخت‌تر می‌شود. امسال یکی از نزدیک‌ترین سال‌ها در رقابت برای انتخاب بهترین بازیکن جهان بود، اما آرژانتینی در رأی‌گیری از لواندوفسکی و جورجینیو پیشی گرفت. این اولین باری است که او این جایزه را خارج از باشگاهی که در آن بزرگ شده یعنی بارسلونا، برده است. پاریس، شهری که او در حال حاضر در آن بازی می کند، شاهد آخرین جایزه اش بود. فرانس فوتبال، مجله‌ای که توپ طلا را اهدا می‌کند، پس از کسب هفتمین جایزه مسی، با مسی مصاحبه کرده است.

مسی بودن روزانه چگونه است🔻

“من 34 سال است که مسی هستم، بنابراین کم کم دارم به آن عادت می کنم. از هر اتفاقی که افتاد خوشحالم، اگرچه گاهی اوقات باید اعتراف کنم که دوست دارم اطراف توجهات نباشد، از خانواده ام لذت ببرم بدون اینکه مردم من را بشناسند. من شکایت نمی کنم، برعکس، دریافت یک تعریف، لبخند یا کسی که از من عکس می خواهد همیشه خوب است. من به آن عادت کرده ام و برای من عادی شده است. خیلی خوب است.”

درباره این فروتنی چه میتوانی بگویی ؟ مسی :

“من از یک خانواده کارگری هستم، پدرم تمام روز کار می کرد و ما در یک محله نسبتاً متوسط ​​زندگی می کردیم. اما خدا را شکر هرگز چیزی کم نداشتیم. پدر و مادرم به من احترام گذاشتند، به ویژه در مورد دیگران، کار کردن و زندگی به ما تواضع اموخته است.من با این ارزش ها بزرگ شدم. وقتی در سن 13 سالگی به بارسلونا رسیدم، همان ارزش ها را در لاماسیا یافتم.

چرا اهدای شماره نیمار را در پاری سن ژرمن رد کردید؟ مسی :🔻

 

” دهمین شماره برای او بود. من برای کمک به تیم جدیدی آمدم. این یک حرکت فوق العاده از سوی او بود. انتظارش را داشتم چون نیمار را می شناسم. ما مدتی را در بارسلونا گذراندیم و با هم دوست هستیم. منصفانه تر به نظر می رسید که او این شماره را حفظ کرد. به همین دلیل یکی را گرفتم که دوست داشتم یعنی شما ه (30) “.

 

آیا بهترین در تاریخ هستید ؟ مسی :🔻

 

“من هرگز نگفتم که من بهترین در تاریخ هستم و سعی نمی کنم این ایده را به دست بیاورم. برای من این که یکی از بهترین های تاریخ در نظر گرفته شوم بیش از اندازه کافی است. این چیزی است که هرگز تصور نمی کردم. چیزی است که به من علاقه ای ندارد، چیزی را تغییر نمی دهد. بهترین در نظر گرفته شدن یا نشدن ، من هرگز نخواستم این باشم.”

درباره رکورد گل کریستیانو رونالدو مسی گفت:🔻

“من همیشه می خواستم از خودم پیشی بگیرم و به کارهایی که دیگران انجام می دهند نگاه نکنم. با کریستیانو سال ها رقابت را در همان لول قهرمانی حفظ کردیم. فوق العاده بود و به ما کمک کرد تا در حرفه خود رشد کنیم. اما بدون اینکه به یکدیگر نگاه کنیم این کار را انجام دادیم. من فقط می خواستم از خودم پیشی بگیرم تا بهترین باشم و بهتر از دیگری نباشم.

 

مسی درباره مقایسه با مارادونا گفت🔻

“راستش من هرگز خودم را با دیگو مقایسه نکردم، مطلقاً هرگز. هرگز به این مقایسه ها توجه نکردم. برخی انتقادات در گذشته من را آزار می دادند. در تیم ملی دوران بدی داشتم، واقعاً، اما نه به این دلایل. حرفهای عصبانی، انتقادهایی بود اما آنها در رختکن می مانند، آنها باید آنجا بمانند در خلوت. این ممکن است برای من یا سایر بازیکنان اتفاق بیفتد.”

 

مسی چرا خجالتی است؟🔻

“من با افرادی که به آنها اعتماد دارم، دوستانم، خانواده ام متفاوت هستم. ممکن است با برخی افراد خارج از این روابط خجالتی تر باشم و زمان بیشتری برای احساس راحتی از من می گیرد یا بیشتر طول می کشد. اما با مردم و در اطرافم من یک فرد عادی هستم، روحیه خوبی دارم و سعی می کنم از هر لحظه لذت ببرم.

 

مسی در بازی میخواهد آزاد باشد ؟🔻

“در بازی من همیشه این آزادی را داشته ام تا جایی که می خواهم حرکت کنم، بدون اینکه به جایگاهی تاکید زیادی داشته باشم. تمام مربیانی که داشتم این آزادی را به من دادند تا جایی که می خواستم حرکت کنم و جایی که می توانستم آسیب بیشتری به حریف بزنم. خارج از زمین آزادی مطلق این است که با خانواده، همسرم، فرزندانم وقت بگذرانم و از آنها لذت ببرم. نمی‌دانم در سال‌هایی که بازی کرده‌ام این فشار را احساس کرده‌ام یا خیر. فقط تعهد به دست آوردن نتایج و دقیق بودن برایم مهم بوده است

مسی وقتی می‌بازد عصبانی می‌شود؟🔻

“الان فرق کرده است. از آنجایی که من بچه هایم را دارم، وقتی به خانه می رسم خیلی به من کمک می کند که همه چیز را در نظر بگیرم. درست است که قبل از آنها، وقتی با آنتونلا تنها بودم،و می‌باختیم زمان زیادی را بدون صحبت می‌گذراندم. الان در زمان شکست می‌خواهم با کسی صحبت کنم . وقتی جوان بودم، از باخت متنفر بودم. همیشه می‌خواستم در همه چیز برنده باشم. می‌خواهم در هر بازی برنده شوم.”

چرا مسی در از فینال ۲۰۰۶ خوشحالی نکرد؟آیا از بازی نکردن ناراحت بود؟🔻

“متاسفم که این کار را انجام دادم. متوجه نشدم چه اتفاقی می افتد. در آن زمان به این فکر می کردم که بازی نکرده‌ام. حداقل دوست داشتم آن شب روی نیمکت باشم. حتی با وجود مصدومیتم ( در برابر چلسی در مرحله یک شانزدهم)، من در سفر با تیم در لیگ قهرمانان شرکت کردم. ناامید شدم. عمیقاً از آن حزکت متاسفم. ما آن لیگ قهرمانان را بردیم و مطمئن نبودم که دوباره تکرار شود زیرا قهرمانی در لیگ قهرمانان رقابت سختی است. سپس خوشبختانه من این فرصت را داشتم که از آن لذت ببرم.”

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید