| |

مصاحبه رابرت لواندوفسکی پس از کسب جایزه دبست

«بابت همه تبریک ها و حمایت های شما متشکرم. من بسیار خوشحالم که دوباره این جایزه را بردم. دو بار متوالی بردن این جایزه برای من، هم تیمی هایم و کل باشگاه معنی زیادی دارد.

از نظر من جوایز انفرادی همیشه بسیار خاص هستند زیرا تعداد زیادی از مربیان و بازیکنان به برنده رای می دهند. اما کسب جام های تیمی بزرگترین و مهم ترین [افتخارات] هستند.

همه رکوردهای گرد مولر نیز به من کمک می کند تا پیشرفت کنم، زیرا البته که من هم می خواهم به آنها برسم. اگر رکوردی برای شکستن وجود دارد، همیشه می خواهم [برای شکستن آن رکورد] تلاش کنم. شکستن رکورد 365 گل بسیار دشوار است. در حال حاضر حتی به آن فکر نمی کنم.»

Image

در مورد اینکه مسی او را در لیست 3 نفر برتر خود قرار نداده است:

«می توانید این سوال را از او بپرسید. فکر می کنم او به من رای دوم را در جایزه توپ طلا داد، این بار متفاوت بود. نمی توانم بیشتر بگویم. من به او رای دوم را دادم.»

 

لواندوفسکی در مورد آینده اش:

«وقتی در زمین بازی می کنی، فرقی نمی کند در تیم A، B یا C حضور داشته باشی. من همیشه می خواهم بهترین بازی خود را نشان دهم، بقیه چیزها حدس و گمان است. من باید آرامش و تمرکز داشته باشم. نمی خواهم زیاد به چیزهای دیگری فکر کنم.»

Image

لواندوفسکی در مورد زمان بازنشستگی:

«پاسخ دادن به آن دشوار است. من هر روز بیشتر با بدنم آشنا می شوم. همیشه محدودیت هایی وجود دارد که می توانید از آنها عبور کنید – و من دارم این کار را انجام می دهم. در عرض دو یا سه سال، حرفهای بیشتری برای گفتن دارم اما در 33 سالگی هنوز احساس آمادگی می کنم.»

 

درباره علاقه بایرن به هالند :

«من فردی صبور هستم. من فوتبال و جنبه تجاری همه چیز را درک می کنم. هر دو طرف را درک می کنم. اینطور نیست که قراردادم در تابستان تمام شود. آرامش دارم و به خودم استرس نمی دهم.»

 

درباره رای خود (جورجینیو اول، مسی دوم، رونالدو سوم):

«من همیشه به بازیکنان هجومی نگاه می کنم، اما چیزی که جورجینیو برده است نیز ارزش زیادی دارد. شما باید بی طرف بمانید. جورجینیو نیز گل های مهمی به ثمر رساند و سبک بازی بسیار خوبی از خود نشان داد.

نیازی به صحبت در مورد لئو مسی و کریستیانو رونالدو نیست. آنها همیشه کیفیت بالایی دارند.»

 

در مورد مهم ترین مربی خود:

«من با همه مربیانم بسیار موفق بوده ام: کلوپ، گواردیولا، آنچلوتی، فلیک و حالا یولیان. همه آنها فوق العاده بودند. و من یوپ هاینکس را فراموش کردم.»

Image

در مورد رای مسی :

«وقتی می بینید که او درهنگام دریافت جایزه توپ طلا چه گفت، که حرف های خوبی بود و این از مهربانی بسیار او بود. در مورد رای او باید از خود او بپرسید. این تصمیم او بود و من باید به آن احترام بگذارم. من نباید از دست او عصبانی باشم.»

 

لواندوفسکی درباره کلکسیون جام هایش:

«به زودی جمع کردن همه جامها دشوار خواهد بود، اما عاشق این مشکل هستم. وقتی هواداران می‌توانند جوایز من را در موزه آلیانتس آرنا ببینند خوشحالم. مهم نیست که جام ها بزرگ یا کوچک باشند، من همیشه جایی برای آنها پیدا خواهم کرد.»

Image

درباره برنده نشدن توپ طلا:

«هر جایزه ای قوانین متفاوتی دارد. از نظر من همیشه انتخاب بازیکنان و مربیان مهمتر است. از نظر من این انتخاب ارزش بیشتری از زمانی دارد که مربی و بازیکنی وجود نداشته باشد.»

 

در مورد اینکه آیا می تواند با هالند بازی کند یا خیر:

«اگر یک یا دو هفته با هم تمرین کنیم، می توانم بیشتر در این مورد بگویم. نوع بازی او نسبت به من متفاوت است. او بازیکن درجه یکی است. من خوشحالم که او در اینجا بوندسلیگا بازی می کند و در هر بازی نشان می دهد که چقدر خوب است.»

Image

چه کسی در بایرن می تواند جایزه دبست [بهترین بازیکن] را در آینده کسب کند؟

لواندوفسکی:

«ما استعدادهای جوان و بزرگ زیادی داریم که می توانند روزی عنوان قهرمانی را کسب کنند. شما باید بارها و بارها خود را ثابت کنید و همیشه 100 درصد تلاش خود را بکنید. نام بردن از یکی در اینجا دشوار است زیرا این موضوع بستگی به موفقیتهایی دارد که با این تیم به دست می آورید.»

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید