|

مصاحبه مفصل اولی هوینس : از اخراج ناگلزمن تا خوشبینی در تیم ملی آلمان و علت اخراج مدیران

فوتبال۷۲۴ – اولی هوینس عضو هیات نظارت تیم بایرن مونیخ و یکی از چند چهره تاثیر گذار تیم قهرمان آلمان در مصاحبه‌ای مفصل به سوالات خبرنگاران درباره تیم ملی آلمان ، مدیران و مربیان سابق و فعلی تیم بایرن صحبت کرد

 

تا چند روز دیگر ناگلزمن اولین بازی خود را با تیم ملی آلمان انجام می دهد، خوشبین هستید؟ هوینس

 

🎙فکر می‌کنم اگر بازی با فرانسه را مبنا قرار دهیم، می‌توان خوش‌بین بود. فکر می‌کنم تیم اکنون می‌خواهد به سرمربی جدید ثابت کند که می‌تواند عملکردی مانند آنچه مقابل فرانسه داشت، ارائه دهد. و همه بازیکنان اکنون سعی می کنند خودشان را به جولیان نشان دهند، بنابراین من کاملاً مطمئن هستم که بازی خوبی خواهد بود.

 

– چرا فکر می کنید او فرد مناسبی برای این کار است؟

 

🎙ما در بایرن مونیخ توافق داریم که او اکنون فرد مناسبی برای این شرایط است. او سرحال، جوان و کاملاً بهبود یافته است.بعد از ترک بایرن مونیخ، استراحتی طولانی کرد. او شور و شوق زیادی دارد. من متقاعد شده ام که او انرژی زیادی به دست آورده است. حالا تیم نیاز به خوش بینی دارد. آنها نیاز به روحیه ای دارند و من فکر می کنم جولیان دقیقاً فرد مناسبی برای این کار است.

 

– چرا فکر می کنید جولیان ناگلزمن بهتر از هانسی فلیک عمل می کند؟

 

🎙خوب من نمی خواهم از هانسی انتقاد کنم. فکر می کنم بعد از جام جهانی که برای هانسی ناامیدکننده تلقی می شد، کار برای او بسیار سخت بود، زیرا روحیه کشور طبیعتاً علیه او و در کل علیه تیم ملی بود. بنابراین ممکن است ایده خوبی باشد که فردی جدید، این مسائل را به عهده بگیرد.

 

– آیا هنگام جدایی ناگلزمن از بایرن اختلافاتی وجود داشت که ممکن است اکنون دوباره در تیم ملی ظاهر شود؟

 

🎙اگر برخی از نظرات را کنار بگذاریم، همه آنها برای جولیان مثبت بودند و برخی از منتقدان حتی متوجه نشدند که بایرن مونیخ چرا جولیان را اخراج کرده است. من متقاعد شده ام که در تیم بایرن مونیخ نسبت به یولیان کینه ای وجود ندارد.

 

– بازیکنان تا حدودی آن را درک نکردند. فهمیدی چرا باید بره؟

 

🎙بله، من هم در این مقطع به بعضی چیزها انتقاد داشتم. کاری که جولیان در تنظیم تیم در نیم فصل دوم انجام داد را دوست نداشتم. دادن چهار هفته و نیم مرخصی و یک دوره آماده سازی فقط دو هفته و نیم. باید صادق باشیم که نیمه اول فوق العاده ای داشتیم. بعد مثلاً امتیازهای زیادی را به دورتموند از دست دادیم. اما در آن زمان به حسن گفتم که بالاخره می توانم به پایان ناگلزمن در بایرن فکر کنم. اما آن زمان، ده روز قبل از بازی دورتموند، آن زمان آن را متوجه نشدم که میخواهند این کار را انجام دهند. و همچنین نحوه اطلاع جولیان در حالی که هنوز در تعطیلات بود را هم دوست نداشتم. این را به دست اندرکاران آن زمان گفتم. واکنش عمومی به طور قابل درک بد بود.

 

آیا در نهایت این هم دلیل جدایی صالح‌حمیدزیچ و الیور کان بود؟

 

🎙بله، فکر می کنم خیلی چیزها با هم جمع شدند. اما تصمیم به اخراج جولیان ناگلزمن به عنوان یک موضوع فوری مطمئناً تاثیر زیادی داشت.

 

– آیا دوست دارید یولیان ناگلزمن نیز سرمربی بایرن مونیخ باشد؟

 

🎙بله، اما اکنون با توماس توخل مربی ای داریم که از او بسیار راضی هستیم. از این رو بحث مربی دیگری مطرح نیست.

 

– چقدر از شروع فصل بایرن مونیخ راضی هستید؟

 

🎙از نظر نتایج در سطح مورد نیاز هستیم. ما تنها باشگاه آلمانی هستیم که دو بازی لیگ قهرمانان را برده ایم. در بوندسلیگا ما در موقعیت بسیار خوبی قرار داریم. مخصوصا بازی های قوی یا بازی های سخت مقابل لورکوزن. ما در لایپزیگ خوب بازی کردیم. چیزی که ما کم داریم، به نظر من،روحیه‌است که آنها به شدت پیروز میشوند، همانطور که روز یکشنبه مقابل فرایبورگ اتفاق افتاد. اگر حریف اینطور شکست بخورد باید 6، 7، 8 گل بزنیم. و من راضی نیستم وقتی یک برتری کامل را فقط با سه گل به پایان برسانی. بازیکنان ما باید گرسنه تر باشند. آنها باید بدانند که این یک بازی سرگرمی است و من می خواهم نمایش بیشتری برای 75000 هواداری که یکشنبه در ورزشگاه بودند در جریان این حمایت کاملی که ما داشتیم به نمایش بگذارم. یعنی گلهای بیشتر

 

– آیا تاکنون از کار توخل راضی هستید؟ مخصوصا در‌خریدها موردی نیست؟

 

🎙بله، البته این موضوعی بحث برانگیز برای رسانه ها و به ویژه مطبوعات عامه پسند است. فکر می کنم برخی از ما، از جمله مربی، اظهارات نابخردانه ای را مطرح کردیم، زیرا نمی خواهم با گفتن اینکه آمار خوبی نداریم وجهه تیمم را خدشه دار کنم یا از این و آن رنج می بریم. اگر هر آخر هفته ببینید چه چیزی روی نیمکت داریم، فقط بازیکنان بین المللی هستند، بنابراین فهرست تیم ضعیف نیست. ممکن است گاهی اتفاق بیفتد که سه مدافع برای مدت کوتاهی مصدوم شوند. مشکلات و این استرس چیزهایی هستند که من آن را جدی نمی دانم.و من می خواهم دوباره به شما بگویم که در آینده بایرن مونیخ نیز باید مراقب باشد که نه تنها بازیکنان گران قیمت بخرد، بلکه به جوانان نیز فرصت دهد. مطمئن نیستم که نام را می دانید یا خیر. فرانتس کراتزیگ. مرد جوانی که برای اولین بار در آسیا در طول تور ما مورد توجه قرار گرفت، من تقریباً مطمئن هستم که او روزی به بازیکن ثابت بایرن مونیخ تبدیل خواهد شد. اما اگر این مشکلات را نداشتیم، فرانتس هرگز دیده نمیشد و دوران حرفه ای او در بایرن مونیخ شاید اصلا اتفاق نمیافتاد.بنابراین همه ما وقتی فرصتی را برای جوانان فراهم می کنیم کار درستی انجام می دهیم. اگر فقط بازیکنان گران قیمت بخریم، جوانان فرصت پیدا نمی کنند.

 

– به نظر می رسد در زمستان اتفاق خاصی در بازار نقل و انتقالات نخواهد افتاد. یا حداقل فشاری برای انجام کاری وجود ندارد.

 

🎙هوینس : اگر این احساس را داشته باشیم که تا آن زمان نیاز به تقویت داریم، این کار را خواهیم کرد. اما مطمئناً انتقال بزرگی اتفاق نخواهد افتاد.

 

– آیا این توخل را خوشحال می کند؟

 

🎙این به ویژه حساب بانکی ما را خوشحال می کند.

 

– به نظر می رسد که شما یک شرکت بازرگانی هستید.

 

🎙ما نمی توانیم فقط نگران زندگی در زمان حال باشیم، اما این باشگاه باید در ده سال آینده سالم بماند. ما مفتخریم که 30 سال است با سپرده های بانکی ثابت زندگی می کنیم. و این بنابراین باید باقی بماند.

 

در مورد بازیکنان جوان صحبت کردید. آیا این دلیلی بود که ژروم بواتنگ جذب نشد؟ اولی هوینس :

 

🎙نه، این اصلا مربوط به سن نیست. طبق آنچه من شنیدم، ژروم آمادگی بالایی در تمرینات نشان داد. اما به طور کلی، کل گذشته که به مراحل قانونی که او در حال حاضر طی می کند نیز مرتبط است، باعث شد باشگاه از جذب او خودداری کند. ما نباید چیزی را فراموش کنیم، ژروم فقط می تواند در لیگ آلمان بازی کند. طبق آنچه من شنیدم، در فصل نقل و انتقالات زمستانی، اداره ورزش ما می خواهد با یک مدافع احتمالی، چه یک مدافع میانی یا یک دفاع راست، جذب کند. این بدان معناست که ژروم فقط برای انجام 8 بازی بوندسلیگا قرارداد خواهد داشت. این از نظر اقتصادی بی معنی و غیر منطقی است.

 

– چقدر از جدایی ماکس ابرل از لایپزیگ شگفت زده شدید؟

 

🎙نمی دانم او باید لایپزیگ را ترک کند یا خیر. اما چیزی که واقعاً مرا شگفت زده کرد، اخراج باشگاه دو روز مانده به بازی بایرن مونیخ بود. ما برای آن آماده نبودیم. اما تصمیم برای ادامه ندادن به آنجا یا آزادی او از لایپزیگ ربطی به بایرن مونیخ ندارد و این باشگاه هیچ نقشی در این تصمیم نداشت.

 

-ولی الان بیکاره میتونی الان باهاش تماس بگیری؟اولی هوینس :

 

🎙فقط می توانم به شما بگویم که ما در حال حاضر هیچ تماسی نداریم. در هفته های آینده هیچ تماسی وجود نخواهد داشت. وقتی امسال یا بهار امسال تصمیم بگیریم که آیا به یک مدیر ورزشی نیاز داریم یا نه، این موضوع را بررسی خواهیم کرد، اما نه الان.

 

-اما شما از کار او بسیار قدردانی می کنید.

 

🎙او در هر جایی که بوده عملکرد خوبی داشته است. تا به حال. تیم جدیدی که او در لایپزیگ جمع آوری کرد فوق العاده بود.

 

– آیا سباستین هوینس می تواند سرمربی جدید بایرن مونیخ شود؟

 

🎙بله، اما به مواردی بستگی دارد. دریسن اخیرا به این سوال پاسخ داده است. اما من حدس می زنم که سباستین در سال های آینده به مربیگری در اشتوتگارت ادامه دهد. همراه با توماس توخل، مربی ای داریم که در سال های آینده اینجا کار خواهد کرد. آینده چه خواهد بود، نمی دانم.

 

– چه انتظاری از توماس توخل در این فصل دارید؟ در نهایت چند جام باید در موزه گذاشته شود؟

 

🎙شما فقط می توانید برنامه ریزی کنید. آیا همیشه می‌توان انتظار داشت که قهرمان لیگ شود؟ انتظار ما این است که بایرن مونیخ قهرمان آلمان شود.

 

– اما حداقل در سالهای اخیر این احساس را دارید که این یک جام کافی نیست… اولی هوینس :

 

🎙این اشتباه است، زیرا این چیزی است که ما را هر روز تحت فشار در بیلد و برخی روزنامه ها قرار می دهد. این درست نیست. زمانی که من فوتبالیست بودم، بالاترین سطح زمانی بود که قهرمان لیگ می شدیم. جشن های برنده شدن در مسابقات معمولاً در پایان یا قبل از آخرین دور برگزار می شد. این روزها مردم راضی نیستند که فقط قهرمان آلمان باشند. با توجه به روش‌هایی که باشگاه‌های انگلیسی، پاری سن ژرمن، رئال مادرید یا بارسلونا در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند، این کاملاً نادرست و ناعادلانه است. بایرن مونیخ در طول این سال ها کار بزرگی انجام داده است. ما یکی از معدود باشگاه هایی هستیم که حمایت مالی نداریم و همچنان با وجوه سپرده کار می کنیم. من معتقدم همه این باشگاه‌هایی که برتر از ما هستند همیشه با پول اداره می‌شوند، یا توسط یک فرد ثروتمند، یا یک صندوق سرمایه‌گذاری آمریکایی یا یک کشور در خاورمیانه. مخاطب ما اصلاً این را نمی خواهد. آنها همچنین نمی خواهند کسی بیش از 25 درصدی را که ما به آدیداس، آئودی و آلیانز دادیم، داشته باشد.. در این شرایط مردم باید متوجه شوند که اگر ما قهرمان آلمان باشیم فوق العاده است. و اگر جام آلمان را هم ببریم. اما اگر به نیمه نهایی لیگ قهرمانان راه پیدا کنیم، این بالاترین احساس است. اگر هر چند سال یک بار به قهرمانی در لیگ قهرمانان نزدیک شویم، باید از مربی و مسئولان تمجید کنید.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید