کارل هانس رومنیگه
| | |

مصاحبه مفصل کارل هانس رومنیگه پیرامون هاورتس، سانه، کوتینیو، کرونا، پریسیچ، لوکاس و …

فوتبال724– کارل هانس رومنیگه مدیر بایرن‌مونیخ در مصاحبه با اسپرت وان، در مورد همه مسائل مهم از جمله بازیکنان و نقل ‌و انتقالات صحبت کرد.

آقای رومنیگه چه انتظاری از لروی سانه دارید؟

کارل هانس رومنیگه :

صبح پنج شنبه از لروی پرسیدم: “مهمترین چیز در مورد فوتبال چیست؟” سپس او با نگاهی سوالی به من خیره شد و من به او گفتم: البته پول مهم است. اما مهمترین چیز این است كه شما سرگرمی دارید. فوتبال باید سرگرم کننده باشد.

لروی لبخندی به من زد و گفت:” راست میگی.” به هر حال، لروی واقعاً آدم خوبی است و میداند هانس دیتر فلیک فوتبالی مجذوب کننده ارائه میدهد و‌ او بهتر دیده خواهد شد.

چرا سانه؟

کارل هانس رومنیگه :

از آنجایی که از زمان لوئیز فن خال، ما سیستم را در خطوط بیرونی بازی می کنیم، این باعث می شود این بازیکنان برای بازی تهاجمی ما بسیار مهم باشند. ما بیش از یک دهه با روبن و ریبری تیم برتر اروپا را داشتیم. هر دو یک کلید مهم موفقیت در بازی ما برای ده سال بودند. با وجود کینگزلی کومن و سرژ گنبری دو وینگر خوب داریم و به یک نفر سوم نیز احتیاج داریم زیرا این دو نفر گاهی به استراحت نیاز دارند یا ممکن است آسیب ببینند. با استفاده از لروی، مربی اکنون گزینه های برتر زیادی برای حضور در فصل آینده دارد.

به هر حال فشار در آینده بسیار زیاد خواهد بود.

کارل هانس رومنیگه :

بله. برنامه فصل آینده بزرگترین چالش برای فوتبالیست ها از زمان راه اندازی بوندسلیگا است. همانند گذشته، با شروع بوندس لیگا در تاریخ 18 سپتامبر، و همچنین جام حذفی همانند گذشته شلوغ خواهیم بود. ما باید این را در نظر بگیریم.‌‌

چرا انتقال سانه اینقدر طولانی عقب افتاد؟

کارل هانس رومنیگه :

فصل در انگلیس هنوز ادامه دارد و در چنین شرایطی باشگاه ها تمایلی به نقل و انتقالات ندارند. به همین دلیل این مشکل هنوز هم تا حد زیادی در بازار انتقال است. همه منتظر پایان لیگ در ایتالیا، اسپانیا و انگلیس هستند. ممکن است امسال اتفاق بیفتد که بازار نقل و انتقالات تنها بعد از لیگ قهرمانان اروپا شروع شود. به همین دلیل فیفا تصمیم گرفته است که بازار نقل و انتقالات تا 5 اکتبر امسال باز باشد.‌‌

آیا این سخت ترین انتقال در سال های اخیر بود؟

کارل هانس رومنیگه :

نه، مارتینز در 2012 سخت ترین بود. در آن زمان، 40 میلیون یورو آن زمان در امروز حدود 120 میلیون خواهد بود. این مبلغ یک نقطه عطف بود. بحث در مورد مارتینز ماهها طول‌ کشید. در مقطعی مجبور شدیم تصمیمی بگیریم. سپس از هاینكس سؤال كردیم كه آیا این بازیکنی است كه بایرن با آن می تواند قدمی جلوتر برود؟

زیرا او بیشتر از دانش ما در مورد فوتبال اسپانیا می دانست. او گفت “بله”. سپس ما سرمایه گذاری بالایی را انجام دادیم و سال سه گانه را کسب کردیم.‌‌

هزینه انتقال برای سانه باید حدود 50 میلیون یورو باشد.

کارل هانس رومنیگه :

به دلیل پارگی رباط صلیبی وی در سال گذشته در سوپرکاپ، هزینه او بسیار ارزان تر شده است. اما این را هم باید بگویم که حسن صالح‌حمیدزیچ کار بسیار خوبی انجام داد، زیرا همیشه برای این بازیکن بحث ها زیاد بود. در 14 روز گذشته ما تلاشهایمان را شدت بخشیدیم زیرا منچسترسیتی نیز اعلام کرد که آنها به یک تصمیم سریع علاقه دارند.

آیا حقوق سانه خواسته های تیم را زیاد کرده است؟

کارل هانس رومنیگه :

خیر، شما همیشه باید آن را در یک رابطه خاص ببینید. بین آنچه یک سال پیش از نظر مالی به ما می رسید و کاری که امسال انجام شد تفاوت چشمگیر است. متأسفانه، او مصدوم شد، اما باید صادقانه گفت که این باعث کاهش بار مالی ما شد.‌‌

توماس مولر اخیراً نسبت به آن انتقاد کرده بود. تیم در حالی که میلیون ها دلار بر روی لروی سانه سرمایه گذاری می کند، از شما می‌خواهد از حقوق خود چشم پوشی کیند. آیا این یک تناقض نیست؟

کارل هانس رومنیگه :

نه. ما باید با استمرار نقل و انتقالات خاصی را انجام دهیم. ما تیم خوبی داریم، اما اگر این بازیکن با شرایط مذاکره شده توسط حسن صالح‌حمیدزیچ در دسترس باشد، باید هدف ما این باشد که چنین انتقال را انجام دهیم. من این را هم رد نمی کنم که برای جبران موارد مالی از یک یا بازیکن دیگر رد می‌شویم. در هر صورت، اگر ما اقدام به جابجایی سانه نمی کردیم، این یک ضرر محسوب می شد. نباید فراموش کرد که او یک آلمانی و بازیکنی بسیار جذاب است. هدف ما در باشگاه بایرن همیشه این بوده است که بهترین بازیکنان آلمانی را داشته باشیم. با او، ما هفت نفر از تیم ملی آلمان در ترکیب سال آینده داریم به علاوه شاید یک یا دو بازیکن از آکادمی.‌‌

آیا بازیکنان بیشتری خرید خواهید کرد؟

کارل هانس رومنیگه :

من امروز نمی توانم به آن جدی پاسخ دهم. تیم ما از نظر ورزشی و کاری شخصیت خوبی دارد. با این حال، باید این را در نظر بگیریم که در فصل آینده و بعد از آن، همه بازیکنان با تقویم بازی بسیار سریع و سنگین کار خواهند کرد. ما امسال تیم نسبتاً شکننده ای داشتیم، اما باید بگویم که هانسی با حمایت از بخش جوانان ما و همچنین استفاده از آنها در تیم اول خیلی خوب عمل کرد. من خوشحال هستم که با هانسی فلیک قرارداد داریم و او به جوانان اعتماد زیادی دارد. به همین دلیل ما سرمایه گذاری بزرگی را در آکادمی انجام دادیم. ما به این ستون دوم احتیاج داریم. ما همیشه مانوئل نویر، روبرت لواندوفسکی، روبن و فرانک ریبری را در تیم‌ اول داشتیم. تیم دوم در سالهای اخیر چندان موفق نبوده است، اکنون بهتر شده است. امیدواریم که بیشتر رشد کند و بازیکنان خوب دوباره در یک استمرار مشخص ظاهر شوند‌‌.

آیا بازهم بازیکن می فروشید؟

کارل هانس رومنیگه :

ما این را رد نمی کنیم، اما هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.‌‌

تیاگو قصد تمدید قرارداد خود را داشت و حالا تصمیم دیگری گرفته است. چی شد؟

کارل هانس رومنیگه :

همه چیز ثابت به نظر می رسید. حسن با ایجنت تیاگو بحث و گفتگو داشت. این تصور را داشتیم که تاکنون همه شرایط خوب بوده است. اکنون او آشکارا در حال انجام کار جدید است. بیایید صبر کنیم و ببینیم.‌‌

از دست دادن تیاگو و دیوید آلابا که هنوز تمدید نکرده اند چقدر بزرگ خواهد بود؟

کارل هانس رومنیگه :

هر دو نفر بهترین هستند، در زمین و خارج از زمین. اکنون باید تلاش کنیم راه حلی پیدا کنیم که از نظر مالی برای ما قابل قبول باشد. مشخص است که هر دو بازیکن به مدت یک سال دیگر قرارداد دارند.‌‌

رومنیکه: هاورتس نمی خواهد به ما فرصت بدهد.

روز شنبه در فینال جام حذفی، بایرن با کای هاورتس روبرو خواهد شد. آیا او بازیکنی است که بایرن به دست خواهد آورد؟

کارل هانس رومنیگه :

من کاملاً واضح خواهم بود: ما امسال قادر به انتقال مالی هاورتس با شرایط تیمش نخواهیم بود. تمام فوتبال اروپا و بایرن در حال حاضر تا زمانی که امکان بازی دوباره در مقابل تماشاگران امکان پذیر نباشد، با چالش های بزرگ مالی روبرو هستند. شما مقیاسی را که رودی فولر در بایر لورکوزن در ذهن دارد، می دانید.‌‌

اگر هاوزتس به خارج از کشور برود، آیا شما را آزار نمی دهد؟

کارل هانس رومنیگه :

این تصمیمی است که باید بایر لورکوزن و بازیکن اتخاذ کنند. صادقانه بگویم، من همچون رودی فولر دوست دارم که هاورتس حداقل یک سال دیگر در لورکوزن بماند. زیرا ما به رقابت علاقه داریم.‌‌

این بیانیه اکنون تعجب آور است.

کارل هانس رومنیگه :

من آدم ساده لوحی نیستم، اگر هشت بار پیاپی قهرمان آلمان شوید، می دانم که این احساسات عظیم را در این کشور ایجاد نمی کند. بنابراین ما علاقه مند هستیم که دورتموند خوب بازی کند، لورکوزن و لایپزیگ به خوبی پیشرفت کنند. در نهایت، رقابت نیز برای ما یک مزیت است. به هر حال، ما نمی‌خواهیم متهم شویم که تیم ما مانند ماشین در نیمه دوم سال پیش می‌رود. این تنها به دلیل کیفیت فردی بازیکنان نیست. کل سازه به سمت موفقیت پیش می‌رود.

ما رقابت را دوست داریم.

آیا می توانید آن را با جزئیات بیشتری توصیف کنید؟

کارل هانس رومنیگه :

هانسی فلیک نه تنها با بالا بردن کل تیم به یک سطح جدید از نظر موفقیت کمک زیادی کرده، بلکه در نوع بازی فوتبال نیز کمک شایانی کرد. ما عاشق فوتبالی بودیم که لوئیس فن خال، هاینكس و پپ گواردیولا طراحی می‌کردند. ما این را از دست داده بودیم، اما بعد از پیروزی 4-0 مقابل بوروسیا دورتموند، اولین بازی با فلیک، من برای اولین بار در مدت زمان طولانی با لبخند به خانه رفتم. نه به خاطر پیروزی، بلکه به دلیل اینکه فوتبال بازی کردیم، مثل بایرن مونیخ باید فوتبال بازی کنیم. نه فقط از نظر کیفیت بلکه از نظر روحی. از آن روز به بعد می دانستم که تصمیم خوب و درستی گرفته‌ایم.

این فصل برای لوکاس هرناندز خوش شانسی نداشت. آیا می توانید دوباره بایستید و بدون هیچ شکی بازی او را به عنوان “بهترین مدافع مرکزی بوندس لیگا” ستایش کنید؟

کارل هانس رومنیگه :

شاید ما با دادن چنین لقبی به او لطف نکردیم. همه ما در این باشگاه متقاعد شده ایم که او بازیکن درست است زیرا او در جام جهانی 2018 به عنوان دفاع چپ و در دفاع میانی در اتلتیکو مادرید در بالاترین سطح بازی کرد. ما از جام جهانی به طور مداوم او را مورد بررسی قرار داده ایم و می توانیم دو موقعیت را با او بپوشانیم. 80 میلیون یورو هزینه زیادی است، اما نباید فراموش کنیم که وی دو مصدومیت جدی داشته است.
مثالی میزنم.

کارل هانس رومنیگه :

من هنوز هم می توانم سال اول لیزارازو را با ما به یاد بیاورم. او در سال 1997 به بایرن آمد و سال اول یک درام بود. او مدافع بزرگی بود. در گذشته، یکی از بهترین نقل و انتقالات ما در بایرن مونیخ انجام شده است. کیفی و همچنین به عنوان یک فرد. در دسامبر سال اول، او یک عمل کشاله ران انجام داد و خوب پیش نرفت. در مارس 1998، او در دفتر من گریه می کرد و می گفت: “فکر می کنم جام جهانی را از دست داده ام.” سپس من با هوینس به فرانسه پرواز کردم تا در یک مسابقه برای گفتگو با مربی تیم ملی فرانسه صحبت کنم. ما به او گفتیم: “ما فقط اینجا هستیم که در مورد لیزارازو با شما صحبت کنیم قهوه بخوریم. او دوباره مناسب است و می توانید در جام جهانی روی او حساب کنید. مطمئناً شما مسئول ترکیب تیم هستید.” مشخص است، بیسنته به عنوان یک بازیکن معمولی قهرمان جهان شد. سپس او با ما به قله رفت و ما نیز باید بری لوکاس صبور باشیم او با مشکل زانو به تیم ما آمد و سپس مجدداً مصدوم شد. چندی پیش بیسنته را به خاطر آوردم، این فصل برای لوکاس دشوار بود‌‌.

آیا اگر یک باشگاه قیمتی در حدود 50 میلیون یورو برای آن در چند ماه آینده پیشنهاد می کند، تعجب می کنید؟

کارل هانس رومنیگه :

این یک اشتباه از دیدگاه تجارت است. من از نظر ورزشی فکر می کنم. ما به او این فرصت را می دهیم که سال آینده کلاس خود را نشان دهد. انتقال او در برنامه‌ها نیست.

رومنیگه: کوتینیو ناکام ماند.

رودریگز می خواست بایرن را ترک کند. فیلیپه کوتینیو نیز به طور کامل در تیم نمی‌ماند. آیا قرارداد قرضی با ستارگان جهان شکست خورده است؟

کارل هانس رومنیگه :

اگر من صادق باشم: نه. فکر می کنم هر دو بازیکن خوب هستند. خامس به اینجا آمد و اوقات خوبی را در زمان هاینكس سپری کرد. او با یوپ رابطه بسیار خوبی داشت. اگر بازیکن هستید، باید خوش شانس باشید که مربی وجود دارد که شما را به چالش می کشد و شما را تشویق می کند و معادله بین یوپ و او مثبت بود.

در مورد کوتینیو چطور؟

کارل هانس رومنیگه :

کوتینیو، من هنوز هم می گویم که او یک بازیکن برتر است. همچنین نباید فراموش کرد که پست وی در واقع پست بازی توماس مولر است. پاییز گذشته، توماس مورد سؤال قرار گرفت. اکنون توماس بهار دوم تا سوم خود را تجربه کرده است و همچنین مانند یک استعداد جوان بازی می کند. متأسفانه کوتینیو اخیراً مصدوم شد، بنابراین نمی توانید بگویید که او بد بود. مهم این است که ما یک فلسفه متفاوت از مادرید و بارسلونا را داریم. ستارگان نه تنها برای بازی خود بلکه برای تصویر خود نیز به آنها احتیاج دارند. ما باید بر این واقعیت حرکت کنیم که بازیکنان خوب هستند و به خوبی با تیم و سبک بازی سازگار هستند. شخصیت کوتینیو برتر است، او روز پنجشنبه با من بود.

این در حالی بود که لروی شماره ده را بدست آورد. کوتینیو دو ماه دیگر با ما است، به همین دلیل از او پرسیدم که آیا برای او اشکالی ندارد که لروی بعد از آن این شماره را دریافت کند. وی گفت: “اصلاً مشکلی نیست.” و از ما تشکر کردیم.

آیا رفتن کوتینیو تصمیم گرفته شده است؟

کارل هانس رومنیگه :

ما گزینه ای داشتیم و منقضی شد.‌‌

آیا ایوان پریسیچ ماندگار است؟

کارل هانس رومنیگه :

هنوز هم تصمیم نهایی گرفته نشده است. اما می خواهم یک بار دیگر تأکید کنم: بایرن همچنان با چالش های بزرگ اقتصادی روبرو است.

آیا برای شما تعجب آور است که بایرن یکی از معدود باشگاه هایی است که در حال حاضر در بازار نقل و انتقالات بسیار فعال است؟

کارل هانس رومنیگه :

فصل آینده پرمخاطب ترین فصل برای فوتبال اروپا خواهد بود. همکاران من در همه کشورها زیاد شکایت می کنند زیرا تأثیر بزرگ کرونا تا فصل بعد از بین نخواهد رفت. کرونا واقعاً در ماه مارس به فوتبال ضربه زد. این نیز در خبزهایی که بوروسیا دورتموند به تازگی منتشر کرده است، مشاهده می‌شود. هرچه ما بدون تماشاگر بازی کنیم، فشار مالی بیشتر ادامه خواهد یافت. به همین دلیل است که ما در حال کار بر روی یک پروژه ویژه برای کرونا هستیم، مخصوصا در آلمان تا سیاستمداران بتوانند تحت شرایط خاصی، ورزشگاه را به آهستگی پر کنند.‌‌

مشکلات خاص چیست؟

کارل هانس رومنیگه :

تا زمانی که ما کرونا داشته باشیم و هیچ تماشاگری در ورزشگاه ها نباشد مشکلات وجود دارد و البته ما تقریباً در همه زمینه ها درآمد کمتری داریم. این همه باشگاهها را تحت تأثیر قرار می دهد. به ویژه سازمان لیگهای آلمان و کریسچن سایفرت مدیر بوندسلیگا در تمام دنیا مورد تحسین قرار گرفتند زیرا اولین کشوری بودیم که دوباره شروع به بازی کرد، همه چیز به خوبی سازمان یافته بود. این مبنایی بود که فصل را می توان تا پایان در اسپانیا، ایتالیا و انگلیس بازی کرد. من اطمینان دارم آنها برای پروژه جدید بسیار خوب‌ کار‌ خواهند کرد.

 

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید