| |

مصاحبه یولیان ناگلسمن سرمربی بایرن مونیخ با تایم اسپورت

ناگلسمان:

«من عاشق این هستم که با اسکیت بورد [سر تمرینات] بروم زیرا اینکار باحال است و برای محیط زیست خوب است. مهم ترین چیز این نیست که شخصیت خود را تغییر دهید فقط به این دلیل که مدیر بایرن هستید. من می خواهم همان یولیان در اوقات فراغت، یولیان در زمین تمرینات باشد.

بنابراین اگر از تخت بلند شوم و بخواهم با اسکیت بوردم بروم، در مورد سرخط خبری بیلد فکر نمیکنم. من فقط فکر می کنم امروز خورشید می تابد.»

Image

ناگلزمان:

«یورگن کلوپ بیشتر روی حمله و ضد پرس تمرکز می کند و پپ گواردیولا بیشتر روی مالکیت توپ ضد پرس تمرکز می کند. در نهایت شما سعی می کنید بفهمید کدام مرحله برای فلشفه شما بیشتر مهم است، اما باید در همه مرحله خوب باشید.

اکثر مربیان در سراسر جهان فاصله زیاد در فاز مالکیت توپ را می خواهند، [ولی] من فاصله کوتاهی بین بازیکنان می خواهم چون توپ بسیار سریع حرکت می کند و شما می توانید راه را برای ضد پرس نشان دهید ، که موضوع مهم تری است.»

تمرینات #ناگلسمن با تنوع و نوآوری تعریف می شود. او از 6 ماه جلوتر برنامه دارد. هر هفته و براساس حریف بعدی اصلی متفاوت را آموزش می دهد. هیچ دو جلسه ای یکشان نیستند. بازیکنان را بکار بردن اشکال انتزاعی و قوانین عجیب و غریب در تمرینات به چالش می کشد.

Image

ناگلسمن:

«اگر ما سبک بازی انتقالی [انتقال توپ از دفاع به حمله] را انجام می دهیم، امروز ایده اجرای اینکار چیست؟ آیا با سه یا چهار پاس [برای رسیدن به پشت] خط دفاع حریف تمرین کنیم؟

آنوقت روی مراحل اجرا کار می کنم: کدام قانون [در یک بازی تمرینی] می تواند برای ایجاد این موقعیت کامل باشد؟ کدام زمین می تواند مناسب باشد؟

اگر هر روز تمرینات یکسانی را انجام می دهید، آنوقت من فکر می کنم شما مراقب یا هوشیار نیستید. بنابراین مهم است که بازیکنان هرگز ندانند چه چیزی در پیش است.»

Image

ناگلزمن در مورد الگوی خود:

«این دیوانه کننده بود، زیرا زمانی که من یک بازیکن جوان بودم با [یکی از دوستان نزدیکم بنام] کریستین ترش بازی می کردم. من او را پاتریک – پاتریک ویرا – صدا می کردم، زیرا او شماره 6 را بازی می کرد و او من را جان تری یا [به اختصار] جانی می نامید.

در آن روزها، تری یکی از بهترین مدافعان وسط بود – فکر می کنم یک فصل بود که او [حتی] در یک دوئل [هم] شکست نخورد. او در ضربات سر شجاع بود. من در بازی با پاهایم خوب بودم اما در ضربه با سر بهتر بودم. شباهت هایی با هم داشتیم. یکجورهایی او یک الگو بود.»

 

در مورد ملاقات با تری وقتی لایپزیگ در بازی دوستانه پیش-فصل مقابل استون ویلا بازی کرد:

«من حدود سه دقیقه با او صحبت کردم و به او توضیح دادم که من نیز در ایام جوانی جان تری بودم. من مجبور بودم وضعیت را توضیح دهم. چون به من بطرز عجیبی نگاه می کرد.»

 

 

-کی به لیگ برتر می آیی؟

+یولیان ناگلزمن :

«اول از همه، من یک قرارداد جدید [پنج ساله] با بایرن مونیخ را شروع کرده ام و امیدوارم بتوانم سالهای زیادی در اینجا بمانم زیرا من باشگاه را و شهر را دوست دارم

رفتن به خارج از کشور از نظر تجربه فرهنگی دیگر برای من و خانواده ام جالب خواهد بود، اما از نظر ورزشی، من مجبور نیستم آلمان را ترک کنم زیرا از بوندسلیگا و اینکه سرمربی بزرگترین باشگاه آلمان هستم، راضی و خشنودم. درنهایت، اگر به باشگاه خارجی و یک کشور دیگر نروم، همچنان فردی خوشبخت هستم. می دانی، برای خوشبختی من [رفتن به خارج از کشور] لازم نیست.»

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید