|

مصاحبه مجله توتواسپورت با رابرت لواندوفسکی پس از رای گیری و انتخابش بعنوان بازیکن طلایی 2021

«این یک افتخار بزرگ و یک احساس فوق العاده است. این جایزه برای من ارزش زیادی دارد. من از هیئت داوران تشکر می کنم.»

 

در مورد انتخاب شدن بعنوان بهترین بازیکن توسط اسطوره های فوتبال:

«آرای این قهرمانان فوق العاده که واقعیت فوتبال و زمین را بخوبی می شناسند بسیار ارزشمند است. خوشحالم که آنها من را به عنوان بازیکن طلایی انتخاب کردند – قضاوت آنها قابل تکیه و عینی است.»

 

آیااین جایزه بخاطر دلجویی از نبردن توپ طلا بوده است؟

لواندوفسکی: «مطمئنا اینکار به قصد دلداری دادن نیست، [بلکه] اینکار یک قدردانی مهم است. باورنکردنی است که توسط این اسطوره ها که در فوتبال [از خود] نشانه ای برجا گذاشته اند، به من رای داده اند.»

Image

درباره شکستن رکورد گرد مولر:

«به بازی مقابل آگسبورگ که فکر می کنم، هم تیمی هایم می خواستند به من کمک کنند. اما نتوانستم گل بزنم. گل در دقیقه 90 به ثمر رسید. احساس می کردم در یک فیلم اکشن، که در آن تا پایان تعلیق وجود دارد بازی میکنم. لحظه شگفت انگیزی بود.»

Image

در مورد گل مورد علاقه خود در سال 2021:

«گلی که مقابل آگزبورگ زدم مهمترین گل بود. اما زیباترین گل ضربه برگردان در لیگ قهرمانان اروپا مقابل دینامو کیف است: من هرگز چنین گلی نزده بودم. واقعا سخت بود زیرا هوا بسیار سرد بود و برف می آمد.»

 

در این فصل برای رسیدن به چند گل  هدف گذاری کرده اید؟

لواندوفسکی: «هیچ وقت تعداد دقیق گل هایم در ذهنم نیست. سعی می کنم تا جایی که ممکن است گل بزنم. همیشه رویای گلی مانند گلی که به کیف زدم را در سر داشتم و حالا که این کار را انجام داده ام، هدفم زدن گلی تعیین کننده در یک بازی فینال است..»

 

آیا یک قهرمانی دیگر در لیگ قهرمانان را ترجیح می دهید یا دهمین قهرمانی متوالی بوندسلیگا را؟

لواندوفسکی: «هر دو را می خواهم!»

 

لواندوفسکی در مورد خطرناک ترین رقبای بایرن در لیگ قهرمانان اروپا:

«منچستر سیتی، لیورپول، چلسی، پاریس سنت ژرمن و رئال مادرید. ما آگاهیم که برای قهرمانی در لیگ قهرمانان باید آنها را شکست دهیم. کار خیلی سختی خواهد بود، اما در سال 2022 تلاشمان را خواهیم کرد.»

 

در مورد سخت ترین مدافعانی که با آن روبرو شده است:

«جورجیو کیلینی و سرخیو راموس. آنها هر دو سخت و از نظر چغر هستند. آنها تمام ترفندهای کار را می دانند، اما درست عمل می کنند و تقریبا همیشه لبخند بر لب دارند. بازی مقابل آنها دشوار ولی سرگرم کننده هم است.»

Image

از کدام هم تیمی بایرن برای دادن پاس گل ها بیشتر سپاسگزاری؟

لواندوفسکی: «من مدت زیادی است که با توماس مولر بازی می کنم. حتی با چشمان بسته همدیگر را پیدا می کنیم. او می داند من چگونه بازی می کنم، با حرکات من و اینکه کجا توپ را می خواهم آشناست و برعکس.»

 

لواندوفسکی در مورد هدف خود برای سال 2022:

«همان اهداف سال های اخیر: کسب هر چه بیشتر عناوین ممکن، زدن هر چه بیشتر گل و خوشحال کردن هواداران.»

Image

در مورد ناگلزمن:

«او روی تمام جنبه های تاکتیکی تمرکز دارد و در طول بازی انعطاف پذیر است. او می تواند خیلی سریع با موقعیت های درون بازی سازگار شود.»

 

لواندوفسکی درباره راز تناسب اندامش:

«در سر میز غذا از قوانین معرفی شده توسط همسرم آنا که متخصص تغذیه است پیروی می کنم. او کسی است که از فرم من و اینکه چه چیزی را و چه زمانی باید بخورم مراقبت می کند. از وعده های غذایی ناسالم و لاکتوز اجتناب می کنم. فواید [این رژیم] برای بدن من قابل توجه است.»

 

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید