| | | | |

بررسی چند احتمال درباره پیوستن کریستیانو رونالدو به بوروسیادورتموند

به گزارش فوتبال۷۲۴ کریستیانو رونالدو قصد جدایی از منچستریونایتد را دارد و انتقال به بوروسیا دورتموند یک گزینه معقول و مورد تایید او است

باشگاه دورتموند اما علاقه ای به این انتقال نشان نداده است زیرا حقوق رونالدو بالا است ولی با این وجود او توانسته به باشگاه آلمانی کمک کند!
طی دو روز گذشته و پس از انتشار اخباری مبنی بر علاقه ادعایی دورتموند به رونالدو، سهام این باشگاه 2.3 درصد افزایش یافت.

کریستیانو رونالدو مطمئناً می خواهد به بروسیا دورتموند برود، ایجنت او خورخه مندس به باشگاه آلمانی پیشنهاد کرد که مشتری او را جذب کند، اما بوروسیا هیچ علاقه ای به رونالدو ندارد. او خیلی پیر است و به حقوق زیادی نیاز دارد. معامله ای وجود نخواهد داشت و این آخرین فرصت کریستیانو رونالدو برای جدایی از منچستریونایتد، است. هر روزه خورخه مندس فعالانه در حال کار بر روی این انتقال است. خود کریستیانو آماده انتقال به بوروسیا است، زیرا می تواند در یک کشور برتر دیگر قهرمان شود و به بازی در لیگ قهرمانان ادامه دهد.

حالا بوروسیا دورتموند در حال بررسی پیشنهادی برای جذب رونالدو در داخل باشگاه است. مندز از باشگاه می خواهد این کار را انجام دهد. هم انتقال و هم قرارداد قرضی امکان پذیر است.

حالا باید بررسی کنیم که این ادعا که بوروسیا دورتموند با فروش پیراهن های کریستیانو رونالدو می‌تواند مبلغ انتقال او را جبران کند درست است یا نه؟

نه،فروش تی شرت ها نمی توانند ارزش یک بازیکن را دوباره به دست آورند. به طور متوسط، هر باشگاه در آلمان از هر پیراهن فروخته شده تنها 5 تا 7 یورو دریافت می کند. و این فقط در صورتی است که پیراهن رسمی فروخته شود (اگر کسی لباس را از یک فروشگاه غیر رسمی خریداری کرده باشد، باشگاه چیزی دریافت نمی کند)، زیرا این مبلغ درآمدی برای “مجوز” است، یعنی برای نشان باشگاه روی لباس. .

علاوه بر این، باشگاه می تواند در بهترین حالت، 20 یورو دیگر از تی شرت دریافت کند، اگر خود فروشنده باشد، یعنی کیت از فروشگاه رسمی باشگاه خریداری شده باشد.

با توجه به درخواست های رونالدو، بروسیا باید 4-5 میلیون از پیراهن های او را بفروشد تا مبلغ انتقال + دستمزد را جبران کند. برای درک، در کل سال 2021، دورتموند تنها 1.2 میلیون تی شرت فروخت، در حالی که یونایتد تنها 1.8 میلیون فروخت.

پس عملا این معادله روی کاغذ در آلمان شدنی نیست

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید