تاثیر کروناویروس بر اقتصاد فوتبال
| | | | | | | | | |

مقاله روز: بررسی تاثیر کروناویروس بر اقتصاد فوتبال – بخش اول مربیان بازیکنان

فوتبال724- “10 سال طول می کشد تا به جایی برسیم که بودیم”. چهره‌های معروف فوتبال از جمله مدیران، بازیکنان در مورد چگونگی تغییر فوتبال صحبت می کنند. تاثیر کروناویروس بر اقتصاد فوتبال غیر قابل کتمان است.

قسمت اول نظرات مربیان در مورد تاثیر کروناویروس بر اقتصاد فوتبال

پل لامبرت مربی تیم ایپسویچ انگلیس

وقتی سرانجام زندگی به حالت عادی بازگردد، فکر می کنم فوتبال به سمت بهتر تغییر می کند. ما باید تعادل قدرت را بدست آوریم و مسیر اشتباه و طولانی گذشته را تغییر دهیم، و آن را به نفع باشگاه ها برگردانیم. من مطمئناً انتظار دارم که این اتفاق در بخش های پایین تر لیگ برتر رخ دهد، جایی که پیامدهای مالی کووید 19 سخت‌تر می شود. بازیکنان و نمایندگان باید انتظارات خود را پایین بیاورند، و ما کمتر شاهد خواهیم بود که باشگاه های فوتبال برای باج دادن به آنها زیر بار معاملات و قراردادها بروند.

هرکسی که می گوید، “این مرد این پول را می خواهد، و من می خواهم این مبلغ را برای انجام معامله پرداخت کنم”، ممکن است مجبور شود با یک واقعیت جدید روبرو شود. آیا می خواهید این باشگاه به مرز ورشکستگی برود؟ بازیکنان باید درک‌ کنند که پس از آن هیچ باشگاهی وجود نخواهد داشت، که در آن بازی کند! اگر نمایندگان بیش از حد درخواست کنند و باج بخواهند، باشگاه ها بگویند: “مشکلی نیست، ما کار دیگری خواهیم کرد.”

نقل و انتقالات تغییر خواهد کرد و ممکن است بازیکنان جوان بیشتری جذب شوند. در ایپسویچ (تیمی در شهری به همین نام در انگلیس) یک گروه واقعاً با استعداد از جوانان زیر 15 سال و زیر 16 سال به بالا داریم. می دانم که اگر انها را نفروشیم و مبلغ مشخصی خرج کنیم، می توانیم این بچه ها را حفظ کنیم و آنها را پرورش دهیم.

هواداران می توانند با آنها ارتباط برقرار کنند، ولی فعلا در‌حد تماس تلفنی و اینترنتی است. اما فکر می کنم نهایتا اثر مثبت این بحران باعث می شود، هواداران و بازیکنان به هم نزدیک شوند، و جو در اکثر استادیوم ها بهتر شود.

مارک واربرتون مربی کویینز پارک رنجرز

متاسفانه فکر می کنم باید گفت که بسیاری از باشگاه ها این را فرصتی مناسب برای راه اندازی مجدد می دانند. من دیدم که بارنت (باشگاهی قدیمی در شهر لندن)در حال از دست دادن 100,000 پوند در ماه است. چگونه می توان ثابت یا پایدار بود؟

در کویینز پارک رنجرز (باشگاه فوتبالی در لندن) ما 65 پوند را برای هر پوندی که می آوریم خرج می کنیم اما سایرین در لیگ ما 1.75 پوند یا 2.05 پوند هزینه می کنند.

مردم این را با سال 2008 مقایسه می کنند، اما تفاوت در این است که صاحبان باشگاه در این بحران واقعا به چشم خود فروپاشی مشاغل را می‌بینند. با توجه به اینکه مالکان در درازمدت مورد ضرر شدید قرار خواهند گرفت، من واقعاً فکر می کنم 10 سال طول خواهد کشید، تا فوتبال و اقتصاد آن مجددا به وضعیت ثبات قبل کرونا برگردد.

مایکل اویل، استوک سیتی

من فکر می کنم به طور کلی یک رویکرد اصلاح و احتیاط بوجود خواهد آمد. اما من فکر نمی‌کنم که در سطح بالاتر باشگاه ها همچنان به پرداخت پولهای بیشتر برای بازیکنان ستاره ادامه ندهند. من هنوز فکر می کنم هزینه های زیادی را خواهیم دید. بهترین ها هنوز بهترین ها را می خواهند و پول زیادی می‌دهند تا آنها را بدست آورند.

اگر به 5 تا 10 سال گذشته نگاهی بیندازید، یک افزایش باورنکردنی در مقیاس دستمزدهای لیگ برتر رخ داده است، که این امر باشگاه هایی مثل ما را تحت تأثیر قرار می دهد، و باعث پایین آمدن سطح تیم‌هایی مثل ما می‌شود. بازار واقعا از دست در رفته است. من واقعاً از سطح دستمزد تیمهای برتر شگفت زده شده ام.

قسمت دوم نظر بازیکنان در مورد تاثیر کروناویروس بر اقتصاد فوتبال

جوئل بای‌رم، تیم استیونج

زمان بسیار ترسناکی است. در این بازی پول کمتری خواهیم دید و شغل کمتری نیز خواهید داشت. تیم ما استیونج [باشگاه فوتبال استیونج در شهری به همین نام در انگلیس] در ادامه کار است و قرارداد من در تاریخ 30 ژوئن به پایان می رسد. پیشنهادات با رقمی‌ کوچکتر خواهد بود، خصوصاً در سطح ما.

مردم قصد دارند که هزینه‌ها را کاهش دهند. شما همچنین باید در مورد آینده فکر کنید. بعد از اتمام قرارداد هیچ فوتبالی وجود نخواهد داشت، و‌ ما باید شغلی پیدا کنیم. اگر فوتبال تا اواخر سال شروع نشود، سه یا چهار ماه حقوق دریافت نخواهید کرد، بنابراین زمان آن است که وارد دنیای واقعی شوید.

من در ماه نوامبر در رشته روزنامه نگاری فارغ التحصیل شدم و به دنبال مربیگری و تحلیل هستم. اما اگر فوتبالی نباشد، کسی برای مربیگری یا تحلیل استخدام نمی‌شود و باید به دنبال شغل دیگری باشید.

توسین آدارابیویو ، منچسترسیتی (به طور قرضی در بلکبرن)

من معتقدم ممکن است روزهای ابتدایی بازگشت ما به فوتبال تغییر کند، خواه حضور در ورزشگاه باشد یا نحوه رفتن به مسابقات. بسیاری از افراد این تغییرات را دوست ندارند، حتی زمانی که تغییرات بهتر باشد بازهم خوشایند نیستند، اگر این تغییرات در دراز مدت اعمال شود، مطمئناً آرام آرام جامعه شکل می‌گیرد و آن را می‌پذیرد. من فکر می کنم ممکن است در نهایت به شرایط قبل برگردیم.

نوشته‌های مشابه