سایفرت بوندسلیگا
| | |

اگر هالند فوق العاده است، پس چرا در دورتموند بازی می‌کند؟ – ستایش سایفرت رئیس بوندسلیگا یا کنایه؟

فوتبال724- به گفته مارکا، کریستین سایفرت (Christian Siefert) رئیس فعلی بوندسلیگا در مصاحبه اخیرش از دورتموندی ها برای شکست غول های اروپا برای جذب ارلینگ هالند تمجید و تعریف کرد، با وجود اینکه در ابتدا کیفیت مهاجم جوان را به نوعی زیر سوال برد.

ارلینگ هالند با قهرمانی فصل قبل و عملکرد خارق العاده در لیگ قهرمانان و لیگ اتریش برای سالزبورگ، بعد از انتقال به بوندسلیگا، خود را به عنوان یکی از کشنده‌ترین مهاجم های حال حاضر دنیای فوتبال نشان داده است.

او به طور مرتب در آلمان به دنبال پیدا کردن تور های دروازه و فتح دروازه ها یکی بعد از دیگری است. بعد از درخشش مجدد او پس از برگزاری ادامه مسابقات بوندسلیگا؛ ارلینگ هالند به رئال مادرید که به دنبال پر کردن خلا مهاجم جوان و گل زن در خط حمله اش می‌گردد لینک شده است.

وقتی از سایفرت درباره پیش‌بینی نقل و انتقالات پرسیده شد؛ تا قبل از روشن شدن نظرش که او تحت تاثیر ثبت قرارداد هالند با دورتموند به جای یونایتد (که با قدرت بالایی در ژانویه به آنجا لینک شده بود) قرار گرفته، به نظر می‌رسید که می‌خواهد توانایی های مهاجم نروژی را در صحبت هایش بکوبد.

سایفرت در جواب اینکه آیا رفتن هالند از بوندسلیگا می‌تواند نقطه ضعفی برای بوندسلیگا باشد گفت:

رفتن هر بازیکن خوبی می‌تواند مضر باشد، اما من از شما می‌پرسم. اگر هالند بازیکن خوبی است پس چرا در دورتموند بازی می‌کند؟

خبرنگاران از او خواستند تا در این باره بیتشر توضیح دهد. او گفت:

تحسین کردن کسی که مورد توجه سراسر جهان قرار گرفته است، کار آسانی می‌باشد. سخت بودن امضای قرارداد با او قبل از شکوفا شدنش می‌باشد که دورتموند موفق شد. مجددا کار فوق العاده ای انجام دادند.

سایفر گفت که در عقیده شخصی‌اش بوندسلیگا با توجه به سطح بازی تیم های حاضر در آن، به ستاره ها برای جلب توجه تماشاچیان احتیاجی ندارد.

او افزود:

فوتبال ورزشی به هم پیوسته و اجتماعی است. فوتبال همانند بسکتبال نیست! لالیگا دو نفر از بهترین بازیکنان جهان را برای یک دهه به همراه داشت. اتفاقی که تا به حال رخ نداده است. این امر برای آنها موفقیت آمیز بود اما من با روند حال حاضر بوندسلیگا خوشحالم و از آن رضایت دارم.

بازگشت سریع بوندسلیگا (نسبت به بقیه) با نقد های زیادی مواجه شد؛ بعضی از حامیان بوندسلیگا از برگزاری مسابقات در پشت درهای بسته ناراحت بودند و در کل نگران ابتلا بازیکنان به ویروس کرونا و فوت آنها بودند.

در کل سایفرت از برگزاری مجدد بوندسلیگا دفاع کرد. او در این رابطه عنوان کرد که آنها اقدامات احتیاطی زیادی انجام داده اند و از منابع خودشان استفاده کرده اند تا پس از گذشت ماه ها، ورزش را به زندگی مردم برگردانند.

او در پایان اذعان کرد:

ما جان مردم جامعه را به خطر نیانداختیم. وقتی ما می‌توانیم لیگ را از طریق منابع خودمان، بدون درخواست پول از دولت، مجددا شروع کنیم پس چرا این کار را نکنیم؟

مهم تر از آن، آلمان فوتبال را دوست دارد؛ 80 میلیون نفر در سر خود ویروس داشتند، بنابراین ما کمک کردیم تا اپیدمی بتواند این مسئله را فراموش کند. ما فقط می‌خواهیم تحت درمان قرار بگیریم (تشبیه شروع مجدد بوندسلیگا و بقیه لیگ ها) همانند صنعت های دیگر.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید