عملکرد چمبرلین
| | |

چمبرلین چگونه می‌تواند عملکرد تیم را ارتقا ببخشد؟

حذف شدن لیورپول در خانه مقابل اتلتیکومادرید قطعا شب خوبی برای قرمز ها نبود. حالا نیز فصل به خاطر کرونا لغو شده است و سرنوشت آن مشخص نیست.

این وقفه ای که در بازی ها ایجاد شده است فرصت خوبی برای بررسی بیشتر بازیکنان به ما داده است. در این بخش قصد داریم تا به عملکرد الکس اوکسلید چمبرلین بپردازیم. چمبرلین یکی از بهترین عمکلرد های خود را در بازی برگشت مقابل اتلتیکومادرید به نمایش گذاشت. در آن بازی، حرکت های او از سمت راست خط میانی لیورپول، بعد جدیدی به تیم بخشیده بود. گل اول لیورپول نیز ثمرۀ یکی از همین حرکت های چمبرلین بود. او با حرکت از سمت راست خط میانی تا پشت خط طولی محوطه جریمه و ارسال توپ توانست جینی واینالدوم را صاحب توپ کند و واینالدوم نیز از این توپ استفاده کرد و با یک ضربه سر اولین گل را برای تیمش به ثمر رساند.

ترنت الکساندر آرنولد در سه فصل گذشته توانسته بیشترین بازی‌سازی را برای هم‌تیمی های خود انجام دهد. محمد صلاح نیز گلزن‌ترین بازیکن تیم در این فصول شناخته شده است؛ اما چمبرلین با ایفای نقش در پست مهاجم سایه و بازی در پشت محوطه‌ جریمه، قابلیتی را به تیم می‌افزاید که بدون او امکان پذیر نیست.

استفاده قرمزها از جناح راست

مدت ها است که نقش هافبک‌های لیورپول برای همه آشکار شده است؛ آنها در واقع بازی‌سازی را برای فولبک‌های تیم تسهیل می‌کنند. این روش که کلوپ به کار می‌گیرد یک روش قابل اطمینان و ثابت شده است. این روش به حدی موفقیت آمیز بوده است که اکنون بسیاری از تیم‌ها که در بازی‌سازی خط میانی دچار مشکل هستند، به این روش کلوپ روی می‌آورند.
هنوز مشخص نیست که آیا نوع کلاسیک تر شماره 10 در تیم کلوپ جایگاهی دارد یا خیر؟ دیدگاه و سبکی که کلوپ در مورد بازی‌سازی دارد کاملا اثبات شده است. همانطور که گفتیم وظیفه اصلی بازی‌سازی در لیورپول بر عهده آرنولد و رابرتسون است و هافبک ها بیشتر نقش تسهیل کننده دارند؛ این بدان معنا نیست که خط میانی در لیورپول کلوپ جایگاهی ندارد زیرا ما همیشه شاهد آن بوده‌ایم که هافبک های لیورپول چه میزان در ضد حملات و انرژی بخشی به تیم موثر بوده اند. نمونه بارز این روش را می‌توان در بازی برگشت قرمزها در لیگ قهرمانان اروپا مقابل اتلتیکومادرید مشاهده کرد.

مناطقی از زمین که چمبرلین در این فصل بیشترین حضور را داشته است

چمبرلین با استقامت بدنی که دارد به خوبی با حرکت های بدون توپ و رو به جلوی خود، دفاع تیم مقابل را به هم می‌ریزد و فضای لازم را برای سانتر کردن آرنولد و یا نفوذ صلاح و شوت زنی او فراهم می‌کند. او این توانایی را دارد که سریعا خود را به کمک هافبک‌ها برساند و به نحوی آنها را یاری کند.
وقتی چمبرلین در ترکیب قرار می‌گیرد به شدت میل تهاجمی تیم افزایش پیدا می‌کند و همین موضوع یک نگرانی در مورد ضد حملات تیم مقابل ایجاد می‌کند؛ زیرا ممکن است در این شرایط در اثر یک اشتباه کوچک، تیم تاوان بزرگی بدهد؛ شاید همین موضوع علت تعویض چمبرلین با میلنر را در دقایق پایانی بازی با اتلتیکو نشان بدهد. چمبرلین خود نیز به این گونه تعویض ها آگاه است. این بازیکن تنها بازی‌ای که در این فصل نود دقیقه کامل در زمین بازی کرد، بازی مقابل مونتری در جام باشگاه های جهان بود. چمبرلین همیشه از تعویض شدن استقبال نمی‌کند و گاهی نسبت به این تصمیات واکنش نشان می‌دهد؛ این نوع از واکنش‌ها هنگامی که در بازی ماه ژانویه مقابل منچستریونایتد تعویض شد، از این بازیکن مشاهده شد. کلوپ بعد از آن بازی اعتراف کرد که شاید بیش از حد حساس عمل کرده است و نیاز نبود چمبرلین را تعویض کند.

اوکسلید چمبرلین تا اینجای فصل با وجود اینکه در اکثر بازی ها نود دقیقه کامل در زمین حاضر نبوده است هفت گل به ثمر رسانده است. مشخصا او سبکی متفاوت را به عنوان یک هافبک از خود به نمایش می‌گذارد. چمبرلین اکنون بیست و شش سال سن دارد و بیش از پیش نسبت به تیم احساس مسئولیت می‌کند و قطعا اگر کلوپ به او اعتماد کند، چمبرلین نیز جواب اعتماد او را می‌دهد.

نوشته‌های مشابه

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید