| | |

فوربس: آث میلان ارزش سرمایه شهرت را به فوتبال جهان نشان می دهد

فوتبال724– میلان در چند سال گذشته در داخل و خارج از زمین بازی آسانی نداشته است، اما اوضاع در مسیر درستی پیش می رود و باشگاه ثابت می کند که یک نظریه قدیمی درست است. فوربس می نویسد که چگونه این بیماری همه گیر در دو سال گذشته به شدت به دنیای فوتبال ضربه زده است و خود یوفا ضرر و زیان فصل های 2020-2019 و 2021-2020 را 9 میلیارد یورو تخمین زده است، که به این معنی است که ورزش از دیدگاه اجتماعی و اقتصادی در حال تجربه یک نقطه عطف است.

چه چیزی می تواند در طول این دوره نامشخص آینده سرمایه شهرت کمک کند، که در واقع تبدیل به یک منبع ملموس فزاینده در هنگام جلب توجه و تخیل نسل جدید طرفداران می شود.

این جایی است که میلان وارد می شود. روسونری یکی از موفق ترین باشگاه های جهان با تاریخ پر جام هستند و نیروی مالکیت و مدیریت فعلی به علاوه تمایل به بهره برداری از عناصری که قبلاً استفاده نشده بود به ایجاد یک مدل با فضیلت کمک کرده است.

مدیر ارشد ارتباطات پیر دوناتو ورسلونه – که دارای تجارب مدیریتی در نایک، مخابرات، کاستا کروز و شبکه های اجتماعی است – برای کمک به هدایت مدل جدید که حول یکپارچه‌سازی و تقویت ارزش‌های برند میلان ساخته شده است، معرفی شد.

ورسلونه مدیر ارشد میلان در مصاحبه با فوربس گفت:

هدف ما تقویت بیشتر پیوند عاطفی با هواداران و همه سهامداران است. از طریق ایجاد یک استراتژی ارتباطی و روایتی که می تواند به در نظر گرفتن آث میلان در میان باشگاه های فوتبال با بهترین شهرت در جهان کمک کند.

هیچ بخشی مانند این توانایی و آماده سازی ساختار اختصاص داده شده به ارتباطات را آزمایش نمی کند. مدیریت متعادل شور و هیجان، توانایی فعال کردن ارتباطات انعطاف‌پذیر، مدیریت دقیق واکنش‌ها و فراز و نشیب‌ها در دنیای فوتبال، عناصر اساسی برای حفظ اعتبار باشگاه هستند.

هیچ بخش مانند فوتبال احساسات و توجه میلیون ها نفر را جلب نمی کند. فوتبال مدام زیر ذره بین رسانه ها، ذینفعان و میلیون ها هوادار است.

مدیر میلان به فوریس افزود:

به نظر می رسد فوتبال اروپا در واقع فرصتی عالی برای کسانی است که آماده سرمایه گذاری و شاید حتی ریسک هستند. بدیهی است که برای اینکه بتوانیم ارزش آفرینی کنیم، باید روی دگرگونی فرهنگ سازمانی نیز کار کرد و مؤلفه هایی را توسعه داد که تا به امروز کمتر مورد توجه قرار گرفته اند، اما با توجه به تحولات اقتصاد جهانی بسیار مرتبط هستند.

مانند عناصر ارزشی مربوط به ESGها [حاکمیت محیطی، اجتماعی و شرکتی]، ابعاد پایداری و شهرت. در آث میلان هدف ما این است که به عنوان یک برند ورزشی با شهرت جهانی بالا، مبتکر و آوانگارد در نظر گرفته شویم و دیدگاهی از فوتبال را در داخل و خارج از زمین بیان کنیم.

در سال‌های اخیر، میلان با ایجاد استودیوهای اختصاصی خود و تولد تیم ورزش‌های الکترونیکی و همچنین مجموعه‌ای از مشارکت‌های منطبق با چشم‌انداز نوآورانه مانند سونی، اپل، گوگل و راک، مسیر ارتباطی چند جهته را در پیش گرفته است.

ورسلونه افزود:

فوتبال شور خالص و پیوند عاطفی است، پیش نیازهای ضروری برای یک داستان سرایی جذاب و فریبنده. اما باید آگاه باشیم که بیش از سایر زمینه‌ها، نیاز به مسیرسازی برای این همه احساسات، ساختن مسیری مؤثر در میان‌مدت، با ادغام چندین نقطه تماس، ابزار و کانال‌ها در مقیاس جهانی وجود دارد.

همه اینها در شواهد به عنوان یک موفقیت نیز دیده می شود. مطالعه ای که در ماه دسامبر توسط YouGov منتشر شد، آث میلان را به عنوان تحسین برانگیزترین برند در سری آ انتخاب کرد، در حالی که بر اساس تحقیقات Ipsos و StageUp، مدیرعامل میلان – ایوان گازیدیس – مدیر عاملی با بیشترین قدردانی در ایتالیا محسوب می شود.

ورسلونه در پایان گفت:

در فوتبال، کافی نیست که به عنوان یک برند محبوب در نظر گرفته شوید، زیرا به روش خود همه برندها تمایل دارند که به یک برند محبوب تبدیل شوند. برای برتری، باید بتوانید از طریق روش‌های مختلف، رویکردهای فرهنگی و پویایی‌های روابط، تا حد امکان افراد زیادی را عاشق خود کنید.

اما، مهمتر از همه، برای زنده نگه داشتن پیوند عاطفی باید “حساسیت افزایش یافته” داشته باشید. ما باید بدون ترس به سمت آینده پیش بینی کنیم. نگاهی فراتر از آن، با عشق فراوان.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید