| | |

کنفرانس خبری یولیان ناگلسمان سرمربی لایپزیش قبل از فینال جام حذفی آلمان و مارسل سابیتز

در مورد معنای کسب جام از نظر شخص شما:

«البته این یک بازی برجسته است و برای من نیز یک پایان بسیار احساسی است. با این وجود، پس از آن در بوندس لیگا هم بازی خواهیم داشت، که در آن جام هنوز اهدافی داریم. ما می خواهیم رقیبی باشیم که نسبت به سایر باشگاه ها در شرایط برابر به میدان می رود. بهمین دلیل است در دو بازی پایانی لیگ در با فشار کامل پیش خواهیم بورفت.

با این وجود، بازی فردا بسیار مهم است. بسیار خوشحال می شوم اگر بتوانم با جام و دو پیروزی در دو بازی آخر بوندسلیگا از لایپزیگ خداحافظی کنم.

ما فردا بیشترین تلاش خود را خواهیم کرد تا جام را ببریم. اما این هیچ تاثیری در حرفه شخصی من ندارد. بردن جام مربوط به جشن گرفتن قهرمانی همراه با باشگاه و بازیکنان است.»

Image

در مورد تأثیرات شکست شنبه گذشته در بوندسلیگا:

«این روی حس درونی تأثیر دارد. به عنوان مربی، وقتی شما دوباره مقابل همان حریف چند روز بعد بازی می کنید، دید متفاوتی نسبت به بازی دارید و آن را متفاوت تحلیل می کنید. ملاحظات شما فرق میکند. تیم بعد از شکست نا امید شد، اما این خوب است و همچنین عامل انگیزشی درونی را تحریک می کند. اما چون شنبه برنده نشدیم دچار شرایط سخت و مشکلی نشدیم.

ما مطمئنا درس های خود را از آن بازی آموختیم و می دانیم که شنبه چه کاری را به درستی انجام دادیم و چه کاری را به خوبی انجام ندادیم. ما به یک دفاع پایدار و شانس لازم در مسابقه نیاز داریم تا امیدواربه کسب جام باشیم.»

 

درباره معیارهای تعیین کننده قبل از بازی فینال:

«اساسا امیدواریم که دوباره دفاع خوبی انجام دهیم. شنبه این کار را در بخشهایی [از بازی] انجام دادیم، اما نه در کل بازی. ما می خواهیم فردا کمی بهتر عمل کنیم. می خواهیم فردا روی دروازه ها خطرناک تر باشیم و نه اینکه فقط تند تر بدویم و آمار خوب دفاعی [از خودمان] برجا بگذاریم، بلکه می خواهیم سعی کنیم در حالت هجومی بدرخشیم تا به دومین طوفان برتر [خط حمله برتر] در بین باشگاههای بوندس لیگا برسیم.

من با احساس خوب و دغدغه لازم وارد بازی می شوم، اما همچنین با این توقع که شما در اینجا در یک فینال بازی کنید. ما امسال حریفان سرسختی داشتیم. بسیاری از باشگاه های دسته اول و یک حریف که ممکن است به زودی به دسته یک صعود کند. بهمین دلیل از حضور در فینال بسیار افتخار می کنیم.»

Image

در مورد وضعیت بازیکنان مصدوم:

«آنخلینو مدافع چپ برای فینال جام حذفی در دسترس نیست. این بازیکن اسپانیایی به دلایل ورزشی به برلین سفر نکرد.

حتی تایلر آدامز فینال را از دست خواهد داد. این جوان 22 ساله به موقع از کمردرد خلاص نشد.

در مقابل، کریستوفر انکونکو که اکنون دوباره بدون درد است و در دسترس است.»

مارسل سابیتزر :

در مورد وضعیت احساسی قبل از فینال:

«اول از همه، من واقعا مشتاقانه منتظر بازی هستم. فینال دو سال پیش بجز نتیجه – بسیار سرگرم کننده بود. شما از باخت در فینال درس می گیرید، بالغ تر می شوید، اما واقعا برای بازی فردا به ما کمکی نمی کند. همه کارها انجام شده است، جای هواداران خالی است. این واضح است، اما ما به خوبی آماده می شویم و می دانیم چه انتظاری داشته باشیم. بازیکنان دورتموند از کیفیت بی رحمانه ای برخوردار هستند. ما همه تیم ها را شکست می دهیم! تک تک بازیکنان، ما به عنوان یک تیم، بخاطر شهر؛ “این یک چیز ویژه برای هواداران و باشگاه خواهد بود.”»

درباره نقش او به عنوان کاپیتان:

«اعتمادی که مربی و تیم به من داشته اند باعث افتخار من است. سعی می کنم بیشترین تلاشم را انجام دهم و در زمین جلو بروم. این موضوع در زندگی شخصی به من نیز کمک کرده است. من در نقش کاپیتان بسیار راحت هستم و همیشه می خواهم تیم را رهبری کنم. این خواسته من است.»

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید