| | |

گزارش حذف آلمان از یورو 2020

یواخیم لو پس از باخت 2-0 آلمان مقابل انگلیس در مرحله یک شانزدهم نهایی یورو 2020 ناامید شد

آلمان در آخرین مسابقه رسمی لوو بعنوان سرمربی در ومبلی از یورو حذف شد …

 

اینکه آلمان به دلیل باخت 2-0 به انگلیس در ومبلی به لطف گلزنی رحیم استرلینگ و هری کین از مسابقات قهرمانی اروپا کنار رفت، دقیقا برای یواخیم لو آهنگ قو نبود. همیشه این احتمال وجود داشت که در حضور 45000 هوادار در ومبلی که بیشتر آنها متشکل از هواداران انگلیس بودند، شرایط به نفع انگلیس باشد، ولی قبل از اینکه هانسی فلیک جایگزین لوو شود، آلمان در آخرین مسابقه رسمی لوو بعنوان سرمربی مانشافت، از یورو حذف شد.

در بیشتر زمانهای بازی، به ویژه در نیمه اول، آلمان موقعیتهای خود را ایجاد کرد و نزدیک بود انگلیس را شکار کند. تیمو ورنر در نیمه اول موقعیت مناسبی داشت و کای هاورتز در میانه نیمه دوم جردن پیکفورد را مجبور به یک سیو عالی کرد. در لحظاتی، فشار از طرف آلمان بود، و با توجه به صحبت های پس از مسابقه، لوو از اینکه تیمش از موقعیت هایی که ایجاد کردند استفاده نکرد، ابراز پشیمانی کرد. (Tz):

«این یک ناامیدی بزرگ برای همه ما است. باور و اعتماد به تیم کاملا وجود دارد. متأسفانه، ما از شانس و فرصتهای خود استفاده نکردیم – اکنون ما حذف شدیم. ما در چهار هفته گذشته سخت کار کردیم، بچه ها بخوبی بار تمرینات را تحمل کردند.»

Thomas Muller missed a glorious chance to equalise for Germany against England on Tuesday

The Bayern Munich star was 1 on 1 with Jordan Pickford but dragged his effort wide of the goal

تصمیم گرت ساوت گیت برای جایگزینی جک گریلیش بجای بوکایو ساکا در دقیقه 69 ثابت کرد که این تصمیم یک تغییر دهنده بازی و تاثیرگذار است و کاپیتان استون ویلا در دقیقه 75 در بنا نهادن گل استرلینگ نقش داشت. اندکی پس از شکسته شدن قفل دروازه ها، توماس مولر از پاس اشتباه و کم دقت استرلینگ استفاده کرد و از جان استونز و هری مگوایر عبور کرد و یک فرصت تک به تک را از دست داد. او شوت خود را با فاصله دوری از تیر به اوت زد. برای لوو، آن لحظه تعیین کننده مسابقه بود که واقعا می توانست رویه بازی را تغییر دهد: «به طور معمول، توماس این موقعیتها را از دست نمی دهد. صحبت در مورد همه چیز بلافاصله بعد از بازی دشوار است. در حال حاضر، همه بازیکنان در سکوت مطلق به سر می برند. همه به شدت ناامید هستند.»

همانطور که برای تساوی 2-2 برابر مجارستان و بخشهایی از بازی افتتاحیه مرحله گروهی مقابل فرانسه اتفاق افتاد، لوو احساس کرد که تیمش خلاقیت مناسبی در حمله ندارد. ساوت گیت تصمیم گرفته بود که در ترکیب اصلی، استونز، مگوایر، کایل واکر، لوک شاو و کایران تریپیر را در یک سیستم پنج دفاعی، اما در بعضی مواقع، سیستم 3 دفاعه با دو وینگر قرار دهد. لوو احساس کرد که تیمش در شکستن و نفوذ به عمق مشکل دارد: «ما در جلو در خط حمله از قدرت نفوذ کمی برخوردار بودیم. ما هنوز دو موقعیت عالی داشتیم. ما بسیار ناامید هستیم. [سرژ] گنبری و [لروی] سانه توانایی خود را نشان ندادند. آنها واقعا بازیکنان خوبی هستند.»

لوو در دقیقه 92 جمال موسیالا را وارد زمین کرد، بنابراین زمان زیادی وجود نداشت كه این بازیکن 18 ساله بتواند کاری انجام دهد و تلاش كند و مانند آنچه در تساوی مقابل مجارستان انجام داد تاثیر معناداری داشته باشد. لوو اصرار داشت که تصمیمش به درنگ طولانی مدت برای آوردن او به این دلیل است که آمادگی جسمانی او دقیقا به اندازه ای نیست که مردم فکر می کنند ممکن است باشد و مردم بر اساس مثبت بودن وی در مقابل مجارستان و کمک به خلق گل مهم لئون گورتسکا قضاوت می کنند:

«او بعد از یک بازی در جایی نیست که بعضی ها فکر می کنند. ما زیرکی نداشتیم، و تیم هنوز هم باید رشد کند. ما روحیه تیمی خوبی ایجاد کرده ایم. استقامت نداشتیم.»

 

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید