آرسنال تابستان
| | |

گزارش روز: از اوبامیانگ تا مسوت ‌اوزیل، تابستان پیشرو و تفکرات آرتتا سرمربی آرسنال در بازار

فوتبال724– توپچی ها حتی قبل از اینکه بازار نقل و انتقالات وضعیت بحرانی پیدا کند، محدودیت های مالی زیادی داشتند، به این معنی که میکل آرتتا سرمربی آرسنال برای خرید در تابستان قدرت مانور زیادی نداشت.

وقتی او در ماه دسامبر به شمال لندن آمد، میکل آرتتا منتظر فصل نقل و انتقالات تابستان بود. به عنوان نقطه‌ای که واقعاً می توانست شروع به چینش خود در ترکیب آرسنال کند.

او نسبت به بازیکنانی که در امارات می خواهد چشم انداز روشنی دارد و به خوبی می داند که در صورت شروع نقل و انتقالات، توپچی ها باید شکافی که اکنون با باشگاه های پیشرو لیگ برتر وجود دارد را ترمیم کند.

آرتتا می خواهد تعدادی چهره جدید برای تقویت تیمش به امارات بیاورد، اما می داند که با وجود عدم اطمینان مالی ناشی از بیماری کروناویروس و همچنین عدم حضور آرسنال در لیگ قهرمانان، صندوق مالی برای نقل و انتقالات محدود خواهد بود.

بنابراین، بازیکنانی باید برای ورود بازیکنان جدید به فروش بروند، به این معنی که چندین عضو تیم آرتتا با آینده نامشخصی روبرو هستند.

غیرقابل‌ فروش ها

بازیکنان زیادی در تیم آرسنال وجود ندارند که شما واقعاً آنها را غیرقابل فروش بدانید، به خصوص با توجه به نیاز باشگاه شمال لندنی به دلیل تأثیر مالی کروناویروس.

اما غیرقابل تصور است که برند لنو با توجه به فرم استثنایی خود در این فصل و این واقعیت که در 28 سالگی فرم خوبی دارد، او به فروش برسد. آخرین کاری که آرسنال در تابستان امسال ممکن است انجام دهد این است که به دنبال یک دروازه بان جدید باشد.

گابریل مارتینلی یکی دیگر از بازیکنانی که تابستان امسال غیرقابل فروش خواهد بود. این نوجوان برزیلی سال گذشته به عنوان بازیکنی ناشناخته از ایتانو به شمال لندن آمد.

او در اولین فصل خود در انگلیس 10 گل به ثمر رسانده است و این پتانسیل را دارد که به یکی از هیجان انگیز ترین استعدادهای جوان اروپا تبدیل شود. با توجه به کیفیت او و میزان پیشرفت وی در طی چند سال آینده، گزینه ‌فزوش‌ برای او معقول نیست.

بوکایو ساکا تنها یک سال از قراردادش باقی مانده است، بسیار بعید است که آرسنال تابستان امسال فروش این نوجوان را در نظر بگیرد. با توجه به نوع پولی که در این مرحله برای او دریافت می کند، آنها ترجیح می دهند مذاکرات پیرامون توافق جدید را ادامه دهند و امیدوارند که او قلم را روی کاغذ بگذارد و آینده بلند مدت خود را در باشگاه تضمین کند.

سایر بازیکنان آرسنال که فروش آنها بعید به نظر می رسند کیران تیرنی، ژاکا، هکتور بیرین و نیکلاس په‌په هستند.

بازیکنان مجهول

در مواجهه با آن، شما فکر می کنید اوبامیانگ با توجه به میزان گل هایی که به ثمر می رساند فروش او برای تیم می تواند غیرقابل تحمل تلقی شود. اما در 31 سالگی و به دلیل انقضای قراردادش در سال 2021، آرسنال در صورت ورود یک پیشنهاد جذاب پس از باز شدن پنجره نقل و انتقالات، تصمیم بزرگی برای او خواهد گرفت.

در حالت ایده آل، نوک حمله توپچی ها قرارداد جدیدی را امضا می کنند و در لندن ماندگار ‌می ‌شود. اما اگر او با تمدید موافقت نكرد، آرسنال میتواند او را با رقم معقولی بفروشد.

آرسنال باید الکساندر لاکازت را که به تازگی به عنوان بازیکن فصل معرفی شده بود، قانع کند. مهاجم فرانسوی پس از آسیب دیدگی مچ پا در اوایل فصل برای رسیدن به فرم ایده‌ آل تلاش کرده است.

اگرچه تنها دو سال از قراردادش باقی مانده، جای تعجب نخواهد بود اگر آرسنال اجازه دهد او به تیمی دیگر برود. اگر یک پیشنهاد قابل توجهی برسد یا اینکه اتلتیکو مادرید بخواهد او را وارد معامله توماس پارتی کند، آرسنال به خروج او رضایت می‌دهد.

لوکاس توریرا از زمان ورود از سامپدوریا در سال 2018 در بین طرفداران بسیار محبوب است، اما او تلاش کرده تا یک موقعیت منظم را در ترکیب اصلی و خط هافبک، زیر نظر اونای امری و میکل آرتتا حفظ کنند. علاقه برخی از باشگاههای سری آ به او وجود دارد و اگر تابستان امسال پیشنهاد ارائه شود، آرسنال ممکن است این موضوع را در نظر بگیرد، خصوصاً اگر هافبک دیگری را وارد تیم کند.

متئو گوندوزی وقتی در سال 2018 از لورینت به آرسنال پیوست. تأثیر خوبی در تیم داشت. او بازیکنی است که آرسنال تمایلی به فروش او ندارد. اما نگرش او در بعضی اوقات مورد تردید بوده است، و او در طول اردوی تمرینی زمستانی در دوبی با میکل آرتتا مشاجراتی داشت. اگر آرسنال تصمیم به فروش او بگیرد، جای تعجب دارد، اما یک پیشنهاد به اندازه کافی بزرگ می تواند آنها را مجاب کند که بازیکن فرانسوی را به فروش برسانند.

یک ستاره که آرسنال شدیدا مایل به فروش اوست، مسوت اوزیل است. اما ین بازیکن آلمانی در لندن خوشحال است و نماینده وی بارها اعلام کرده که تا زمان انقضای قراردادش در سال 2021 لندن را ترک نخواهد کرد.

قابل پیش بینی برای فروش یا ترک ‌باشگاه

یکی از مناطقی که می تواند تغییرات بزرگی داشته باشد خط دفاعی است، با رسیدن ویلیام سالیبا در پایان فصل انتظار می رود انتقال قرضی پابلو ماری دائمی شود.

سوزاتس و شکودران مصطفی در سال پایانی قراردادهای خود قرار دارند و پیشنهادهایی برای آنها به آرسنال رسیده است. کنستانتینوس ماوروپانوس در حال حاضر با قراردادی قرضی برای نورنبرگ بازی میکند و در حال حاضر چند باشگاه بوندس لیگا مایل به خرید دائمی این بازیکن هستند.

با توجه به اینکه اکنون کیرن تیرنی وضعیت خوبی دارد و بوکایو ساکا ویژگی های خود در دفاع چپ را نشان داده است، آرسنال اگر پیشنهاد خوبی برای سئاد کولاشیناچ برسد اجازه می‌دهد این بازیکن لندن را ترک‌ کند.
محمد الننی و هنریخ مخیتاریان که به ترتیب در این فصل در بشیکتاش و رم به صورت قرضی به سر می برند، اجازه خروج دائمی خواهند داشت. اینسلی مایتلند نیلز هم اجازه ترک تیم را دارد.

نسل بعدی در شمال لندن

آرسنال چند جوان با استعداد دارد که آرتتا می خواهد در باشگاه آنها را حفظ کند. ادی نکتیا، جو ویلوک و ریس نلسون باید فصل آینده در ترکیب تیم اول نقش اصلی را ایفا کنند در حالی که امثال فلورین بالوگون و میگوئل آزیز در این فصل اولین بازی خود برای تیم اصلی را انجام دادند.

مت اسمیت، پاسور عالی در میانه میدان، تمرینات زیادی را با تیم اول انجام داده است و می تواند در فصل آینده فرصت های زیادی برای بازی کسب کند. دو بازیکن که ممکن است مجبور به جابجایی شوند جوردی آسای توتو و بن شف هستند.

اسای توتو در حالی که به طور قرضی در آلمان با بوخوم بازی میکند و بازی او چشمگیر بوده و نمی خواهد وقتی به انگلیس بازگردد در تیم فوتبال زیر 23 سال بازی کند و علاقه به تیم اصلی دارد.

اگر هکتور بیرین به سطح قبلی خود برگردد و سدریک سوارس هم در آرسنال بماند یا مکس آرونز از نورویچ جذب شود، مطمئناً اجازه ترک تیم به اسای توتو داده می‌شود.

در دسترس برای قرارداد قرضی

راب هولدینگ به شدت نیاز به زمان بازی دارد و از یک قرارداد فصلی بهره می برد او برای بهتر شدن نیاز به بازی‌ مداوم دارد.

ممکن است آرسنال در صورت پیشنهادی مطلوب اجازه دهد تا او به صورت دائمی تیم را ترک کند. اما قرارداد قرضی گزینه جذاب تری برای باشگاه است، زیرا به این مهاجم جوان امید دارند.

کالوم چمبرز قرار است به دلیل مصدومیت صلیبی خود در پایان سال برگردد و می تواند در ماه ژانویه کاندیدای برای قرارداد قرضی باشد و در فصل ۲۰۲۰_۲۰۲۱ به تیم بپیوندد.

امیل اسمیت که نیمه دوم فصل را با هادرزفیلد در مسابقات چمپیون‌شیپ سپری کرده، ممکن است دوباره به میدان برود. تایریس جان جولز نیز ممکن است قرارداد قرضی‌اش تمدید شود، مهاجم جوان که در این فصل مدتی را با لینکلن گذراند ممکن است فصل جدید را نیز‌ در همانجا بماند تا به سطح مطلوبی برسد.

قراردادهای تمام شده و غیرقابل تمدید

دیوید لوئیز در پایان فصل قراردادش به پایان می‌رسد و این باشگاه هنوز پیشنهاد جدیدی را برای وی پیشنهاد نکرده است، زیرا این بند اجازه داده تا 12 ماه دیگر مدت اقامت خود را تمدید کند. بنابراین او می توانست در پایان فل باشگاه را ترک کند، هرچند انتظار این است که در نهایت قرارداد جدیدی به او پیشنهاد شود.

آرسنال تابستان امسال هیچ بازیکن ارشد دیگری ندارد که از قرارداد خارج شود. اما آنها برخی از بازیکنان را تا پایان فصل به صورت قرضی می گیرند.

دنی سبایوس با توافق قرضی خود که حاوی بند خرید نیست برای بازگشت به رئال مادرید آماده خواهد شد.

انتظار می رود پابلو ماری قرارداد قرضی خود از فلامینگو را تبدیل به قراردادی دائمی کند، اما هنوز مشخص نیست که سدریک سوارس برای طولانی مدت در شمال لندن خواهد ماند یا بعد از قراردادش این تیم را ترک می‌کند.

مدافع راست در تابستان پس از پایان قراردادش با ساوتهمپتون، یک بازیکن آزاد خواهد بود، اما آرسنال هنوز تصمیم نگرفته است که آیا به او پیشنهاد دهد یا خیر.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید