| | |

بررسی اهداف بایرن مونیخ در پنجره نقل و انتقالاتی تابستانی

فوتبال724– در این مقاله قصد داریم، اهداف بایرن مونیخ و گزینه هایی که این باشگاه آلمانی طبق گفته رسانه های معتبر به عنوان هدف اصلی خود معرفی کرده است، را بررسی کنیم و در مورد آن ها بحث کنیم.

به گفته یان کریستین درسن مدیر مالی بایرن مونیخ، این باشگاه در سال ۲۰۲۰ پنجره شلوغ و پر خرجی خواهد داشت و مونیخی ها به دنبال تقویت و ساختن تیمی قدرتمند برای آینده هستند.

لروی سانه، کای هاورتز، دایوت اوپامکانو و سرجینیو دست، اهداف بایرن مونیخ در پنجره نقل و انتقالات تابستانی هستند. به گفته نشریه ها، اگر بایرن مونیخ قصد جذب هر ۴ بازیکن را دارد، می بایست حدود ۳۰۰ میلیون یورو هزینه کند!

لروی سانه

بعد از خداحافظی آرین روبن و فرانک ریبری از بایرن، اولی هوینس (مدیر سابق بایرن مونیخ) اعلام کرد که حاضر است در پست وینگر چپ هزینه خوبی را برای جذب جایگزین ریبری پرداخت کند. بعد از بررسی چند گزینه مختلف مونیخی ها به لروی سانه ای ابراز علاقه کردند که از شرایط خود در منچسترسیتی راضی نیست. بعد از مذاکرات طولانی مدت و تلاش های سران بایرن و توافق شخصی آن ها با لروی سانه، سانه در بازی سوپر جام انگلستان مقابل لیورپول مصدوم شد (پاره شدن رباط صلیبی) و پرونده انتقال سانه به بایرن مونیخ در تابستان بسته شد!

در ژانویه فصل جاری، سانه قصد داشت به بایرن بپیوندد و حتی ایجنت خود (دیوید بکهام) را اخراج کرد و فالی رمضانی (ایجنت جروم بوآتنگ) که به جا به جایی بازیکنان از باشگاه هایشان شناخته میشود را جایگزین کرد. اما سران بایرن مونیخ به دلیل مبلغ درخواستی منچسترسیتی (۱۰۰+ میلیون یورو) و مصدومیت طولانی مدت سانه و بهبود نیافتن کامل او، ترجیح دادند این انتقال را در تابستان انجام دهند.

حالا بعد از گذشت دو ماه از ژانویه، نشریه بیلد اعلام کرد که حسن صالحمیدزیچ مدیرورزشی بایرن، ملاقاتی را با مدیربرنامه جدید سانه در مونیخ داشت و مذاکرت رسمی با منچسترسیتی را در ماه جاری شروع خواهد کرد.

در روزهای گذشته نیز ایجنت جدید سانه اذعان کرد که سانه خواهان پیوستن به بایرن مونیخ است، و اعتقاد دارد با بایرن مونیخ میتواند فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود.

سم لی و کریستین فالک دو خبرنگار معتبر و نزدیک به دو باشگاه منچسترسیتی و بایرن مونیخ، انتقال لروی سانه به بایرن مونیخ را قطعی میدانند. مبلغ انتقال سانه به بایرن مونیخ بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون یورو تخمین میشود.

 

کای هاورتز

کای هاورتز ستاره آلمانی و ملی پوش بایرلورکوزن که در فصل گذشته بوندسلیگا موفق به ثبت آمار ۱۷ گل و ۳ پاس گل شد، یکی از اهداف بایرن مونیخ در پنجره نقل و انتقالاتی، و بازیکن مورد علاقه هانسی فلیک است که کارل هاینتس رومنیگه و حسن صالحمیدزیچ تلاش میکنند او را به آلیانز آرنا بیاورند.

هاورتز در نیم فصل اول بوندسلیگا به دلیل مصدومیت و از دست داد یولیان برانت که به بوروسیا دورتموند پیوست عملکرد خوبی از خود بر جای نگذاشت، و با ۲ گل و ۱ پاس گل کار خود را به اتمام رساند!

در نیم فصل دوم، هاورتز با قدرت شروع کرد و در بوندسلیگا و دی اف بی پوکال ستاره تیم خود بود. هاورتز تنها در ۸ بازی بوندسلیگایی آمار ۴ گل و ۵ پاس گل را ثبت کرد، تا علاقه بایرن مونیخ به این ستاره آلمانی افزایش یابد.

در واقع بایرن از فصول گذاشته هاورتز را زیر نظر داشت، و در فصل گذشته قصد داشت این ستاره آلمانی را به آلیانز منتقل کند، اما رودی فولر مدیر باشگاه بایرلورکوزن اعلام کرد که در حال حاضر هاورتز را غیر قابل فروش میداند. بعد از صحبت های فولر، کار هاینتس رومنیگه مدیر اجرائی بایرن مونیخ اعلام کرد که صحبت هایی با فولر خواهد داشت تا شرایط این انتقال را برای فصل بعدی (امسال) جویا شود.

بعد از گذشت حدود یک سال از این اتفاقات پیتر بوش سرمربی بایرلورکوزن در مصاحبه ای اعلام کرد که شانس ماندن کای هاورتز برای فصل بعد خیلی اندک است و بایرلوکوزن توانایی نگهداری او برای فصل بعد را ندارد.

به گزارش رسانه های مختلف باشگاه های زیادی از جمله رئال مادرید، منچستریونایتد و بارسلونا و لیورپول به این ستاره آلمانی علاقه مند هستند، اما هاورتز خواهان پیوستن به بایرن مونیخ است.

مبلغ ۱۳۰-۱۰۰ میلیون یورویی که رودی فولر برای هاورتز میخواهد تنها مانع این انتقال است!

هر چند ایجنت کای هاورتز میگوید ویروس کرونا تأثیری بر قیمت انتقال بازیکن نخواهد داشت و رودی فولر مبلغی نجومی برای انتقال میخواهد و در نظر دارد قراردادی یک ساله با هاورتز امضا کند (به گفته کیکر)، اما سران بایرن مونیخ با توجه به گفته هاورتز که میخواهد چالش جدیدی را تجربه کند و شرایط به وجود آمده (ویروس کرونا)، امیدوار هستند کای هاورتز را با مبلغی معقول جذب کنند.

 

دایوت اوپامکانو

دایوت اوپامکانو مدافع فرانسوی جوان و آینده دار لایپزیگ که به احتمال زیاد در تابستان از این تیم جدا خواهد شد، یکی از اهداف بایرن مونیخ خواهد بود.

بعد از افت جروم بوآتنگ که زمانی ستون بایرن و تیم ملی آلمان بود، رسانه های معتبر آلمانی گزارش می دهند که سران بایرن مونیخ مصمم هستند دایوت اوپامکانو را برای جانشینی بوآتنگ به خدمت بگیرند.

نشریه معتبر فرانس فوتبال در یک گزارش عنوان میکند، زمانی که لایپزیگ در بوندسلیگای ۲ حضور داشت، اوپامکانو علاقه داشت که به بایرن بپیوندد.

کرستین فالک خبرنگار نزدیک به باشگاه بایرن مونیخ نیز گزارش میدهد که بایرن در سال ۲۰۱۶ پیشنهادی به اوپامکانو ارائه داد که توسط مدیرورزشی وقت لایپزیگ رد شد.

در روزها و هفته های گذشته، اخباری مبنی بر اینکه دیوید آلابا خواهان ترک بایرن مونیخ است منتشر شد. اگر این اتفاق رخ دهد، بدون شک بایرن مونیخ به سمت اوپامکانو خواهد رفت چرا که ایده بایرن این است که از آلفونسو دیویس و لوکاس هرناندز برای سمت چپ استفاده کند، و اوپامکانو را برای پست دفاع وسط جذب کند اما در هر صورت (حتی اگر آلابا باشگاه را ترک نکند) بایرن مونیخ به دنبال یک مدافع راست پا است و اوپامکانو در صدر لیست خرید صالحمیدزیچ قرار دارد.

رئال مادرید و بارسلونا نیز از جمله تیم هایی هستند که علاقه زیادی به پرداخت بندفسخ ۶۰ میلیون یورویی این مدافع فرانسوی نشان داده اند.

زیر نظر هانسی فلیک و تیم جذابش هر بازیکن جوانی میتواند پیشرفت کند و بدون شک این یک فرصت عالی برای اوپامکانو خواهد بود که مانند جروم بواتنگ و دیگر مدافعان بایرن مونیخ تاریخ سازی کند.

بایرن مونیخ با فروش کورنتن تولیسو، جروم بوآتنگ، خاوی مارتینز و فعال نکردن بندفسخ ۱۲۰ میلیونی فیلیپه کوتینیو در تابستان میتواند به راحتی بندفسخ ۶۰ میلیونی دایوت اوپامکانو را فعال کند و دستمزد خوبی برای او در نظر بگیرد.

کالچو مرکاتو (رسانه ایتالیایی) گزاش میدهد که بایرن مونیخ از شانس خوبی برخوردار است تا بندفسخ ۶۰ میلیونی دایوت اوپامکانو را فعال کند.

 

سرجینیو دست

سرجینیو دست استعداد ۲۰ ساله و محصول آکادمی آژاکس، متولد آمستردام هلند و بازیکن تیم ملی آمریکا (بازی در آمریکا را به هلند ترجیح داد) دیگر گزینه مورد علاقه بایرن مونیخ برای تقویت پست دفاع راست خود می باشد.

بایرن در حالی میخواهد دست را به مونیخ بیاورد که در فصل جاری عملکرد خیلی خوبی از خود به جای گذاشت، و نصیر مزروعی مدافع راست شناخته شده آژاکس را نیمکت نشین کرد.

حسن صالحمیدزیچ مدیروزشی بایرن به هلند سفر کرد و بازی آژاکس و آیندهوون را از نزدیک تماشا کرد که دست عملکردی بدون نقصی از خود به جای گذاشت و نمره خوبی (۷.۵) را به دست آورد.

سرجینیو بازیکنی خلاق و تکنیکی است، و کارهای دفاعی را به خوبی انجام میدهد. بعد از اینکه یاشوا کیمیچ به پست هافبک منتقل شد، بنجامین پاوارد که از اشتوتگارت به بایرن پیوست (۳۵ میلیون یورو) تقریبا در همه بازی در پست دفاع راست فیکس بازی کرد و نمایش خوبی از خود نشان داد. حالا بایرن میخواهد با جذب کردن دست، هم پاوارد را به چالش بکشد، هم به او استراحت بدهد، و البته از او به عنوان دفاع وسط نیز استفاده کند.

بایرن مونیخ همیشه و در هر دوره ای دنبال جذب استعداد و پروش آن ها بوده، از این دوره میتوان به سرژ گنابری، یاشوا کیمیچ و حتی نیکلاس زوله و کینگزلی کومان اشاره کرد که در مونیخ پیشرفت کردند.
پس با خرید بازیکنی شبیه به آلفونسو دیویس که در این فصل عملکرد خیره کننده ای از خود نشان داد، هم رضایت هانسی فلیک که به پرورش استعدادها علاقه زیادی دارد جلب خواهد شد، هم مدیران بایرن مونیخ مبالغ زیادی برای خرید بازیکنان گران قیمت پرداخت نخواهند کرد.

بایرن در زمستان (ژانویه) پیشنهاد ۲۰ میلیون یورویی به آژاکس ارائه داد اما توسط این باشگاه رد شد.

هر چند شنیده میشود آژاکس بعد از ویروس کرونا میخواهد دست را نگه دارد، اما با توجه به علاقه سرجینیو دست به پیوستن به بایرن مونیخ و پیشنهاد جذاب این باشگاه، احتمال انجام این انتقال خیلی بالا خواهد بود.

قیمت انتقال دست بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون یورو خواهد بود.

باید دید از این اهداف بایرن مونیخ کدام در تابستان به آلیانز خواهند آمد؟

 

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید