احیای گوتزه
| | | | | | | |

شواینی، ماتئوس و افنبرگ در مورد احیای ماریو گوتزه می گویند

فوتبال724- ملی پوش سابق آلمان، ماریو گوتزه در پایان فصل بوروسیا دورتموند را ترک می کند. اما هم تیمی سابق وی به احیای او اعتقاد دارد و می گوید بهترین سال های او هنوز در پیش است.

ستاره سابق آلمان باستین شواین اشتایگر پس از تأیید اینکه وی تابستان امسال بوروسیا دورتموند را ترک خواهد کرد، از ماریو گوتزه برای موفقیت در باشگاه بعدی خود حمایت کرده است.

چند روز پس از اینکه مربی زنبورها لوسین فاوره اعتراف کرد که این بازیکن 27 ساله با سبک بازی آنها مطابقت ندارد، مایکل زورک مدیر ورزشی دورتموند تأیید کرد که برنده جام جهانی با انقضای قراردادش در پایان فصل وستفالن را ترک خواهد کرد.

گوتزه هشت سال را در دو مقطع در دوتموند بازی کرد. اما این مهاجم در این فصل فقط در 20 بازی به میدان رفته است. زیرا از زمان بازگشت وی به وستفالن در سال 2016 نتوانسته مطابق انتظارات باشد.

اما شواین اشتایگر می گوید بازیکن سابق بایرن مونیخ به اوج بدنی خود نزدیک می شود و اطمینان دارد که در یک باشگاه جدید مستقر خواهد شد.

شواینی گفت:

من فکر می کنم، بسیار مایه تاسف است، ما همه می دانیم که ماریو گوتزه در جوانی استعداد بزرگی داشت.

وی گفت:

اکنون در سن 27 یا 28 سالگی، این بهترین سن در فوتبال است.

لازم نیست بهترین باشگاه در اروپا باشد، اما من امیدوارم که او یک باشگاه پیدا کند که در آن بازی کند.

گوتزه با انتقال به سری آ ایتالیا و باشگاه های رم، لاتزیو و میلان ارتباط دارد، در حالی که لیگ برتر نیز به عنوان یک مقصد بالقوه مورد توجه وی قرار گرفته است.

اما لوتار ماتیوس، اسطوره آلمان معتقد است که انتقال به هرتابرلین یک تصمیم عاقلانه است.

ماتاتوس گفت:

اگر او می خواهد در بوندس لیگا بماند، باید به هرتا برود. این ایده جذابی است. او می تواند کیفیت بازی در هرتا را بهبود بخشد.

در همین حال، اشتفان افنبرگ هافبک سابق بایرن و آلمان، می گوید مایه تاسف است که غول های بوندس لیگا نمی توانند جایی برای او پیدا کنند، اما احساس می کند کمبود سرعت گوتزه یک ضعف بزرگ است.

افنبرگ در ستون اسپرت وان مورد احیای گوتزه نوشت:

متأسفانه سیستم فعلی دورتموند جایی برای ماریو گوتزه جایی ندارد. من فکر می کنم گوتزه یک فوتبالیست برجسته است.

بزرگترین نقطه ضعف او سرعت است. فاوره در سیستم 3-4-3 در دورتموند می خواهد سرعت داشته باشد. گوتزه در مقایسه با جیدون سانچو یا مارکو رویس آن را ندارد.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید