وضعیت چلسی
| | |

گزارش روز: بررسی وضعیت چلسی پیش از آغاز دوباره پریمیرلیگ بعد از همه گیری کروناویروس

فوتبال724– وقتی چلسی برای مصاف با استون ویلا روز یکشنبه به میدان می رود، 105 روز از آخرین مسابقه رقابتی آنها می گذرد. وضعیت چلسی را پیش از آغاز دوباره پریمیرلیگ بررسی می کنیم.

همه گیری کرونا ویروس کل جهان را ویران کرده است و بر هر جنبه ای از جامعه تأثیر گذاشته است.

فوتبال انگلیس آماده از سرگیری است و مطمئناً مانند گذشته نخواهد بود. برای تیمها، هیچ هواداری وجود نخواهد داشت، تمام بازی های لیگ برتر تا پایان فصل 2019-20 پشت درهای بسته برگزار می شود.

چلسی وقت کمی برای درک واقعیت جدید دارد. فرانک لمپارد و بازیکنانش مجبور هستند خود را سازگار کنند و وضعیت چلسی را بهبود بخشند، زیرا باید کاری مهم انجام دهند، صعود به لیگ قهرمانان فصل آینده.

این آسان نخواهد بود. چلسی در حال حاضر ممکن است در رده چهارم جدول رده بندی لیگ برتر قرار بگیرد اما جایگاه آنها به هیچ وجه راحت نیست.

#
تیم
بازی
برد
تساوی
باخت
زده
خورده
تفاضل
امتیاز
10
برنلی
پ
ت
ت
پ
ش
38
15
9
14
43
50
-7
54
11
ساوتهمپتون
ت
ت
ت
پ
پ
38
15
7
16
51
60
-9
52
12
اورتون
ت
ش
ت
پ
ش
38
13
10
15
44
56
-12
49
13
نیوکاسل
ش
ش
ش
ت
ش
38
11
11
16
38
58
-20
44
14
38
11
10
17
31
50
-19
43
سهمیه لیگ قهرمانان سهمیه لیگ اروپا سقوط به دسته پائین

منچستر یونایتد در جایگاه پنجم با سه امتیاز کمتر است، در حالی که حتی آرسنال در نهم نیز می توانند آبی ها را تعقیب کنند، توپچی ها فقط هشت امتیاز کمتر از چلسی دارند.

آیا بازیکنان جوان چلسی برای جایگاه خود درآینده فوتبال می جنگند؟

انتظار زیادی از چلسی با شروع فصل وجود نداشت. آنها مربی جدید و بی تجربه ای داشتند که به دلیل ممنوعیت نقل و انتقالات باشگاه نتوانسته است تیمش را تقویت کند.

به نظر می رسد باخت 4-0 مقابل منچستریونایتد در هفته آغازین رقابت های جدید، بدترین کابوس هواداران شده است، این یک سال طولانی و دشوار خواهد بود.

با این حال، این یک سفر لذت بخش تا کنون با اسطوره استمفورد بریج بوده است. تمایل لمپارد برای اعتقاد خود به آکادمی برجسته این باشگاه سود زیادی را برای باشگاه دربر داشته است.

میسون مونت و تامی آبراهام تا ماه اکتبر نقش مهمی در پیشبرد چلسی به جمع چهار تیم داشتند، در حالی که فیکایو تاموری، کالوم هادسون-اودویی و ریس جیمز همگی به طور مرتب در تزکیب حضور داشتند.

ظهور بیلی گیلمور در اوایل سال جاری، این تصور را كه آبی‌ها یک آکادمی قوی در‌جهان دارند را تایید کرد.

با این حال، در حالی که آبراهام بهترین گلزن چلسی است، مدت ها قبل از تعلیق بازی ناشی از کووید 19، گلزنی کمتر شده بود. مونت نیز مدتی تلاش کرده بود و مورد انتقاد شدید برخی قرار گرفت.

علاوه بر این، جیمز و هادسون-اودوی برای بعد مصدومیت ریکاوری می کردند.

مطمئناً امید این است که لمپارد با بازگرداندن اعتماد به نفس بازیکنان جوان خود، از وقت استراحت استفاده کرده و در عین حال به آنها تأکید کرده است که موضوع اصلی بازیابی بهترین شکل بازی است.

در واقع، آنها فقط برای فوتبال لیگ قهرمانان اروپا نمی جنگند. بسیاری از آنها برای آینده خود در باشگاه می جنگند.

چلسی به صورت رسمی از نهایی شدن انتقال حکیم زیاش از آژاکس و تیمو ورنر از لایپزیگ برای فصل آینده خبر داده است و اینگونه که مشخص است دوباره در بازار نقل و انتقالات فعالیت خواهند کرد.

آبراهام، مونت و بقیه بازیکنان جوان چلسی نیاز دارند تا وضعیت چلسی را در آخر فصل به رتبه حداقل چهارم جدول لیگ برتر برسانند.

آبراهام چگونه به قرارداد ورنر واکنش نشان خواهد داد؟

زیاش و ورنر نوید آینده عالی برای چلسی را نشان می دهند. آنها باید نوعی خلاقیت و حرکتی را ارائه دهند که لمپارد در این فصل آن را ندارد.

تنها مسئله این است که هیچ کدام در مسابقات فعلی هیچ نقشی نخواهند داشت، ولی تأکید تیم فعلی برای به ثمر رساندن گل های بیشتر است.

بعضی از بازیکنان تلاش خود را انجام می دهند.

ماركوس آلونسو در 11 بازی در لیگ برتر چهار بار گلزنی كرده است اما این تیم نیاز به مدافع گل‌زن ندارد.

در واقع، آبراهام ممکن است 13 گل لیگ برتر داشته باشد، اما او از اواسط ماه دسامبر فقط دو بار گل زده است. هیچ بازیکن دیگری بیش از شش گل در این رقابت ها نداشته است. الیویه ژیرو، میشی باتشویایی، هادسون اودوی و پدرو فقط پنج گل زده‌اند.

ویلیان پنج گل به نام خود دارد اما باید دید وضعیت آینده او و پدرو چه خواهد شد. قراردادهای مربوط به آنها در پایان ماه منقضی می شود.

بنابراین، عدم اطمینانی در خط حمله و وضعیت چلسی حاکم است.

با این حال، آنها تلاش کرده اند تیم هایی را که از عقب دفاع می کنند را شکست دهند و این در حالی است که در برابر تیمهای متخصص ضد حمله مانند منچستریونایتد شکست خورده اند، اما امتیاز دادن به تیم های درحال سقوط مانند وست هام، بورنموث و نیوکاسل چیز دیگری است.

واضح است، برخی از مشکلات تاکتیکی در تیم وجود دارد که لمپارد می تواند به آن بپردازد، اما او همچنین به پیشزفت خود نیاز دارد تا بتواند تغییری عمیق در وضعیت چلسی ایجاد کند و شانس بیشتری کسب کند.

لمپارد امید داشت از ورنر برای حضور در لیگ قهرمانان فصل بعد استفاده کند.

آیا ستاره های چلسی می توانند تأثیر فوری در تیم بگذارند؟

چلسی وقتی که اورتون 4-0 را در استمفورد بریج شکست داد، کاملترین عملکرد این فصل خود را رقم زد.

با این حال، در آن مرحله از فصل، تیم لمپارد به دلیل مصدومیت بازیکنان کلیدی، به پایین کشیده شده بود. این مصدومیت‌ها باعث فشار بر تیم لمپارد بود،
کانته، پولیشیچ، کواچیچ و آبراهام در بازی اورتون مصدوم سدند، در حالی که روبن لوفتوس-چیک پس از گذشت یک سال با مشکل تاندون آشیل هنوز روی بازیابی فیزیکی خود کار می کرد.

با این حال، این بازیکنان بعد از مدتها در دسترس هستند و‌حداقل برای انتهای فصل دست لمپارد کمی بازتر خواهد بود.

بازگشت لوفتوس چیک می تواند در وضعیت چلسی بسیار مفید باشد، او در بازیهای دوستانه بسیار عالی ظاهر شده است.

اما پولیسیچ باید روی نفوذ بیشتر در حمله هنوز کار کند، در حالی که کانته وقتی 100 درصد بدون مصدومیت است، تأثیرگذارترین بازیکن چلسی است.

پس هنوز هم میتوان به تیم چلسی خوش‌بین بود. این شاید مهم‌ترین محک تاکتیکی لمپارد باشد.

بازیها هر سه روز یکبار برگذار می‌شوند. او بعد از آن باید به مصاف بایرن‌مونیخ و جبران شکست بازی رفت برود. نیمکت او نسبتا بدون مصدوم خواهد بود و بازیکنان مد نظرش در تیم حاضر هستند.

بزرگترین آزمایش لمپارد درحال شروع است…

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید