| |

از این جیب کمک به آن جیب : بررسی وام بانک متعلق به آبراموویچ به تیم خودش چلسی

به گزارش فوتبال۷۲۴ بدهی چلسی به رومن آبراموویچ از 1.5 میلیارد پوند گذشت و دستمزد آنها از منچستریونایتد و لیورپول با 333 میلیون پوند پیشی گرفت .

بدهی چلسی به مالک تیم رومن آبراموویچ از مرز 1.5 میلیارد پوند گذشت، این مدیر روسی در فصل گذشته پول بیشتری به باشگاه تزریق کرد.

طبق گزارش تایمز، حساب‌های سالانه Fordstam Ltd، شرکت مادر چلسی، نشان داد که این سرمایه‌دار 55 ساله فصل گذشته 19.9 میلیون پوند به باشگاه قرض داده است – که کل بدهی را به 1.514 میلیارد پوند رساند.

آخرین تزریق نقدی به باشگاه کمک کرد تا آنها از رقبای لیگ برتر منچستریونایتد و لیورپول از نظر دستمزد پیشی بگیرد – علیرغم ثبت ضرر 155.9 میلیون پوندی در فصل گذشته آنها حقوق خود را بالا بردند

دستمزد چلسی 17.5 درصد افزایش یافت و به 333 میلیون پوند رسید و قهرمانی آنها در لیگ قهرمانان اروپا به دلیل پرداخت پاداش به بازیکنان نقش مهمی در بدهی‌ آنها ایفا کرد.

آبی ها همچنین در شروع فصل گذشته هزینه های زیادی کردند و 222 میلیون پوند برای بازیکنانی مانند کای هاورتز (71 میلیون پوند)، تیمو ورنر (48 میلیون پوند)، بن چیلول (45 میلیون پوند)، حکیم زیاچ (36 میلیون پوند) و ادوارد مندی (22 میلیون پوند)هزینه کردند

در مقایسه، دستمزد منچستریونایتد در فصل گذشته به 322.6 میلیون پوند افزایش یافت، در حالی که دستمزد لیورپول در فصل 20-2019 به 326 میلیون پوند رسید.

تنها منچسترسیتی که در فصل 2019-2019 351 میلیون پوند دستمزد داشت، مجبور به پرداخت دستمزد بالاتری شد.

در حساب های فوردستام آمده است🔻

«تامین مالی توسط طرف کنترل کننده نهایی، آقای آر آبراموویچ تأمین می شود. . . موجودی کل وام های اشخاص مرتبط در 30 ژوئن 2021، 1514.4 میلیون پوند بود.

گفته می‌شود انتظار می‌رود این وام‌ها به Camberley International Investments Ltd، که گمان می‌رود توسط آبراموویچ کنترل می‌شود، بازپرداخت شود.

با این حال، از آنجایی که این وام ها از خود مالک است، چلسی عملاً بدون بدهی است زیرا اگر آبراموویچ می خواست باشگاه را بفروشد، باید از محل درآمد خود این را به شرکت خود بازپرداخت کند.

آبی‌ها باید از فروش بازیکنان در این فصل سود خوبی داشته باشند، زیرا حساب‌های فوردستام نشان می‌دهد که سه بازیکن در تابستان با هزینه اولیه 109.7 میلیون پوند قرارداد امضا کردند و 13 بازیکن به قیمت 103.7 میلیون پوند فروخته شدند.

بازیکنانی مانند تامی آبراهام (34 میلیون پوند)، کورت زوما (29.8 میلیون پوند) و فیکایو توموری (25 میلیون پوند) همگی در تابستان باشگاه را ترک کردند.

 

با این حال، رقم مخارج طی چندین سال توسط فرآیندی به نام استهلاک برای نشان دادن سود معاملاتی بازیکن در حساب‌ها توزیع می‌شود.

آبراموویچ پس از اینکه در سال 2018 مشکلات ویزا را داشت، در سال های اخیر چندان در چلسی دیده نشده است.

او در اولین بازی تیم در استمفورد بریج در سه سال قبل در نوامبر شرکت کرد.

سفر سرمربی چلسی به لندن نشان دهنده تأکید بیشتری بر تعهد او به باشگاه همراه با تزریق پول نقد در فصل گذشته بود.

مشکلات ویزای آبراموویچ منجر به توقف برنامه ریزی بازسازی استمفوردبریج شد، اما آبی ها در 18 ماه گذشته تغییرات قابل توجهی در تیم بازی کرده اند.

میلیاردر رومن آبراموویچ علیرغم اینکه بیش از دو سال است که در یک بازی شرکت نکرده است، مبلغ هنگفتی به مبلغ 324 میلیون دلار (247 میلیون پوند) به باشگاه چلسی کمک کرده است.
حساب‌های جدید غول‌های فوتبال غرب لندن که منتشر شد نشان می‌دهد که چلسی همچنان به ثروت این مرد روسی بحث‌برانگیز برای رقابت در صدر لیگ برتر انگلیس وابسته است.

در حساب‌های سال منتهی به 30 ژوئن 2019، چلسی زیان قبل از مالیات 126 میلیون دلار (96 میلیون پوند) در مقابل سود 78 میلیون دلاری (60 میلیون پوند) سال قبل گزارش کرد.

اگرچه گردش مالی از 588 میلیون دلار (448 میلیون پوند) به 593 میلیون دلار (452 ​​میلیون پوند) افزایش یافت، چلسی 10 میلیون دلار (7.3 میلیون پوند) درآمد در روز مسابقه و 5 میلیون دلار (3.9 میلیون پوند) کاهش درآمد پخش داشت.

این باشگاه کاهش درآمد را تنها به جواز حضور در لیگ اروپا و نه لیگ قهرمانان، بالاترین سطح فوتبال اروپا، نسبت داد.

چلسی علیرغم اینکه اخیرا تحت ممنوعیت نقل و انتقالات فعالیت می کند، دارایی نزدیک به 632 میلیون دلاری (482 میلیون پوند) دارد که عمدتاً نتیجه خرید بازیکنان است، از جمله کریستین پولیسیچ ستاره آمریکایی از بوروسیا دورتموند و جورجینیو برزیلی از ناپولی.

در حالی که بدهی های فعلی آنها به همین ترتیب به 455 میلیون دلار (347 میلیون پوند) رسیده است، افزایش 262 میلیون دلاری (200 میلیون پوند) با مبالغی که اکنون (شامل، اما نه به طور انحصاری) به باشگاه های دیگر بدهکار هستند، 299 میلیون دلار (228 میلیون پوند) است.

باشگاه همچنین اعلام کرد که اخراج آنتونیو کونته، سرمربی سابق، 35 میلیون دلار (26.6 میلیون پوند) برای باشگاه هزینه داشت که در تراز باشگاه به عنوان “تغییر در مدیریت تیم مردان و کادر مربیگری، همراه با هزینه های قانونی مرتبط” توصیف شده است.

آنتونیو کونته که اکنون سرمربی تاتنهام است، پس از پیوستن به چلسی در سال 2016، دو سال را در چلسی گذراند. او قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شد اما پس از از دست دادن راهیابی به لیگ قهرمانان اروپا و کسب رتبه پنجم، اخراج شد.

گمانه زنی ها مبنی بر اینکه رومن آبراموویچ قصد فروش چلسی را دارد در سال گذشته بر صفحه ورزشی روزنامه های بریتانیایی حاکم بود. همکار میلیاردر جیم رتکلیف تابستان گذشته به عنوان محتمل ترین خریدار ظاهر شد، اما یک معامله قطعی انجام نشد.

در حالی که ماه گذشته وال استریت ژورنال گزارش داد که تاد بوهلی، سرمایه دار آمریکایی، که گفته می شود مالک تیم بیسبال لس آنجلس داجرز است، پیشنهادی برای چلسی داده که توسط آبراموویچ رد شده است.

کایران مگوایر، از دانشگاه لیورپول، کارشناس حسابداری فوتبال، رابطه کنونی آبراموویچ با چلسی را “یک رابطه عجیب” توصیف می کند و به فوربس می گوید که به وضوح در حساب های منتشر شده چلسی “خود باشگاه درآمد کافی برای پوشش دادن به پول مورد نیاز برای بازیکنان جدید را ندارد“.

مگوایر می‌افزاید: 🔻

«او عاشق لندن شده است، او به نوعی با بوریس جانسون اختلاف داشت. و در نتیجه، او تابعیت اسرائیل را گرفته و در مسابقات شرکت نمی کند. اما از نظر حمایت مالی او [از چلسی] – هرگز به این بزرگی نبوده است.

در مورد اینکه چرا چلسی هنوز خریدار پیدا نکرده است، مگوایر می‌گوید که هیچ‌کس نمی‌خواهد “فردی باشد که 3 میلیارد پوندی را که درخواست می‌شود بپردازد.”

علاوه بر این، ارزش گذاری 3 میلیارد پوندی (3.94 میلیارد دلار) از اخباری که در نوامبر گذشته منتشر شد مبنی بر سرمایه گذاری 510 میلیون دلاری (389 میلیون پوند) از ایالات متحده ناشی می شود.

شرکت سهامی خاص Silver Lake ارزش سهام شرکت مادر منچسترسیتی (CFGشرکت مادر منچسترسیتی، قهرمان لیگ برتر) را به 4.8 میلیارد دلار (3.73 میلیارد پوند) رساند.

مگوایر می افزاید 🔻

قرارداد سیتی «به طور موثر ارزش گذاری همه باشگاه ها را تغییر می دهد. فکر می کنم در لیگ برتر، در سطح بزرگان، [باشگاه ها] به دنبال پول بیشتری هستند. و [سه میلیارد] “پول زیادی برای سرمایه گذاری است که هیچ سودی ندارد.”

آبراموویچ با به دست آوردن دارایی هایی از فولاد، نیکل و گاز طبیعی در روسیه پس از اتحاد جماهیر شوروی، 12.4 میلیارد دلار ثروت به دست آورد. آبراموویچ در ماه مه 2018 پس از تاخیر در تمدید ویزای سرمایه‌گذاری در بریتانیا به دنبال تنش بین لندن و کرملین، تابعیت اسرائیل را دریافت کرد.

نوشته‌های مشابه