| | |

مصاحبه لروی سانه در مصاحبه با نشریه کیکر:

«می توانم بگویم که به سطح عملکرد و آمادگی 100% در بایرن رسیده ام. فصل گذشته بدلیل کرونا و عوارض آسیب دیدگی پارگی رباط صلیبی قدامی یا ACL کمی سخت بود. یک فصل طول کشید. اما به من کمک کرد بدنم را بشناسم. – حالا می دانم به چه چیزی نیاز دارم و چه کاری باید انجام دهم. کاملا آماده ام.»

 

قبل از فصل 21-2020 شما گفته بودید که می خواهید گل های بیشتری به ثمر برسانید. موفق شدی به آرزوت برسی؟

سانه: «نمی توانم گلایه ای داشته باشم. من فرصت های نسبتا زیادی کسب می کنم و سعی می کنم آنها را تبدیل به گل کنم. هر بازیکنی می خواهد بهتر شود.»

 

لواندوفسکی فصل گذشته 41 گل زد و هدفش به ثمر رساندن احتمالا 42 گل را است، شما چطور؟

سانه: «من عدد خاصی را هدف گذاری نکرده ام. ارزش لوی با تعداد گل هایی است که به ثمر می رساند – این برای من صدق نمی کند. وقتی ما 2-0 پیروز می شویم و لوی هر دو را به ثمر می رساند، من آنقدر خوشحالم که گویی من آن گلها را زده ام.»

Image

آیا امروز همان لروی سانه ای هستید که می خواهید باشید؟

سانه: «فوتبالی را بازی می‌کنم که دوست دارم و نشان می‌دهم که چه کاری می‌توانم در زمین انجام دهم. اوضاع در حال حاضر خوب پیش می‌رود. من همچنین تایید هواداران را احساس می‌کنم. این خوب است.»

 

درباره هو شدنش توسط هواداران سال گذشته:

«من می توانم هواداران را درک کنم. وقتی آنها از چیزی که می بینند خوششان نمی آید، عصبانی می شوند. اگر خوب بازی کنید، همه جشن می گیرند – اگر بد بازی کنید، همه سر شما فریاد می زنند. این ورزش رقابتی و رسمی است و من باید با آن کنار بیایم.»

Image

درباره ستایش شدن توسط هانسی فلیک سرمربی تیم ملی آلمان:

«البته این به من کمک می کند. وقتی خوب بازی می کنی، اوضاع اطرافت کمی آرام تر می شود. اما لزوما نیازی به تمجید ندارم.»

 

درباره هو شدن توسط هواداران در جریان بازی با کلن :

«در آن لحظه عصبانی بودم. از خودم عصبانی بودم، نه از طرفداران.

فقط می‌خواهم از فوتبال لذت ببرم. دوباره این احساس را دارم. فقط می‌خواستم دوباره نتیجه بگیرم. آمادگی جسمانی دارم و احساس خوبی دارم. به خودم ایمان دارم. شما اغلب در بازی‌های خارج از خانه هو می‌شوید، از دید شخص خودم این موضوع به من فشار اضافی وارد میکند.»

 

درباره عملکرد دفاعی‌اش:

«از ما، بازیکنان هجومی، انتظار می‌رود که بازی بدون توپ داشته باشیم. این کار را برای حریف سخت تر می‌کند. وقتی در یک دوئل دفاعی پیروز می‌شوم، این به من کمک می‌کند در ریتم باقی بمانم و اعتماد به نفس پیدا کنم.»

Image

در مورد اینکه او باید چه ضعفی را بهبود بخشد:

«به عنوان مثال، بازی موقعیتی ام. بطور کلی می خواهم خوب بازی کنم اما درعین حال ریسک کنم. من روی تمام کنندگی [گلزنی] از موقعیتهای مختلف کار می کنم. همچنین می توانم ضربات پای راستم را بهتر کنم – من روی آن کار می کنم.»

 

درباره پست مورد علاقه اش:

«من فقط دوست ندارم به یک مدافع تبدیل شوم (می خندد). تا زمانی که یک پست هجومی باشد، من برای هر چیزی پذیرش دارم. توانایی بازی در چندین پست به هر بازیکنی کمک می کند تا پیشرفت کند. در سمت چپ، راست و مرکز احساس خوبی دارم. اوضاع خوب است.

شماره 10 که می پوشم الان کمی بیشتر مناسب من است زیرا اکنون در موقعیتی بازی می کنم که همیشه با این شماره مرتبط بوده است.»

 

درباره بحث پیرامون رقابت “کسل کننده” قهرمانی در بوندسلیگا:

«از بیرون، شاید مردم اوضاع را در انگلیس کمی هیجان انگیزتر ببینند. حتی اگر منچسترسیتی 9 امتیاز اختلاف داشته باشد. اما ما فوتبال بازی می کنیم تا برنده شویم. تا زمانی که عنوان قهرمانی را بدست آوریم، این فاصله مهم نیست.»

 

آیا قهرمانی در لیگ برتر از بوندس لیگا ارزشمندتر است؟

سانه: «من اینطور فکر نمی کنم. و این بی احترامی به بوندسلیگا، اسپانیا، ایتالیا خواهد بود. مهم نیست در کدام لیگ بازی می کنید. بردن عنوان [آن لیگ] خاص است.»

Image

درباره لیگ قهرمانان اروپا :

«بزرگترین هدف برای باشگاه های بزرگ قهرمانی هر چه بیشتر در لیگ قهرمانان است. هنوز موفق نشده ام این عنوان را ببرم. بنابراین برای من این عنوان در صدر فهرست قرار دارد. امیدوارم امسال بتوانم آن را ببرم.»

 

آیا بازی با سالزبورگ فقط یک دست گرمی برای دورهای بعدی است؟

سانه: “قطعا نه. ما با احترام به حریف به استقبال این بازی می رویم. می‌خواهیم برنده شویم و جواز حضور در دور بعد کنیم. ما همه تلاشمان را برای اینکار میکنیم.»

 

درباره مشکلات خط دفاعی:

«می توانم بفهمم که مانوئل نویر پس از دریافت گل عصبانی می شود، زیرا او هر توپی را که بتوان مهار کرد را مهار می کند. حتی گاهی اوقات سیوهای غیرممکنی را انجام می دهد. ما قطعا باید نگرش خط دفاعی خودمان را بهبود بخشیم.»

Image

چرا باشگاه سابق شما، من سیتی، علیرغم هزینه‌های کلان، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا نشد؟

سانه: «خیلی چیزها به فرم بازیکنان در روز بازی در لیگ قهرمانان بستگی دارد. فوتبال جذاب به تنهایی کافی نیست. یک ضربه ایستگاهی ساده می تواند [تیم] شما را نابود کند. شما به شانس هم نیاز دارید. این جام با جام قهرمانی در لیگ یکی نیست.»

 

برنده شدن در لیگ قهرمانان را ترجیح می دهید یا جام جهانی؟

سانه:«هر دو عنوان هدف من هستند. شما واقعا نمی توانید آنها را با هم مقایسه کنید. بسیاری جام جهانی را مهم تر می دانند زیرا هر سال برگزار نمی شود، که اتفاق خوبی است.»

 

آیا یک وقتی [در آینده] کسب توپ طلا [برای شما] یک هدف است؟

سانه: «من می دانم چه کاری می توانم انجام دهم و هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد. اما تحت فشار نیستم. سعی می کنم کار کنم، گل بزنم، خوب بازی کنم و جام ها را کسب کنم. شما فقط در صورتی می توانید چنین جوایزی را کسب کنید که در طول یک فصل عملکرد [خوبی] داشته باشید. رویاپردازی زیاد [برای شما] چیزی به ارمغان نمی آورد.»

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید